Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - چه عاملی احتیاجات انسان را ساخته است؟

از نظر اين‏ كه اعمال از احتياجات پيدا مي‏ شود و احتياجات بر پاية خلقت پيدا مي‏ شود مي‏ توانیم بگوئيم كه اگر خلقت انسان‏ها يكنواخت باشد، مانند انواع حيوانات، پس عمل آن‏ها بايستي به يك صورت باشد چنان‏كه مي‏ بینیم از روباه‏ ها به جز كار روباهي و از گرگ‏ ها بجز كار گرگي سر نمي‏ زند. لازم بود كه انسان‏ها هم به يك طريق زندگي كنند ولي مي‏ بینیم كه انسان‏ها در بروز اعمال، متفاوت هستند. عده‏ اي به راه اطاعت و عده‏ اي به راه معصيت مي‏ روند و در همان اطاعت و معصيت هم اشكال مختلف پيدا مي‏ کنند. دام‏هاي مختلف و صيد‏هاي مختلف دارند. بر مبناي اين‏كه خلقت پاية احتياجات و احتياجات پاية اعمال است و اعمال متفاوت هستند مي توانیم بگوئيم كه انسان‏ها در خلقت متفاوت هستند مشاهده مي‏ کنیم كه چنين جمله‏ اي هم كه حاكي از تفاوت در خلقت است در قرآن بيان شده است. آنجا كه خدا مي‏ فرماید: (خَلَقَ الْاِنْسانَ مِنْ تَفا وُتٍ خَلَقْنا الْاِنْسانَ مِنْ نُطْفَهٍ اَمْشاجٍ) انسان‏ها در خلقت متفاوتند و از نطفه ‏اي كه مخلوط به عناصر مختلف است آفريده شده‏ اند. حقيقت مطلب اين است كه انسان‏ها در خلقت و اسباب و ابزاري كه در خلقت آن‏ها بكار رفته است يكنواخت و يكجورند يعني همة آن‏ها مانند هم از طينت‏ ها و عناصر مختلف آفريده شده ‏اند ولي در ظهور اعمال و پيدايش محيط زندگي بر مبناي همان اعمال متفاوت هستند. انسان‏ها در خلقت خود معجوني هستند از مواد و عناصري كه خداوند در عالم خلق كرده است در واقع نسخة عالم آفرينش هستند. از هر طينتي كه خداوند نوعي از خلق خود را آفريده نمونه‏ اي هم در خلقت انسان به كار برده است. لازمة يك چنين آفرينش اين است كه انسان بر اساس مقتضيات طينت‏ها منشأ بروز اعمال و اخلاق مختلف است. پس انسان‏ها در خلقت يكجورند ولي از نظر اين كه عناصر مختلف در خلقت هر كدام از آن‏ها به كار رفته است منشأ بروز اعمال مختلف مي‏ شوند . در اين‏جا نمي توانیم بگوئيم تفاوت هواها و غذا‏ها و سرزمين‏ها در بروز اعمال و اخلاق مختلف خيلي مؤثر است پس مي‏ گوییم كه انسان‏ها همه با هم يكنواخت از طينت‏ ها و عناصر مختلف آفريده شده‏ اند كه هر كدام از طينت‏ ها منشأ اعمال مختلف شده است. مثل اين‏كه هر انساني كيسه‏ اي به دوش داشته باشد كه هزار نوع متاع پر باشد و هر كدام از آن‏ها از يكي يا از دو نوع از آن متاع‏ ها استفاده كنند.

مي‏ گوییم اعمال انسان‏ها بر اساس احتياجات كه مربوط به خلقت است محيط بوجود مي‏ آورد و باز آن محيط مولود اعمال، منشأ بروز اعمال ديگر مي‏ شود درست مانند توالد و تناسل كه شهوت و احتياج، فرزند بوجود مي‏ آورد و باز آن فرزند منشأ بروز فرزندان و احتياجات ديگر مي‏ شود. خدا در انسان شهوت به غذا و زن آفريده است در خارج زندگي هم زن‏ها و غذاها را خلق كرده است. غذاها و زن‏ها كه در بيرون زندگي انسان‏ هستند بر شهوت داخلي وجود انسان حكومت مي‏ كنند و او را واداربه زن‏جوئي و غذا‏جوئي مي‏ نمایند بنابراين احتياجات وادار به عمل مي‏ كند و عمل محيط زندگي مي‏ سازد و باز آن محيط احتياج را شدت مي‏ دهد و ماية بروز عمل بيشتري مي‏ گردد . (تفسیر سوره قدر) دانلود

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top