Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
چرا امام حسین ع و سایر ائمه ع راضی به شهادت خود شدند؟

ائمه ع همت خود را بر تعلیم و تربیت و روش های فقاهت قرار داده ‏اند. درهای بسته علم و حکمت را به روی مردم گشوده اند و در برابر این همه فداکاری و آموزش های خود نه تنها اجری درخواست نکرده ‏اند بلکه با محبت هرچه تمام‏تر و کرامت با افرادی که بسوی آنها مهاجرت کرده‏اند برخورد نموده و در مصیبت ها و گرفتاری‏ هایی که از مردم جاهل دیده ‏اند صبر و شکیبا بوده و آنقدر با افراد جاهل مدارا کرده‏اند تا این که توانسته ‏اند کلمه ‏ای به آنها بیاموزند و به مرتبه‏ای از علم و حکمت برسانند گرچه در این راه، هلاکت و مصیبت بر سرشان آمده است. چقدر زیاد می بینیم مردم در گرفتاری ‏ها و حوادث روزگار به پناه ایشان می ‏رفته و آنها حوائج آنها را برآورده می نمودند. در تاریخ زندگی پر برکت آنها نمی ‏بینیم احدی را بی نصیب گذاشته باشند. فَرَزدَق شاعر در این رابطه می‏گوید: هرگز نگفت نه ، مگر در تشهدش و اگر تشهد نبود، نه ، گفتنش هم آری بود. ائمه ع تمام نشاط و بهره‏ مندی از زندگی را در اجابت نیازمندی ‏های مردم و نجات آنها از هلاکت و سختی می ‏دانند. هرگز منتی بر کسی ندارند. در مقابل آن همه خدمات و آن همه فداکاری‏ هایی که بر رفع حوائج مردم کوچک و بزرگ انجام دادند هرگز کسی در این مقام کرامت و رفع حوائج مردم به پای آنها نمی ‏رسد و مشابه آنها نخواهد شد. اگر بخواهیم برای صفت کرامت و سخاوت و جود، اصلی و منبعی پیدا کنیم فقط و فقط در آنها می‏ توانیم پیدا کنیم. به دلیل همین اصالت ، ‌آنها رهبران امت‏ها قرار داده شده ‏اند که امت اسلامی را از تمام آفت‏ها و بیماری ‏ها و مراحل مختلف هلاکت و گرفتاری دور می ‏کنند و به سر منزل نجات می رسانند. از عجایب کرامات آنها و از خودگذشتگی آنها برای نجات بشریت از شرّ گرفتاری‏ها همین است که آنها جان خود را فدای نجات مردم کرده‏اند و آنجایی که نجات بشریت فقط بستگی به کشته شدن و بذل جان آنها داشت آنها این فداکاری را انجام دادند. ائمه ع در جایی از تاریخ زندگی خود می ‏دیدند که امت اسلام کمر به قتل امام خود بسته اند. مشاهده می کردند که مردم این طور گمان می ‏کنند که نجاتشان از گرفتاری دنیا و آخرت یا از شرّ ظالمین بستگی به کشتن امامشان دارد. همانطور که مسلمانان در مورد پیشوای خود امام علی ع یا امام حسن ع و امام حسین ع اینطور فکر می ‏کردند. منافقین و کافران با تبلیغات خود طوری افکار مسلمانان را منحرف کرده بودند که حق را بجای باطل و باطل را بجای حق انتخاب می‏کردند. علی ع و ائمه بعد از او را کافر می دانستند و او را مستحق کشته شدن و هلاکت می دانستند. لشکر عبیدالله ابن زیاد که اکثرا از اهل کوفه بودند همگی بر امام حسین ع هجوم آوردند در حالی که به قول امام جعفر بن محمد الصادق ع بیش از سی هزار نفر بودند که بر قتل حسین ع اقدام کردند و همگی با ریختن خون حسین ع می‏خواستند مقرب درگاه خدا شوند. آنها جمع خود را جمع کردند و همت به کشتن امام حسین ع گماشتند تا تقرب ه خدا پیدا کنند زیرا قُضّات زمان فتوا به ارتداد امام حسین ع داده بودند و به مردم گفته بودند که حسین ع از دین اسلام خارج شده و اجتماع مسلمانان را به تفرقه دچار کردند. اینطور حکم داده بودند که حسین واجب القتل است زیرا از دین جدّش خارج شده و دلیلش این است که او حجّ خانه خدا را نیمه کاره رها کرده است تا به مراسم حجّ بی‏اعتنایی کند و او روز عرفه به جای این که درخانه خدا بماند و حجّ خود را کامل کند از مکه خارج شده و به سوی عراق روانه شده است. آنها می‏گفتند فریضه حجّ بر همه فرائض مقدم است به خصوص کسی که در مکه باشد و ایام حجّ فرابرسد به هیچ دلیلی اجازه ندارد مکه را ترک کند. مردم هم باور می ‏کردند زیرا می ‏دیدند حسین ع در روز هشتم ذی‏الحجه قبل از روز عرفه از احرام خود خارج شد و خود و اصحابش مکه را بسوی عراق ترک کردند، پس باور کردند که حسین ع به فریضه حج بی ‏اعتنایی کرده و آن را به طلب دنیا ترک کرده است. دلیل  دومی که بر ارتداد امام حسین ع آوردند این بود که حسین ع با امیرالمؤمین زمانش یزید ابن معاویه مخالفت می‏کند، بر علیه او قیام کرده و با او بیعت نکرده و وحدت مسلمانان را شکسته است. مسلمانان باور کردند که به حکم اسلام قتل امام حسین ع واجب است و همچنین گروه‏هایی از امت اسلامی علی ع را تکذیب کردند و به ایشان تهمت زدند که آن حضرت کار مملکت مسلمانان را به سمت فساد کشانده و با احزاب مسلمان وارد جنگ شده است در حالی که برای هیچ مسلمانی جایز نیست که خون مسلمانی را بریزد. می گفتند که علی ع با طلح و زبیر وارد جنگ شده در حالی که آن دو نفر از یاران رسول خدا بوده ‏اند و در جنگ جمل با عایشه امّ المؤمنین مبارزه کرده است که همسر پیامبر بوده. آن همه اعتراضات و تهمت‏ها که به علی ع بستند و حق را بر مردم و شیعیان علی ع پوشیده داشتند تا جایی که حق امیر مؤمنان را ضایع کردند و او را کافر دانستند و مستحق کشته شدن و از بین بردن دانستند. ائمه ع در تمام این موارد خود را بین دو تصمیم محیّز دانستند : یا اجازه دهند تا مردم آنها را تکذیب کنند و کافر بدانند و به قتل برسانند تا زمانی که عقل و شعور آنها بیدار شود و حق و باطل بشناسند و راستگو و دروغگو را به خوبی تشخیص دهند یا این که دست به شمشیر برده و با مخالفان خود بجنگند و به قدرت الهی آنها را سرجای خود بنشانند.  ائمه ع تشخیص را برای نجات امت این دانستند که لازم است جان پاک و مقدس خود را در معرض کشته شدن و هلاکت قرار دهند، رنج‏ها را تحمل کرده و صبر کنند تا این که بالاخره عقل و فکر مردم در غیبت امامشان و در فقدان امامت الهی به آنها بگردد و حق و باطل را بشناسند که این معرفت در نظر ائمه ع ارزش بسیاری دارد. حسین ع می‏بیند که در اطراف او ده‏ها هزار نفر از اهل کوفه اجتماع کرده و همه آن لشکر در اثر تبلیغات کافران و منافقان زمان و قضاوت قاضیان و فتوای فتوادهندگان زمان اینطور گمان می‏کنند که حسین ع از دین رسول خدا ص و اطاعت یزید و ماندار یزید خارج شده است و کافر و مُرتَد شناخته شده و آنان که به قتل او فتوا داده‏اند اهل دین خدا هستند. امر دایر شده که بین این که حسین ع کشته شود و فرصت و مهلت به قاتلان امام داده شود تا این که بالاخره حق از باطل تشخیص داده شود و مردم اهل حق و اهل باطل را بشناسند یا این که امام ع با قدرت الهی و ولایت تکوینی خود به آن دشمن منافق و کافر حمله کند و همه را از دم تیغ بگذراند و یا از مسند قدرت پایین بکشد و به قدرت الهی بر مردم حکومت کند اینجا است که امام ع می بیند قبول قتل و شهادت برای خودش بیشتر به نفع بشریت است از این که آن همه انسان را در حال جهل و بی‏خبری به هلاکت برساند یا در برابر قدرت خود تسلیم نماید، به این دلیل است که امام ع راه شهادت را می‏ پذیرد. ما می‏بینیم که مسأله همانطور است که امام ع تشخیص داده است. همان مردمی که امام را کشتند و اولاد و اصحاب و خانوادة امام را آزار دادند بعد از مدتی به خود آمدند و به فکر فرو رفتند و از قتل امامشان و یاران امام خود نادِم و پشیمان شدند. به شدت گریستند و به درگاه خدا توبه کردند و فهمیدند که امام سزاوار حقانیت بوده است و دشمنان امام ع سزاوار کفر و طغیان و ارتداد بوده اند. همان مردم وقتی توبه کردند به دشمنان امام حمله کردند و بنی امیه را مورد تعرض قرار دادند و بسیاری از قاتلان روز عاشورا را کشتند. پس ائمه ع به همین دلائل که عرض شد شهادت را قبول کردند در حالی که قدرت دارند که این راه ‏های مسالمت آمیز را انتخاب کنند با دشمنان خود بیعت کنند یا مصالحه نمایند و یا کمک همان افراد قدرتمند و متجاوز باشند یا با قدرت الهی بر دشمنان خود مسلط شوند، آنها را بیچاره کنند و خود را از گرفتاری‏ها نجات دهند. اما آنچه مورد نظر امامان ع است بیداری بشر و پیشرفت معرفت و تفکر انسان‏ها است تا با این بیداری بتوانند خود را از هلاکت و عذاب در مسیر کفر و ستم نجات دهند و این بیداری جز با قبول شهادت و کشته شدن امام ممکن نخواهد بود. مردم پس از این حرکت شهادت طلبانة امام ع و مظلومیتی که در آنها دیدند بیدار شدند. از بزرگترین آثار این شهادت، شناخت حقّ و باطل بود. جامعه بسوی حق تمایل پیدا کرد و از گناهانی که مرتکب شده بودند توبه کردند و در اثر شهادت ائمه معصوم ع پی به شیطنت‏ها و ظلم و جنایت مخالفان ائمه ع بردند. در این حوادث وقتی فکر می‏کنیم، می‏بینیم ائمه ع تنها کسانی هستند که تمام همت خود را مصرف کردند و جان خویش را برای نجات بشر از کفر بخشیدند. پس جا دارد که آنها را کریم ترین کریمان و بخشنده ‏ترین بخشندگان بدانیم. به همین دلیل است که خداوند متعال آنها را پیشوایان امت اسلام معرفی کرده است. آنها پیشوای اخلاق امت‏ها و پیشوای علم و افکار و شهادت طلبی امت‏ها هستند. آنها درهای علم را به روی مردم گشودند به طوری که انسان‏ها به هر درجه از علم و صنعت و تمدن رسیده‏اند در اثر تعالیم و روش‏های تربیتی و آموزشی آنها بوده است. (تفسیر زیارت جامعه کبیره) دانلود

 

نوشتن نظر


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Copyright © 1397 ?????. کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top