Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - نماز دانستن غیر از نماز خواندن است.

نمازِ تنها و روزة تنها بدون درس و معرفت کارساز نیست. نماز خواندن، مقدمة فهمیدن و ارتباط علمی با خدا است . نماز دانستن، غیر از نماز خواندن است. چقدر عابد در تاریخ داریم که زندیق درجة یک هستند و چقدر حاجی بدکار در تاریخ داریم، مثل حاجی شمر، حاجی عبدالرحمن ابن ملجم و حاجی معاویه و حاجی عمر سعد! آیا این‏ها همه حاجی هستند؟ نمازها وسجده‏ها بوسيله انسان‏ها به دو نحو انجام مي‏گيرد كه مي‏توانيم اين دو نوع عبادت را بنام عبادت تمريني و ارتباطي نام‏گذاري كنيم.گاهي انسان به نماز و سجده مشغول مي‏شود. دعا مي‏خواند و ساير عبادت‏ها را بعنوان انجام وظيفه و بعنوان شغلي كه به آن مأمور شده است انجام مي‏دهد. نمازها و عبادت‏ها در اين حالات مانند سايركارهاي شخصي انسان است. گاهي لباس مي‏شويد و غذا طبخ مي‏كند و به كسب و تجارت مشغول مي‏شود. گاهي هم نماز مي‏خواند. همة اين‏ها كارهايي است كه در شبانه روز انجام مي‏دهد. همانطوركه در انجام كارهاي شخصي با كسي و مقامي ارتباط ندارد به خود مشغول است وكار خود را انجام مي‏دهد عبادت‏ها را نيز به همين طريق انجام مي‏دهد و به كسي و جايي مربوط نيست. چنين انسان‏هايي در حال نماز و دعا احساس نمي‏كنند كه با موجودي بنام خدا مربوط شده‏اند. همچنين درحال ركوع و سجود احساس نمي‏كنند كه آن خدا را تعظيم كرده‏اند و براي تعظيم به مقام او سجده نموده‏اند. اگرچه نماز مي‏خوانند وليكن فكر آن‏ها به همين مشغول است كه نماز مي‏خوانند يا افكارشان روي اشتغالات روزانه آن‏ها و منافع ديگر دور مي‏زند. چنين نمازها و عبادت‏هايي روي عادت و روي اشتغالات روزانه آن‏ها و روي عقيده به خدا و روي انجام وظيفه واقع مي‏شود و از ارتباط به خدا خالي است. چنين عبادت‏هايي را ابتر و مبتور مي‏نامند. يعني منقطع و جدا از حقيقت و واقعيت. امّا آن قسم ديگر كه به حال ارتباط انسان با خدا واقع مي‏شود شكل وخاصيّتي ديگر پيدا مي‏كند. از همان ابتدا كه انسان وضو مي‏گيرد و با انجام تطهيرات ديگر خود را براي نماز و عبادت آماده در حضور خدا مي‏كند چنين احساسي در او بوجود مي‏آيد كه مي‏خواهد با كسي يا يك مقام عظيم‏الشأني ارتباط حاصل كند. خود را در حال بندگي و نوكري مي‏بيند و براي خود ارباب بزرگواري قائل است كه در اين ساعت‏هاي مخصوص مي‏خواهد به حضور او بار يابد و با او تماس حاصل كند و حوائج و حالات خود را به پيشگاه مقدّس او عرضه بدارد. انسان در اين حالات بين دو ادراك قرار مي‏گيرد و نماز او بين همين دو حالت و دو ادراك برگزار مي‏شود؛ درك بندگي وكوچكي و ناتواني خود و درك عظمت و قدرت بي‏نهايت خداوند متعال. سپس براي نجات از ناتواني خود از اين راه وارد مي‏شود كه وابسته به خدا باشد و از لطف و قدرت او استفاده كند و در اثر اين وابستگي بتواند خسارت‏ها و عقب ماندگي‏هاي خود را جبران نموده و به يك قدرت نامتناهي متّصل گردد. او وقتي سورة حمد را مي‏خواند، مي‏داند كه خداي خود را وصف و تعريف مي‏كند و در ضمن هر جمله‏اي از آيات سوره حمد يا جملات دعاها احساس مي‏كند كه با خدا تماس گرفته و با او راز و نياز دارد. هنگامي كه به ركوع مي‏رود يا به سجده مي‏افتد عظمت خدا را در ضمن تعظيم به مقام او درك مي‏كند. همان عظمت خدا او را وادار به ركوع و سجود مي‏نمايد. اگربخواهيم براي اين دو نوع نماز نمونه‏اي ازكارهاي خودمان بياوريم، مي‌توانيم بگوييم كه انسان‏هاي اوّل مانند سربازهايي هستند كه در صف قرار گرفته به تمرين و مشق اعمال مربوط به سربازي خود مشغولند. تمرين مي‏كنند كه چگونه در برابر مقامات بالاتر بايستند و احترام بگذارند و اگر با فرمانده يا سلطان خود روبرو شدند در چه وضع و حالي قرار بگيرند. احتراماتي كه بجا مي‏آورند تماماً تمريني و مشقي است زيرا مافوق خودشان را در برابرخودشان نمي‏بينند كه به مقام او احترام بگذراند. امّا انسان‏هاي دوّم مانند سربازهايي هستند كه در حضور شاه يا فرمانده خود ايستاده‏اند عظمت سلطان را درك مي‏كنند و همان درك عظمت، آن‏ها را وادار به تكريم واحترام مي‏كند. انسان‏هاي نوع دوّم مي‏توانند در ضمن انجام مراسم عبادت و دعا لذّت مناجات و مخاطبه با خدا را درك كنند ولي براي انسان‏هاي مرتبه اوّل چنين حالتي بوجود نمي‏آيد مگر وقتي كه به مقام بالاتري از ايمان و توحيد برسند و بتوانند در آن حالات، عبادت خود را در حال ارتباط و درك عظمت خدا انجام دهند. البته تمرين عبادت‏ها راهي است براي پيدايش حالت دوّم. به اين مناسبت پيغمبر اسلام (ص) فرمودند كه: نماز معراج مؤمن است.(تفسیر سوره دهر) دانلود

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top