Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
منظور از سیر رسول اکرم ص از مسجدالحرام به مسجدالاقصی چیست؟

منظور از سیر رسول اکرم ص از مسجدالحرام به مسجدالاقصی چیست؟ چرا سيرِ سريع بدون زحمت برای کفار ممتنع است؟

در آية اول سوره اسری، خداوند علت سير معراجي رسول خدا ص را بيان مي‏ كند و مي‏ فرمايد: ما او را به مسجدالاقصي (فوق آسمان‏ها و زمين‏ها) بالا برديم تا آيات عظمت و قدرت خود را به او نشان دهيم تا آنچه را كه مي‏ داند از نزديك ببيند. اگر اين آياتِ قدرت و عظمت در همان مسجدالحرام بوده و پيغمبر مي ‏توانست در مسجدالحرام آيات خدا را ببيند، چه لزومي‏ دارد كه خدا او را به مسجدالاقصي ببرد يا اگر آياتِ قدرت خدا در مسجدالاقصي به معناي فلسطين و اورشليم وجود داشته، آن كدام آيت الهي است كه در بيت المقدس بوده و در مسجدالحرام نبوده است. مسجدالحرام و مسجدالاقصي به معناي بيت المقدس، هر كدام شهري در روي زمين هستند. از نظر عمران و آبادي و خصوصيات ديگر با هم فرقي ندارند و علاوه تمامي‏ انسان‏ها از مسجدالحرام به بيت المقدس مي‏ روند و از بيت المقدس به مسجدالحرام برمي ‏گردند. مسافرت انسان‏ها از شهرها به شهري ديگر براي همة انسان‏ها تكرار مي ‏شود. پس اين چه امتيازي مي ‏تواند براي رسول خدا باشد كه خدا او را از كعبه به بيت المقدس ببرد و اين همه مسافرتِ او را با آب و تاب ذكر كند كه او را به بيت المقدس برديم تا آيات عظمت و قدرت خود را به او نشان دهيم و اگر شما بگوييد همين حركت به كيفيت طي الارض در يك ثانية زماني از آيات بزرگ خداست، مي‏ گوييم پيغمبران گذشته و اوصياء آنها يك چنين معجزاتي داشته ‏اند. پس سير معراجي پيغمبر اكرم  ص به منظور تحقق وعده‏ هاي خدا به بندگان خود انجام گرفته است. خدايي كه به انسان گفته تمامي‏ عالم خلقت، ميدان زندگي شما است، بايد يك چنان توانايي به انسان بدهد تا بتواند بدون رنج و زحمت به اين جهان نامتناهي سفر كند و هر عالَمي‏ و هر چيزي را از نزديك ببيند. اين ها دلايل عقلي موجوديت سير معراجي رسول خدا است، پس وعده‏ هاي خدا حقيقت دارد و خدا خلف وعده نمي‏ كند، لازم است مركب سريعي به انسان بدهد تا انسان با آن مركب، قدرت و توانايي پيدا كند تا خود را در هر جاي عالم كه بخواهد قرار دهد. البته که خدا چنين امكاناتي را در اختيار انسان مي‏ گذارد. مشاهده مي‏ كنيم كه آيات قرآن سير سريع و آني انسان را از جايي به جايي وعده داده است. و در آيات 10 و 11 سوره صاد در ارتباط با سير به آسمان‏ها و سفرهاي فضايي به سوي كائنات، امكان تسلط كفار برفضا و آسمان‏ها و تصرفات عوالم آسمان را براي كفار ممتنع مي‏ داند و مي ‏گويد كفار به فكر اين هستند كه خود را بر آسمان‏ها مانند زمين مسلط كنند وليكن در برابر فضا و كائنات محكوم به شكست خواهند بود و به جايي نخواهند رسيد. شايد عده ‏اي در آخرالزمان اسباب و وسايل سفر به فضا و آسمان را براي خود تهيه ببينند وليكن در برابر فضا و كائنات محكوم به شكست خواهند بود. به همين دليل كه كفار را از سير به آسمان‏ها و تسلط بر آسمان‏ها مأيوس و محروم مي ‏كند، در مقابل اهل ايمان و تقوا را به يك چنين سير و سفري اميدوار مي ‏سازد، زيرا خداوند هر نعمتي را كه از كفار سلب مي‏ كند، اين سلب نعمت از كفار دليل اثبات آن براي اهل ايمان است. زيرا اگر امكان سلطنت برآسمان‏ها براي مؤمن و كافر وجود نداشته باشد و كسي نتواند بر آسمان‏ها سلطنت كند دليلي ندارد كه خداوند اين سلطنت را از كفار سلب كند بلكه مقام و قدرتي است كه دست هيچ کس از مؤمن و كافر به آن نمي‏رسد. پس خداوند كفار را از حكومت و تسلط بر آسمان‏ها محروم مي‏ كند، يعني اهل ايمان از چنين مقام و حكومتي محروم نيستند. خداوند در اين دو آيه سوره صاد مي‏ فرمايد: اگر ما بگوييم اين ستاره‏ ها شهرهاي آبادي هستند، نزديك‏ترين ستاره‏ ها با آخرين سرعتي كه ممكن است سفينه ‏هاي فضايي داشته باشند لااقل يك سال با آن نزديك‏ترين ستاره فاصله دارند و در اين يك سال براي رفتن و برگشتن چه وسايلي لازم دارند و چقدر آب و غذا لازم دارند، معلوم است با چه مشكلاتي روبروهستند با اين كه ظاهرا عوالمي‏ كه احتمالا آباد است و اهل آن متمدن هستند، در منظومه ‏هاي شمسي قرار گرفته ‏اند و در هر منظومة شمسي مانند منظومة شمسي ما لااقل يك عالَم آبادي مانند زمين ما هست. نزديك‏ترين منظومه‏ هاي شمسي به منظومة ما خورشيدي است كه به نام ستارة شعراي يماني شناخته شده است. اين ستارة نوراني در جاي خود خورشيد است و با تلسكوپ مشاهده شده كه مانند منظومة شمسي ما كراتي در اطراف خود دارد و محاسبه كرده ‏اند كه اين نزديك ‏ترين منظومة شمسي از زميني كه ما در آن زندگي مي‏ كنيم، هشت سال نوري فاصله دارد. چطور امكان دارد كه با سفينه ‏هاي فضايي بتوانند از اين منظومة شمسي خارج شده و خود را در منظومة ديگر قرار دهند، زيرا اگر با سرعت سير نور حركت كنند با اين كه اين حركت براي انسان‏ها ممكن نيست، باز هم بايد مدت هشت سال نوري توي راه باشند و تا بروند و برگردند، شانزده سال نوري طول مي‏ كشد و خودشان مي‏ گويند اجسام در صورتي مي ‏توانند در ثانيه ‏اي سيصد هزار كيلومتر سرعت پيدا كنند كه جرمانيت و جسمانيت خود را رها كنند، تبديل به نيرو و انرژي شوند، كه در آن صورت نه انسان انسان است و نه هم سفينة فضايي سفينه خواهد بود. پس آيه قرآن كه از شكست كفار در اين مسافرت ‏ها خبر مي ‏دهد، صد در صد مطابق واقع و حقيقت است. به علاوه اين آيات، سفرهاي فضايي بدون زحمت را ممكن مي ‏داند، زيرا اگر اين سفرها ممتنع باشد، خبر دادن از امكان وقوع آن لغو است و دليلي ندارد كه يك چنين سفرهايي را براي كفار ممتنع بشناسد و براي مؤمنين ممكن بداند. پس به دليل قضاوت و هدايت قرآن، سير به آسمان ‏ها و تسلط انسان بر فضاها و عوالم فضايي ممكن و ميسور است. (تفسیر سوره اسری- جلد یک) دانلود

نوشتن نظر


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Copyright © 1397 ?????. کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top