Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - اصل تنازع بقاء و تعاون بقاء

طبيعيون‌ عالم‌ اصلي‌ دارند به نام‌ تنازع‌ بقاء. اين‌ اصل‌ بر زندگي‌ آن‏ها‏‏‏ حاكم‌ است‌ و دليل‌ حاكميت‌ آن‏ها‏‏‏ كسب‌ قدرت‌ و موفقيت‌ است.‌ اقتضاي‌ اصل‌ تنازع‌ بقا اين‌ است‌ كه‌ مي گويند انسان‏ها‏‏‏ي‌ قدرتمند و پيشرفته‌ حق‌ طبيعي‌ دارند كه‌ عقب‌ افتادگان‌ را در استثمار خود قرار دهند و آن‏ها‏‏‏ را در راه‌ منافع‌ و استيلاي‌ خود فدا كنند هركس‌ براي‌ حفظ‌ قدرت‌ و حاكميت‌ تا زماني كه‌ كمك‌ آن‏ها‏‏‏ است‌ حق‌ حيات‌ دارد و هر كس‌ براي‌ آن‏ها‏‏‏ بي‌ خاصيت‌ و يا مزاحم‌ است‌ حق‌ حيات‌ ندارد. مصداق‌ فرمايش‌ مولاي‌ متقيان‌ امير مؤمنان‌ عليه‌ السلام‌ هستند‌ كه‌ در وصف‌ حكومت‌ بني ‌اميه‌ مي فرمايد : لا يدعون‌ الا نافعاً لهم‌ او غير ضائر بهم‌. آن‏ها‏‏‏ حق‌ حيات‌ به‌ كسي‌ نمي دهند مگر اين كه‌ در استثمار آن‏ها‏‏‏ باشد و يا لااقل‌ ضرري‌ نداشته‌ باشد. معناي‌ تنازع‌ بقاء كه‌ درست‌ در مقابل‌ اصل‌ اسلامي‌ به نام‌ تعاون‌ بقاء قرار گرفته‌ همين‌ است‌ كه‌ پيشرفتگان‌ و قدرت مندان‌ به‌ خود حق‌ مي دهند كه‌ براي‌ حفظ‌ بقاء خود و دوام‌ خود با هر كسي‌ كه‌ مزاحم‌ آن‏ها‏‏‏ باشد بجنگند و او را از بين‌ ببرند. تنازع‌ بقاء يعني‌ جنگ‌ و نزاع‌ با عقب‌ افتادگان‌ براي‌ حفظ بقاء و موجوديت‌ خود لذا آن‏ها‏‏‏ براي‌ اين‌ حاكميت‌، استدلال‌ به‌ قانون‌ جنگل‌ و طبيعت‌ مي كنند و مي گويند : قانون‌ طبيعي‌ و طبيعت‌ جنگل‌ اين‌ است‌ كه‌ هر قدرتمندي‌ حق‌ دارد ضعيف تر از خود را فداي‌ خود كند و يا آن‌ را به‌ استثمار خود در آورد مانند حيوانات‌ قوي‌ در طبيعت‌ كه‌ ضعيف‌ را طعمه‌ خود قرار مي دهند. شير جنگل‌ بـر حيوانات‌ مسلط‌ است‌ همين طور پلنگ‌ بر گرگ‏ها‏‏‏ و گرگ‏ها‏‏‏ بر روباه‏ها‏‏‏ و همه‌ جا قوي‌ تر بر ضعيف تر تسلط‌ طبيعي‌ دارد و ضعيف ترها حق‌ اعتراض‌ بر قوي‌ترها ندارند كه‌ چرا بايستي‌ طعمه‌ و لقمه‌ آن‏ها‏‏‏ باشند شايد ضعيف ترها هم‌ خود را محكوم‌ به‌ حكم‌ قوي‌ترها مي دانند. در اين‌ تحول‌ حق‌ حاكميت‌ و خدايي‌ مخصوص‌ همان‌ انساني‌ است‌ كه‌ پيشرفته‌ و قدرت مند است‌. هر چه‌ جهل‌ مردم‌ زيادتر باشد حاكميت‌‏ ها‏‏‏ي‌ طبيعي‌ و طبيعيون‌ قوي ‌تر است‌ به‌ همين‌ دليل‌ در گذشته‌ تاريخ‌ مشاهده‌ مي كنيم‌ كه‌ قوي‌ترها ضعيف ترها را برده‌ و بنده‌ خود قرار داده‌اند و تا توانسته‌اند آن‏ها‏‏‏ را در راه‌ منافع‌ خود كار زده و يا كشته‌ اند. ضعيف ترها هم‌ به‌ دليل‌ ضعف‌ عقل‌ و علم‌ خود را از نظر قانوني‌ و حقوقي‌ برده‌ قوي ‌ترها دانسته‌اند. مولا اميرالمؤمنين‌ عليه‌ السلام‌ روزي‌ مشاهده‌ كردند كه‌ يك‌ تاجر برده‌ فروش‌ حدود صد نفر زن‌ و مرد كنيز و غلام‌ را به‌ طناب‌ بسته‌ و آن‏ها‏‏‏ را سر بازار در معرض‌ فروش‌ گذارده‌ است‌. خريداران‌ هر يك‌ از آن‌ بردگان‌ را بررسي‌ مي كنند سن‌ آن‏ها‏‏‏، دندان‌ آن‏ها‏‏‏، زشتي‌ و زيبايي‌ آن‏ها‏‏‏ و هنر و يا بي‌هنري‌ آن‏ها‏‏‏ را به‌ دقت‌ مطالعه‌ مي كنند و قيمت‌ها را بالا و پايين‌ مي برند. مولا عليه‌ السلام‌ كه‌ از اين‌ منظره‌ به‌ شدت‌ ناراحت‌ شده‌ بودند سري‌ تكان‌ دادند و فرمودند: نمي دانم‌ بر اين‌ برده‌ فروشان‌ ايراد بگيرم‌ كه‌ چرا بندگان‌ خدا را به‌ اسارت‌ و بردگي‌ گرفته‌اند و يا بر اين‌ بردگان‌ ايراد بگيرم‌ كه‌ به دليل‌ ضعف‌ و ناتواني‌ عقيده‌ دارند كه‌ برده‌اند حق‌ حريت‌ و آزادي‌ ندارند اين‌ ميدان‌ طبيعت‌ است‌ كه‌ ماديون‌ و طبيعيون‌ هرچه‌ قوي‌تر مي شوند حاكميتشان‌ شديدتر و فساد عالم‌ زيادتر مي شود. حسابي‌ و قانوني‌ و وجداني‌ در اين‌ ميدان‌ حاكميت‌ ندارد هرچه‌ هست‌ اقتضاي‌ مال‌ و هوي‌ هوس‌ رجال‌ حاكم‌ است‌. و اما در دين‌ مقدس‌ اسلام‌ به جاي‌ تنازع‌ بقاء كه‌ منطق‌ ماديون‌ و كفار است‌ تعاون‌ بقاء به كار رفته‌ است‌. خداوند مي فرمايد: تعاونوا علي‌ البر و التقوی و لا تعاونوا علي ‌الاثم‌ و العدوان‌  يعني‌ همه‌ با هم‌ در راه‌ ترك‌ گناه‌ و معصيت‌ و عمران‌ و آبادي‌ فعاليت‌ كنيد هرگز در گناه‌ و تجاوز با يكديگر همكاري‌ نكنيد. درست‌ فرمان‌ قرآن‌ در برابر روش‌ كفار و ماديون‌ قرار گرفته،‌ آن‏ها‏‏‏ در قانون‌ اصولي‌ خود كه‌ تنازع‌ بقاء است‌ مي گويند: هر كس‌ جلو افتاد براي‌ حفظ‌ برتري‌ و پيشرفت‌ خود بايستي‌ عقب‌ افتادگان‌ را عقب ‌تر نگهدارد و با آن‏ها‏‏‏ در راه‌ حفظ‌ برتري‌ و پيشرفت‌ خود بجنگد وليكن‌ دين‌ مقدس‌ اسلام‌ بر عكس‌ اين‌ دستور مي دهد مي فرمايد: شما انسان‏ها‏‏‏ مانند يك‌ خانواده‌ ايد كه‌ در يك‌ كاروان‌ به‌ سوي‌ مقصد اصلي‌ كه‌ همان‌ شهر بهشت‌ و مدينه‌ فاضله‌ است‌ حركت‌ كرده‌ و هر روز چند قدم‌ نزديك تر و نزديك تر مي شويد تا به‌ آن‌ مقصد اصلي‌ برسيد. در آن جا كه‌ وارد شهر تمدن‌ واقعي‌ اسلامي‌ شديد خواهيد ديد كه‌ هر انساني‌ براي‌ شما برابر يك‌ جهاني‌ ارزش‌ دارد كه‌ اگر موجوديت‌ آن‏ها‏‏‏ را حفظ‌ كرده‌ باشيد جهاني‌ ثروت‌ و قدرت‌ براي‌ خود حفظ‌ كرده‌ ايد و اگر انساني‌ را ضايع‌ گذاشتيد و يا او را از بين‌ برديد محكوميت‌ براي‌ شما پيدا مي شود و در آن‌ آخرين‌ تمدن‌ مجازات‌ مي شويد كه‌ چرا برادر خود را در ضعف‌ و ناتواني‌ در راه‌ حركت‌ كاروان‌ در بيابان‏ها‏‏‏ي‌ فقر و ناداري‌ رها كرده‌ و او را هلاك نموده‌ ايد. پس‌ برابر يك‌ انساني‌ كه‌ او را ضايع‌ گذاشته‌اند مجازات‌ مي شوند. (دعای ندبه - جلد اول) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top