Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - چرا خداوند در سوره نساء یتیمان را ملاک قرار می دهد؟

خداوند متعال در اين آيه شريفه و آيات نظير آن براي تحريک عواطف اجتماعي انسان و براي جلب او به خط احسان و خدمت به بندگان خدا ، يتيمان و فرزندان بي پدر را ملاک قرار داده است تا همه کس به چنين راهي جلب شوند و عواطف اجتماعي آنها در مورد محبت و خدمت به يتيمان تحريک شود و از عالم ماديت به عالم انسانيت انتقال پيدا کنند. کساني که به ايتام  رحم و محبت نداشته باشند و درصدد احسان به آنها نباشند نسبت به ديگران هم به طريق اولي محبت ندارند و به آنها احسان نخواهند کرد زيرا يتيمان کودکان بي سرپرست و بي دفاعند که از هر جهت مستحق خدمت و احسان مي باشند. ظلم به آنها فاحش ترين ظلم ها شناخته شده است، بي اعتنايي به آنها دليل قساوت قلب انسان است، کسي که نسبت به يتيمان محبت ندارد و در خط احسان و خدمت  به آنها نيست و يا خداي نخواسته براي ربودن مال آنها و ظلم به آنها تلاش مي کند حتما از دايره ايمان و انسانيت خارج است. انساني که عواطف انساني خود را کشته از دايره انسانيت خارج شده در شمار حيوانات و درندگان قرار گرفته، همچون درنده اي که حيوان ضعيف تر را طعمه قرار مي دهد و آن را صيد مي کند انساني هم که به مال يتيم طمع بسته در کمين آنها قرار گرفته است مانند همان درنده است که حيوان ضعيف تر را طعمه خود قرار مي دهد. باز در آيه 4 بيشتر و بهتر درباره ايتام سفارش مي کند. اين آيه شريفه عالي ترين دستور را که در واقع از يک عمل اخلاقي و انساني سرچشمه گرفته است به آنها مي دهد و مي فرمايد: خيال نکنيد بچه هاي يتيمي را که بزرگ کرده ايد آنها را پرورانده ايد و به آنها خدمت کرده ايد مالک آنها شده ايد و بر آنها حقي پيدا کرده ايد، گمان نکنيد دختران يتيمي را که بزرگ کرده ايد حق داريد به خانه بياوريد و به دليل اين که آنها را بزرگ کرده ايد خود را مالک آنها بشناسيد و از آنها بهره مند شويد، بلکه آن دختران يتيم در تماس با شما که سرپرست آنها بوده ايد مانند ساير دختران و زناني هستند که سرپرست آنها نبوده ايد و به آنها خدمت نکرده ايد، اگر نسبت به آنها ميل و رغبتي در خود احساس کرده ايد و علاقه پيدا کرديد که از آنها بهره ببريد آن بهره برداري بايستي به طريق ازدواج باشد نه به طريق استبداد و حاکميت، شما با آنها مي توانيد ازدواج کنيد، در صورت جلب رضايت و تعيين مهر و نفقه از آنها بهره ببريد و ليکن حق نداريد به دليل خدمت به آنها و سرپرستي آنها خود را بر آنها ذي حق بدانيد در آنها طمع پيدا کنيد و از آنها بهره ور شويد. مي فرمايد اگر ديديد به دختران يتيمي که آنها را سرپرستي نموده ايد علاقمند هستيد و مي ترسيد که آن علاقه و محبت شما را از دايره عدالت و رعايت حقوق آنها خارج کند و شما را به خط ظلم و خيانت بکشاند حق داريد ضمن تعيين مهر و نفقه با آنها ازدواج کنيد. پس اين آيه نشان مي دهد که انسان به دليل خدمت، مالک انسان مخدوم نمي شود انسان مخدوم ملک خادم نيست. (کتاب آزادی ثمره آگاهی است) دانلود

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top