Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - چرا اسلام در پرداخت دیات و ارث تفاوت قائل شده است؟

انسان‏ها در قضاوت انسان در انسان بودن مساوي يکديگر هستند و هيچ‏کدام از آن‏ها بر ديگري تفاوت انساني ندارند. اگر يک ‏نفر از آن‏ها از نظر علم و دانش و حکمت و يا هنر بر ديگران سبقت گرفته انسان‏هاي عقب افتاده هم لياقت دارند که همان علم و حکمت و يا دانش و هنر را فرا گيرند و خود را به انسان‏هاي پيشرفته برسانند. لذا در قانون قصاص اسلامي اگر دانشمند بزرگواري کودک دو ماهه يا سه ماهه را بنا حق بکشد بجاي آن کودک، کشته مي ‏شود اگر مردي زني را بکشد و زني مردي را به قتل برساند به جاي مقتول کشته مي ‏شود با اين که اگر انسان‏ها تفاوت انساني با يکديگر مي‏ داشتند چنين قصاصي جايز نبود مثل اين که اگر انساني حيواني را بکشد به جاي آن حيوان کشته نمي‏شود بلکه مأمور پرداخت قيمت آن حيوان است. از طريق همين قصاص اسلامي مي‏توانيم کشف کنيم که دين اسلام بين انسان‏ها در حقوق و مزاياي انساني تفاوتي قائل نشده است بلکه همه آن‏ها را مساوي قرار داده و اين تفاوتي که در ارث و يا پرداخت ديات و جريمه هاي قتل قائل شده براي تأمين خسارت مالي انسان مقتول است نه مربوط به اين که آن‏ها با يکديگر تفاوت انساني دارند. کساني که انساني را به قتل مي‏رسانند به اولياء مقتول دو خسارت وارد ساخته‏اند: خسارت انساني که انساني را به قتل رسانيده‏ اند و خسارت مالي که به همان ميزان منافع مالي اولياء مقتول را هدر داده‏ اند. پرداخت ديات و غرامت قتل و جراحات مربوط به تأمين خسارت مالي است و قصاص و قتل جراحت مربوط به خسارت انساني. در مورد ديات کسي که مردي را بکشد بيشتر خسارت مالي بوجود مي‏آورد از کسي که زن را کشته است که براي جبران خسارت لازم مي‏شود مبلغ بيشتري بپردازد وليکن در قتل عمدي کسي که زن را بکشد کشته مي‏شود و زني که مردي را بکشد به قصاص کشته مي‏شود.

اما در مورد ارث خداوند نظر به اين که مقام قيوميت و مديريت زندگي را به مردان واگذار کرده است و آن‏ها را مأمور پرداخت مهريه و نفقات زنان کرده است از اين جهت که مخارج زندگي و انفاقات به آن‏ها واگذار شده و در تقسيم ارث حق بيشتري براي آن‏ها قائل شده تا هنگام پرداخت مهريه زنان حقوق مالي زن و مرد با يکديگر برابر شود مشاهده مي‏کنيم که اگر برادري دو برابرخواهر ارث برده وقتي خواهر به خانه شوهر برود با گرفتن مهريه حقش با برادرش مساوي و يا بيشتر مي‏شود. خداوند در تقسيم ارث سهم مردان را از زنان بيشتر قرار داده است و فرموده است که درباره ارث فرزندان شما به شما توصيه مي‏کنم که اگر کسي از دار دنيا برود و پسر و دختر اولادي از او باقي بماند پسران دو برابر دختران مي برند اين قانون دو برابري در صورتي است که وارث‏ها پسر و دختر با هم باشند اگر وارث‏ها فقط پسر باشند همه برابر يکديگر ارث مي‏برند و تمام مال را بين خود قسمت مي‏کنند وليکن اگر وارث‏ها فقط دختر باشند اگر فقط يک دختر باشد نصف مال را در مرحله اول مي‏برد اگر پدر و مادر ميت در برابر دختر نبودند نصفه ديگر هم به دختر بر مي‏گردد.

دين اسلام در هيچ مرحله از مراحل حقوقي و قضايي تفاوتي بين زن و مرد قائل نشده است، پس در اين‏جا مي‏توانيم بين حقوق انساني و مالي تفاوت قائل شويم و بگوييم انسان‏ها زن و مرد بزرگ و کوچک جوان و پير در حقوق انساني مساوي با يکديگر هستند ولي در حقوق مالي جبران خسارت‏ها و تقويت‏هاي مالي بين زنان و مردان و يا پير و جوان تفاوت قائل مي‏شوند. حقوق مالي عبارت است از تصرفات و مالکيتي که انسان‏ها نسبت به مال و ثروت و يا منافع طبيعت پيدا مي‏کنند. انسان‏ها در اين تصرفات و ملکيت ها بر مبناي فعاليت و براساس کار و کوشش نسبت به يکديگر تفاوت پيدا مي‏کنند. يعني خداوند به مردان که سرپرست زندگي هستند و مأمورند از طريق کار و کوشش و مبارزه با عوامل طبيعت مال و ثروت بدست آورند وظيفه داده عائله خود را مانند خود اداره کنند در بهره برداري خود را از آن‏ها جلوتر نيندازند. به همين مناسبت اداره مال و ثروت و حق مالکيت به آن‏ها واگذار شده وليکن در بهره برداري از مال و ثروتي که بدست آورده‏اند بين زنان و مردان تفاوتي وجود ندارد و شوهر از نظر اين که مأمور جمع مال و سرپرست زندگي است نسبت به مال و ثروتي که بدست آورده ولايت و مالکيت دارد يعني مديريت مال به او واگذار مي‏شود وليکن در استفاده کردن و بهره بردن از مال و ثروتي که بدست آورده بين او و همسرش و ساير فرزندان تفاوتي نيست همه به يک ميزان در شعاع مديريت شوهر از مال ثروت بهره مند مي‏شوند پس بين زنان و مردان تفاوت حقوقي وجود ندارد همه جا تساوي حقوق است. وليکن تفاوت شغلي بين زن و مرد وجود دارد که خداوند هر کدام از آن‏ها را براي کار مخصوص آفريده است نه کار زنان از دست مردان ساخته است که مانند آن‏ها بتوانند يک مادر باشند و نه کار مردان از زنان ساخته مي‏شود که مانند مردان يک پدر باشند. پدري و مادري شغل زن و مرد است وليکن اين پدر و مادر در حقوق مساوي هستند مشهور است در تاريخ اسلام شب زفاف حضرت زهرا ع و اميرالمومنين وقتي که پيغمبر اکرم ص آن‏ها را دست بدست کردند فرمودند کارهاي اجتماعي شما را دو قسمت کردم قسمتي با دخترم زهرا و قسمتي با شوهرش علي. کارهاي داخلي، خانه داري شوهر داري بچه داري با دخترم زهرا کارهاي خارجي منزل جنگ و جهاد و جلب مال و ثروت با شوهرش علي عليه السلام. (تفسیر سوره نساء) دانلود

 

 

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top