Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - چرا حافظ قرآن ، کافر و مشرک و منافق می شود؟!

خداوند در قرآن‌ خبر مي ‏دهد كه‌ ايمان‌ مؤمن،‌ روح‌ ايمان‌ است‌ كه‌ در قلب‌ او جای مي گيرد. خداوند كسي‌ را مؤمن‌ مي‏ داند كه‌ به‌ قلب‌ او روح‌ ايمان‌ دميده‌ باشــد. روح‌ علم‌ و ايمان‌ در وجود انسان‌ مانند نيروي‌ برق‌ است‌ كه‌ قدرت‌ حركت‌ را بالا مي ‏برد و به‌ ماشين ‏ها تحرك‌ بيشتري‌ مي‏ دهد. انسان یک ماشین است که قدرت و توانایی او مربوط به روح حیات و روح ایمان و دانشی است که در قلب او دمیده می شود و قدرت فهمیدن و دانستن‌ پيدا مي ‏كند. با اين‌ حساب‌ الفاظ‌ و آيات‌ قرآن‌ در صورتي‌ قابل‌ درك‌ و فهم‌ انسان‌ مي ‏شود كه‌ خداوند روح‌ ايمان‌ و روح‌ علم‌ در وجود او بدمد. ما مي‏ بينيم‌ كه‌ بعضي‌ انسان‏ها تمامي‌ آيات‌ قرآن‌ را حفظ‌ كرده ‌اند وليكن‌ فهم‌ ايماني‌ و آخرتي‌ و فهم‌ حق‏ شناسي‌ نداشته ‌اند، در عين‌ حال‌ كه‌ حافظ آيات‌ قرآن‌ بوده‌ اند، كافر و يا مشرك‌ و يا منافق ‌از دار دنيا رفته ‌اند. امثال‌ يزيدها و معاويه‌ ها و شريح‌ قاضي ‌ها كه‌ در عمل‌ و رفتار، خائن‌ و كافر بوده‌ اند وليكن‌ در گفتن‌ و دانستن،‌ آيات‌ قرآن‌ را خوانده‌ و حفظ‌ كرده ‌اند. آن‏ها كساني‌ هستند كه‌ از مرحلـه‌ اول‌ تعليمات‌ يعني ‌تقويت‌ روحي‌ و بالا رفتن‌ استعداد، محروم‌ بوده ‌اند. آيات ‌ايمان‌ را حفظ‌ كرده ‌اند وليكن‌ روح‌ ايمان‌ نداشته ‌اند، همچنين‌ آيات‌ عفت‌ و پاكي‌ را حفظ‌ كرده ‌اند وليكن‌ از روح‌ عفت‌ و طهارت‌ محروم‌ بوده ‌اند. پس‌ علم‌ وقتي‌ پـخته‌ مي‏ شود و كامل‌ مي ‏گردد كه‌ انسان‌ در دو مرحله‌ رشد استعدادي‌ و تعليمات‌، به ‏وسيله‌ كتاب‏ها و اساتيد قرار گيرد. كتاب‌ و عباراتي‌ در اختيار او باشد يا به‌ او تعليم‌ داده ‌شود، قبلا هم‌ به‌ اراده‌ خدا پرورش‌ يافته‌ باشد و روح‌ علم‌ و ايمـان‌ در دل‌ او وارد شده ‌باشد. بعضي‌ انسان‏ها از روحيه‌ تقوا و ايمان‌ برخوردار شده ‌اند، استعداد علمي‌ و ايماني‌ به اراده‌ خدا پيدا كرده ‌اند وليكن‌ تعليمات‌ نديده‌ اند. مانند انسان‏هاي‌ ساده‌ و عوام‌ روستائي‌ كه‌ معتقد به‌ خدا و قيامت‌ هستند و محبت‌ به‌ خدا و پيغمبران‌ دارند و صددرصد يقين‌ دارند كه‌ بهشت‌ و جهنم‌ و زندگي‌ آخرت‌ هست،‌ از گناه ‌و معصيت‌ وحشت‌ دارند وليكن‌ پيش‌ اساتيد انساني‌ و يا ديني‌ درس‌ نخوانده ‌اند، در مقام‌ وحي‌ و الهام‌ هم‌ قرار نگرفته‌ اند كه‌ از خدا يا فرشتگان‌ مطالبي‌ بشنوند يا تعليمات‌ ببينند، انسان‏هائي‌ هستند ساده‌ و سطحي‌ و خيلي‌ معتقد و محكم.‌ اگر يك‏نفر با آن‏ها تماس‌ بگيرد و در برابر مبلغي‌ از آن‏ها خواهش‌ كند كه‌ به كفر برگردند به‌ مرگ‌ خود راضي‌ مي ‏شوند اما به‌ كفر برنمي ‏گردند. چنين ‌افرادي‌ را اگر هم‌ كساني‌ گمراه‌ كرده‌ اند با تبليغات‌ گمراه‌ كرده ‌اند. تبليغات‌ يك‌ نوع‌ گول‌ زدن‌ و گمراه‌ كردن‌ است.‌ تمامي‌ اين‌ افراد روز قيامت‌ اهل‌ بهشتند گرچه‌ در دنيا ظاهرا پيرو دين‌ حق‌ نبوده ‌اند زيرا دين‌ حق‌ را نشناخته ‌اند كه‌ قبول‌ كنند. يك‌‏نفر گمراه ‌‏كننده،‌ معاويه‌ را بجاي‌ علي‌ معرفي‌ كرده‌ و آن‏ها را گول‌ زده‌ است‌. پس‌ چنين‌ افرادي‌ روحيه‌ ايماني‌ دارند و لازم‌ است‌ در آينده‌ تعليمات‌ ببينند. از آن‏ طرف‌ انسان‏هائي‌ تعليم‌ ديده‌ هستند وليكن‌ روح‌ ايماني‌ و استعداد خداشناسي‌ ندارند، حافظ‌ قرآن‌اند و منكر آخرت.‌ آيات‌ حسد را حفظ‌ كرده ‌اند وليكن‌ از حسودي‌ نمي ‏توانند خودداري‌ كنند، همچنين‌ آيات‌ تكبر را دانسته ‌اند و خود هم‌ متكبرند. اين همه‌ آيات‌ خوانده‌ اند كه‌ دنياپرستي‌ مذموم‌ است‌ و انسان‌ بايستي‌ به فكر آخرت‌ باشد وليكن‌ نتوانسته‌ اند براي‌ زندگي‌ آخرت‌ از دنيا صرف‏نظر كنند يك‌چنين‌ انسان‏هائي‌ (كفار) تعليم‌ ديده‌ هستند. كتاب‏ها را مطالعه‌ كرده‌، آيات‌ قرآن‌ را حفظ‌ كرده‌ اند و مطالب‌ بسياري‌ از اساتيد ديني‌ و غيرديني‌ شنيده ‌اند، وليكن‌ استعداد و روحيه‌ آن‏ها مطالب‌ ديني‌ را قبول‌ نكرده‌ و نتوانسته ‌اند اعمال‌ و اخلاق‌ ديني‌ را حفظ‌ كنند. پس طایفه اول مؤمنین تعلیم ندیده هستند.

طايفه‌ دوم‌ كافرهاي‌ تعليم‌ ديده‌ هستند. در اين‌ ميان‌ طايفه‌ سوم‌ بوجود آمده‌ اند كه‌ مؤمنين‌ تعليم‌ ديده‌ هستند آنها هم‌ عالم‌ هستند و هم‌ مؤمن.‌ اين‌ طايفه‌ سوم‌ از روحيه‌ ايمان‌ برخوردار شده ‌اند. اگر معلومات‌ خود را از خدا و از طريق‌ وحي‌ و الهام‌ فرا گيرند مانند پيغمبران‌ و ائمه‌ اطهار هستند كه‌ دانش‌ خود را از خدا و فرشتگان‌ گرفته ‌اند و اگر معلومات‌ خود را از تفكرات‌ ديني‌ و يا كتاب‏هاي‌ ديني‌ و اساتيد علمي‌ فرا گرفته‌ باشند در اصطلاح‌ قرآن‌ و اسلام‌ يك‌ فقيه‌ ديني‌ شناخته‌ مي ‏شوند، پيغمبر و امام‌ نيستند‌ وليكن‌ از پيغمبر و يا امام‌، نيابت‌ پيدا مي‏ كنند، مي ‏توانند مردم‌ را هدايت‌ كنند و به ‏دين‌ اسلام‌ رهبري‌ نمايند. (تفسیر سوره طه) دانلود

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top