Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - چرا در انسانهاي كافر و طبيعي سير معراجي قابل ظهور نيست؟

در عالم هيچ حادثه ‏اي و هيچ مخلوقي و هيچ تغيير و تغيري پيدا نمي ‏شود مگر اين كه توأم با چهار كلمه حکمت است. اگر فاقد يكي از اين كلمات باشد عدم محض است و يا مساوي با عدم. و هر يك از اين چهار كلمه براي پيدايش مخلوق يا حادثه، علتِ تامه هستند. نه اين كه هركدام يك چهارم علت باشند. يعني هركدام نباشد پيدايش آن مصنوع و يا حادثه محال است. از اين چهار علت و يا چهار كلمه دو كلمه در قبل و بعد مخلوق قرار مي‏گيرند و در حاشية آن هستند و دو كلمه در داخل وجود مخلوقند. يا به تعبيري ديـگر دو علت از اين چهار علت در وجود مخلوقات و مصنوعات با رؤيت و يا با تجربه و تماس شناخته مي‏ شود وليكن دو علت ديگر با دليل عقل و هدايت علم شناخته مي ‏شوند. آن دو كلمه، قابل رؤيت و تماس نيستند و با حواس پنج‏گانه و يا با استدلال از محسوس به محسوس قابل كشف نيستند. دو كلمة داخلي يكي مواد اولية صنعت است و ديگري هندسة ساخت آن. هر دو با حواس پنج‏گانه قابل كشف و قابل رؤيت هستند. و آن دو كلمة خارجي يكي سازنده و آفريننده است و ديگر هدف سازنده و آفريننده در ايجاد مصنوع. اين دو كلمه به دليل عقل شناخته مي‏شود و با حس و تجربه و يا رؤيت قابل كشف نيست. مثلا يك ماشين يا صنعت ديگري از صنايع انساني را كه مطالعه كنيد فلزات آن و هندسة ساخت آن كه موجوديت ماشين و يا راديو را تشكيل مي ‏دهد قابل رؤيت است وليكن سازنده همراه ماشين نيست و همچنين هدف سازنده از ساخت ماشين همراه آن نيست. اين دو كلمه به هدايت عقل شناخته مي‏ شود زيرا مصنوع بدون صانع نمي‏شود. هرمخلوقي به همان دليل كه موجوديت خود را اثبات مي ‏كند موجوديت آفريننده را هم اثبات مي‏ كند، زيرا به دليل عقل محال است كه آفريده ‏اي بدون آفريننده, وجود پيدا كند. دلالت مصنوع بر صانع يك دلالت ذاتي و قهري است. اين دلالت به جعل جاعل بوجود نيامده و با جعل جاعل قابل رفع نيست و همچنين هدف سازنده. خداوند از خلقت عالم و آدم چه هدفي داشته و به چه منظوري اين ها را ساخته است؟ آن هدف هم به دليل عقل شناخته مي ‏شود. زيرا سازنده بدون هدف چيزي را نمي ‏سازد و يا حادثه‏ اي را بوجود نمي ‏آورد. به همين منظور دانشمندان علوم طبيعي آن دو كلمة داخلي طبيعت را كه ما و كيف باشد قبول دارند. آنها در مطالعات خودشان تا حدودي مي‏ توانند مواد اوليه اين گياه و يا حيوان و يا چيز ديگر را كشف كنند. همچنين هندسه ساخت آن را مي‏ توانند بدانند زيرا اين هر دو علم در داخل وجود طبيعت است و طبيعت با حواس پنج‏گانه و يا با علم و تجربه قابل رؤيت و كشف است. وليكن طبيعيون از نظر اين كه سازندة عالم را همراه مصنوعات نمي‏ بينند و همچنين هدف سازنده را از خلقت عالم و آدم نمي ‏بينند منكر اين دو كلمه هستند. مي ‏گويند عالم طبيعت آفريننده‏ اي به جز خود ندارد و همچنين هدفي غير از خود قابل كشف و قابل ظهور نيست. خود به خود بوجود آمده و خود به خود هم از بين مي‏ رود و اين آمدن و رفتن تا ابد ادامه دارد. طبيعيون منكر يك سازندة حكيم و دانا هستند. چون منكر آفريننده مي‏باشند هدف آفريننده را هم قبول ندارند. مثلا خدا كه مي‏گويد من انسان را آفريده ‏ام، انسان را كه مي ‏بينند و مي ‏دانند قبول دارند وليكن خداي آفريننده را كه نمي ‏بينند و برايشان قابل كشف نيست قبول ندارند و خداوند كه مي‏ فرمايد: انسان را براي زندگي آخرت آفريده ‏ام، انسان را كه مي ‏بينند قبول دارند وليكن هدف خلقت را كه همراه انسان نمي ‏بينند و در آينده ‏ها پيدا مي‏شود قبول ندارند مگر اين كه آن را به چشم ببينند. انسان معراجي با شناخت چهار كلمه در يكي از صنايع طبيعت و يا مخلوقي از مخلوقات خدا مي ‏تواند سير معراجي خودش را آغاز كند. اگر آفريننده را قبول نداشته باشد حركت معراجي براي او قابل ظهور نيست. و همينطور اگر هدف سازنده را هم قبول نداشته باشد باز حركت فكري و علمي خود را منهاي هدف مي ‏بيند. حركت بدون هدف قابل تصور نيست و يا اين كه بسيار ضعيف است. به همين منظور در انسانهاي صددرصد كافر و طبيعي سير معراجي قابل ظهور نيست تا جائي كه آنها حتي همين طبيعت را يعني همان دو كلمة داخلي را چنان كه شايسته است نتوانسته ‏اند ببينند و بدانند. فقط تا اندازه ‏اي هندسة خلقت و مخلوقات را و همچنين مواد اوليه و مصالح ساختماني مخلوقات را مي ‏‏بينند و قبول مي‏كنند. لذا چون به جز ماده نتوانسته‏ اند چيزي را كشف كنند، ماوراء ماده كه روح ماده و يا روح طبيعت است را قبول ندارند. و حاضر نيستند به ماوراء طبيعت سفر كنند شايد در ماوراء طبيعت و يا در ماوراء ماده كسي يا چيزي باشد كه سازندة عالم و هدف سازنده است. شناخت اين چهار كلمه و يا اعتقاد به آن مبدأ حركت انسان معراجي است و معرفت به اين چهار كلمه آن چنان كه  مجهولي نداشته باشد منتها و مقصد سير انسان است. اين حركت تكاملي بدون اعتقاد به خدا و يا كمك خداوند متعال قابل وقوع نيست. (تفسیر سوره اسری جلد یک) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top