Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - معرفی حق فرزندان‌ بر والدین خود در سه‌ مرحله‌ و اهمیت رعایت آن.

در حديثي‌ مولي‌ اميرالمومنين‌ عليه‌السلام‌ مي‌فرمايد: فرزندان‌ بر پدر و مادر خود در سه‌ مرحله‌ حق‌ پيدا مي‌كنند كه‌ بر پدر و مادر واجب‌ است‌ حقوق‌ فرزندان‌ را در آن‌ سه‌ مرحله‌ رعايت‌ كنند.

 حق‌ اول‌ - فرزندان‌ بر پدر و مادر خود حق‌ دارند همه‌ جا آنها را با اسم‌ و رسم‌ و شخصيت‌ و نام‌ و عنوان‌ نيك‌ شهرت‌ دهند. عيوب‌ فرزندان‌ خود را از مردم‌ مستور بدارند. اخلاق‌ و صفات‌ نيك‌ آنها را در جامعه‌ جلوه‌ دهند. براي‌ فرزندان‌ خود در جامعه‌ كاخ‌ آبرو و عزت‌ بسازند به‌ صورتي‌ كه‌ هر جا فرزند مي‌رود و باهر كس‌ و هر خانواده‌اي‌ تماس‌ مي‌گيرد خود را در نظر خانواده‌ها و انسانهاي‌ جامعه‌ آبرومند و با عزت‌ ببيند. تنبيهات‌ و تعليمات‌ همه‌ جا بايستي‌ در داخل‌ خانواده‌ و در نهان‌ از ديگران‌ باشد. حتي‌ اگر پدر ومادر در يكي‌ از فرزندان‌ خود عيب‌ اخلاقي‌ و يا گناه‌ و معصيتي‌ مي‌بيند كه‌ احتياج‌ به‌ تنبيه‌ دارد. آن‌ عيب‌ و گناه‌ را در نظر برادران‌ و خواهران‌ ديگر، انشاء نسازد و فقط‌ با خود او تماس‌ بگيرند. و از عيبي‌ كه‌ در او مشاهده‌ كرده‌اند اورا آگاه‌ نمايند زيرا گناه‌ گناه‌كار عيب‌ است‌. نشان‌ دادن‌ آن‌ گناه‌ به‌ ديگران‌ عيب‌ بزرگتري‌ است‌. حرمت‌ غيبت‌ از همين‌ جا به‌ وجود آمده‌ است‌ كه‌ انسان‌ عيب‌ و گناه‌ كسي‌ را به‌ كساني‌ مي‌گويد كه‌ از آن‌ عيب‌ و گناه‌ بي‌ اطلاع‌ است‌. پس‌ پدر و مادر بايستي‌ عيب‌ و گناه‌ فرزند خود را از ديگران‌ و حتي‌ برادران‌ و خواهران‌ آنها مستور بدارند و در جامعه‌ فرزندان‌ خود را به‌ خوش‌ نامي‌ و آبرومندي‌ جلوه‌ دهند.

 حق‌ دوم‌ - پدر ومادر بايستي‌ فرزندان‌ خود را به‌ اخلاق‌ و آداب‌ اجتماعي‌ آگاه‌كنند يعني‌ فرزند خود را طوري‌ بسازند و طوري‌ او را تربيت‌ و مجهز كنند كه‌ با هر انساني‌ در جامعه‌ قابل‌ معاشرت‌ باشند. به‌ علم‌ و هنر زمان‌ و با آداب‌ و اخلاق‌ زمان‌ آگاهي‌ كامل‌ داشته‌ باشد تا هنگام‌ برخورد باافراد جامعه‌ در خود احساس‌ حقارت‌ نكنند از اينكه‌ ببيند، افراد جامعه‌ با سوادند و او بي‌سواد است‌. آنها خوب‌ حرف‌ مي‌زنند و او حرف‌ زدن‌ بلد نيست‌، آنها به‌ زبان‌ و قلم‌ آشنائي‌ دارند و اين‌ آشنائي‌ ندارد، آنها به‌ دنيا و اهل‌ زندگي‌ و اهل‌ دنيا آشنا هستند و او آشنا نيست‌. درست‌ دقت‌ كنيد، وقتي‌ يك‌ انسان‌ بيسواد و بي‌اطلاع‌ وارد جمعي‌ مي‌شود كه‌ همه‌ اهل‌ سواد و اطلاع‌ هستند، فرد بي‌سواد در برخورد با انسانهاي‌ باسواد چطور احساس‌ حقارت‌ مي‌كند. خود را عقب‌ افتاده‌ و آنها را پيشرفته‌ مي‌داند.  مولي‌ اميرالمومنين‌ عليه‌ السلام‌ مي‌فرمايد:   فرزندان‌ خود را همراه‌ زمان‌ جلو ببريد و آنها را به‌ زندگي‌ زمانشان‌ آشنا كنيد تا با هر قوم‌ و ملتي‌ تماس‌ گرفتند، در علم‌ و هنر مانند همان‌ ملت‌ باشند.

 مرحله‌ سوم‌ - مي‌فرمايند فرزندان‌ خود را به‌ علوم‌ قرآن‌ آگاه‌ كنيد تاآنها خبر داشته‌ باشند در اين‌ كتاب‌ چه‌ علوم‌ و اسراري‌ هست‌ و به‌ چه‌ راهي‌ و به‌ چه‌ اخلاقي‌ مردم‌ را دعوت‌ مي‌كند. وقتي‌ راه‌ قرآن‌ را دانستند با هر مرام‌ و عقيده‌اي‌ كه‌ روبرو شدند، صحت‌ و استحكام‌ مرام‌ و عقيده‌ قرآن‌ را حس‌ مي‌كنند و هرگز حاضر نمي‌شوند راه‌ قرآن‌ را رها كنند و به‌ راه‌ اديان‌ باطل‌ بروند. مولي‌ مي‌فرمايند: در اين‌ سه‌ مرحله‌ فرزندان‌ بر پدر ومادر حق‌ دارند كه‌ بايستي‌ پدر و مادر وظيفه‌ خود رادر باره‌ آنها بدانند و انجام‌ دهند. فرمايش‌ زيباي‌ اميرالمومنين‌ عليه‌السلام‌ در معرفي‌ حقوق‌ بالا چنين‌ است‌ كه‌ مي‌فرمايند:  للولد علي‌ والده‌ ثلاث‌ ان‌ يحسن‌ اسمه‌ و ان‌ يحسن‌ ادبه‌ وان‌ يعلمه‌ القران‌.يعني‌ فرزندان‌ در اين‌ سه‌ مورد بر پدر و مادر خود حق‌ دارند كه‌ او را باسم‌ و رسم‌ نيكو شهرت‌ دهند و آداب‌ اجتماعي‌ به‌ آنها بياموزند و قرآن‌ را هم‌ به‌ آنها تعليم‌ دهند. در صورتي‌ كه‌ حقوق‌ فرزندان‌ دراين‌ مرحله‌ رعايت‌ شود قهرا" فرزندان‌ به‌ علم‌ و آدابي‌ مجهز مي‌شوند كه‌ در آينده‌ خود را ملزم‌ به‌ رعايت‌ حقوق‌ پدر و مادر مي‌دانند وحق‌ پدر و مادر را رعايت‌ مي‌كنند و با رعايت‌ حق‌ پدر ومادر براي‌ رعايت‌ حقوق‌ ساير بندگان‌ خدا آمادگي‌ پيدا مي‌كنند و حس‌ رعايت‌ حقوق‌ انسانها را براي‌ يك‌ تمدن‌ بزرگ‌ به‌ نام‌ مدينه‌ فاضله‌ و زندگي‌ آخرتي‌ آماده‌ مي‌كنند. زيرا زندگي‌ آخرت‌ بر پايه‌ حسن‌ تفاهم‌ و رعايت‌ حقوق‌ ضمن‌ حريت‌ و آزادي‌ بنا شده‌ است‌ كه‌ در آن‌ زندگي‌ افراد بالاتر و افراد ذيحق‌ مانند خدا و پيغمبران‌ و ائمه‌ و پدر و مادر و مربيان‌ ديني‌ و مذهبي‌ به‌ جاي‌ پدر شناخته‌ مي‌شوند و از اينكه‌ نسبت‌ به‌ افراد وابسته‌ به‌ خود، محبت‌ و مهرباني‌ دارند واز حشر و ملاقات‌ با آنها ذوق‌ و نشاط‌ پيدا مي‌كنند و در برابر آنها افراد وابسته‌ و كساني‌ كه‌ به‌ جاي‌ فرزندان‌ تربيت‌ شدگان‌ هستند، خود را ملزم‌ به‌ رعايت‌ حقوق‌ بزرگان‌ و احترام‌ به‌ مقام‌ آنها مي‌دانند، قهرا" در برخورد باآنها مودب‌ و حق‌ شناس‌ هستند. از رعايت‌ اين‌ حقوق‌ بين‌ افراد بشر در برخورد با يكديگرچنان‌ لذت‌ و نشاطي‌ پيدا مي‌شود كه‌ قابل‌ وصف‌ نيست‌. جامعه‌ بشريت‌ به‌ صورت‌ يك‌ خانواده‌ جلوه‌مي‌كند كه‌ در آن‌ خانواده‌ همه‌ افراد مانند برادر و خواهر يا پدر و فرزند با هم‌ زندگي‌ مي‌كنند. (کتاب شجره طوبی) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top