Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - حکمت بلند خواندن و آهسته خواندن نمازهای یومیه چیست؟

 و لا تجهر بصلاتك‌ و لا تخافت‌ بها و ابتغ‌ بين‌ ذلك‌ سبيلا .

ترجمه‌ ظاهر این آيه‌ در سوره اسراء اين‏طور است‌ كه‌ مي‌‏فرمايد: نمازت‌ را خيلي‌ بلند نخوان‌ و خيلي‌ هم‌ آهسته‌ و مخفي‌ نخوان‌، طوري‌ بخوان‌ كه‌ نه‌ خيلي‌ با صداي‌ بلند باشد و نه‌ هم‌ با صداي‌ مخفي‌ بلكه‌ يك‌ حد وسط‌ بين‌ جهر و اخفات‌. از همين‌ آيه‌ ائمه‌ اطهار عليهم‌ السلام‌ دستور داده‌‏اند كه‌ نمازهاي‌ شب‌ را با صداي‌ بلند بخوانند كه‌ اگر كسي‌ نزديك‌ آن‏ها بود بشنود و نمازهاي‌ روز را با صداي‌ مخفي‌. دليل‌ اين‌ جهر و اخفات‌ در نماز‏هاي‌ شبانه‌‏روزي‌ اين‌ است‌ كه‌ انسان‌ در فضاي‌ تاريك‌ گاهي‌ ترس‌ و وحشت‌ و خيالات‌ او را مي‌‏گيرد و بهترين‌ عاملی كه‌ ترس‌ و وحشت‌ او را برطرف‌ مي‌‏كند اشتغال‌ به‌ قرائت‌ قرآن‌ و يا ذكر خدا و يا خواندن‌ نماز با صداي‌ بلند است‌. زيرا بلند گفتن‌ ذكر و نماز يك‌ اشتغالي‌ است‌ كه‌ انسان‌ را از خيالات‌ فارغ‌ مي‌‏كند و اجازه‌ نمي‌‏دهد كه‌ خوف‌ و خيالات‌ بر او غلبه‌ كند. وليكن‌ اگر ساكت‌ و خاموش‌ باشد با شنيدن‌ كوچك‏ترين‌ صدائي‌ كه‌ خش‌‏خش‌ باد و گياه‌ باشد وحشت‌ پيدا مي‌‏كند كه‌ مبادا درنده‌‏اي‌ يا سارق‌ مسلحي‌ باشد. وليكن‌ ذكر خدا و يا نماز با صداي‌ بلند وحشت‌ او را برطرف‌ مي‌‏كند و خداوند به‌ او امنيت‌ مي‌‏دهد. وليكن‌ روزها كه‌‌ همه‌ چيز و همه‌ جا را مي‌‏بيند يك‌ چنين‌ خوف‌ و خيالاتي‌ ندارد، مي‌‏تواند نماز خود را آرام‌ بخواند. اين‌ معناي‌ ظاهر آيه‌ شريفه‌ است‌ كه‌ درباره‌ نمازها چنين‌ دستوري‌ مي‌‏دهد. وليكن‌ معناي‌ واقعي‌ و حقيقي‌ آن‌ كه‌ معناي‌ باطني‌ آيه‌ شريفه‌ است‌، مربوط‌ به‌ تعليم‌ و تبليغ‌ دين‌ خدا و ولايت‌ اولياء خدا است. كه‌ مولا امير المومنين‌ عليه‌ السلام‌ مي‌ فرمايند: الصلوه‌ اقامه‌ ولايتي. يعني‌ معناي‌ واقعي‌ نماز بپا داشتن‌ ‌ولايت‌ آل‌ محمد عليهم‌ السلام‌ است‌. در اين‏جا خداوند به‌ حضرت‌ رسول‌ اكرم‌ ص، در تعريف‌ ولايت‌ و امامت‌ علي‌ عليه‌ السلام‌ يك‌ چنين‌ دستوري‌ مي‌‏دهد كه‌ حضرت‌ رسول‌ ص حد اعتدال‌ را در اين‌ تبليغ‌ رعايت‌ كند. خداوند به‌ پيغمبر اكرم‌ ص فرمود كه‌ مسئله‌ ولايت‌ علي‌ عليه‌ السلام‌ مانند مسئله‌ نبوت‌ نيست‌ كه‌ با جبر و اكراه‌ باشد و مردم‌ مجبور به‌ اطاعت‌ شوند، همين‌ قدر علي‌ع و امام‏هاي‌ بعد از او را به‌ جامعه‌ معرفي‌ كن‌ و مردم‌ را در اطاعت‌ آزاد بگذار. هر كس‌ سعادت‌ خود را در اطاعت‌ آن‏ها شناخت‌ ولايت‌ و امامت‌ را آزادانه‌ قبول‌ كند و هركس‌ نشناخت‌ در قبول‌ يا ردّ ولايت،‌ آزاد باشد و ديگري‌ را بر خود حاكم‌ گرداند. لذا پيغمبر اكرم‌ ص و خداوند متعال‌ اجازه‌ ندادند كه‌ ائمه‌ اطهار عليهم‌ السلام‌ با جبر و اكراه‌ و تهديد و تطميع‌ خود را بر مردم‌ حاكم‌ كنند. بلكه‌ خود را مانند نهر آب‌ حيات‌ در اختيار مردم‌ قرار دادند تا هر كس‌ احساس‌ تشنگي‌ كند و نهر آب‌ حيات‌ را بشناسد از خود رفع‌ تشنگي‌ كند و هر كس‌ تشنگي‌ را نمي‌‏شناسد مجبور به‌ خوردن‌ و آشاميدن‌ آب‌ نشود. در اين‌ آيه‌ شريفه‌ به‌ رسول‌ اكرم‌ ص دستور مي‌‏دهد كه‌ ولايت‌ علي‌ عليه‌ السلام‌ و ائمه‌ اطهار ع را با جبر و اكراه‌ و تهديد و تطميع‌ تحميل‌ نكن‌، همين‌ قدر ولايت‌ آن‏ها را اعلام‌ كن‌ و بگو : من‌ كنت‌ مولاه‌ فهذا علي‌ مولاه‌ . از تبليغ‌ امامت‌ و ولايت‌ آن‏ها نه‌ ساكت‌ باش‌ و نه‌ هم‌ با جبر و اكراه‌ اين‌ ولايت‌ و امامت‌ را تحميل‌ كن‌. و لا تجهر بصلاتك‌ و لا تخافت‌ بها. يعني‌ نه‌ خيلي‌ بلند و با صدا و جبر و اكراه‌ اين‌ ولايت‌ را تحميل‌ كن‌ كه‌ مردم‌ از ترس‌ جانشان‌ و نانشان‌ مجبور به‌ اطاعت‌ شوند و نه‌ هم‌ امر ولايت‌ را مخفي‌ بدار كه‌ مردم‌ وقتي‌ تشنه‌ معارف‌ شدند مكتب‌ ولايت‌ و امامت‌ را نشناسند. لذا پيغمبراكرم‌ ص، به‌ تبليغ‌ ولايت‌ اكتفا كرد و به‌ علي‌ عليه‌ السلام‌ دستور داد كه‌ بعد از من‌ اگر مسلمانان‌ به‌ طوع‌ و رغبت‌ آمدند حاكميت‌ تو را قبول‌ كردند آن‏ها را اداره‌ كن‌ و اگر نيامدند به‌ جاي‌ ديگر رفتند براي‌ تحميل‌ ولايت‌ به‌ جنگ‌ و شمشير متوسل‌ نشو بلكه‌ آن‏ها را آزاد بگذار و فرمود تو مانند كعبه‌ هستي‌ كه‌ مردم‌ بايد به‌ زيارت‌ كعبه‌ بيايند نه‌ كعبه‌ به‌ زيارت‌ مردم‌. همه‌ جا مسائلي‌ كه‌ امر به‌ صلوه‌ و نماز مي‌‏كند روح‌ نماز یعنی ولايت‌ ائمه‌ اطهار ع است‌. (سوره اسراء - جلد دوم) دانلود

 

 

 

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top