Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - چرا رسول اکرم ص دو یادگار خود را با نام ثقلین معرفی می‏ کند؟

رسول خدا كه به حقيقت رسالت و امامت و سرمايه ‌هاي وجودي اين دو مقام آشنايي كامل دارد دو يادگار خود را كه قرآن و عترت باشد با كلمه ثقلين تعريف مي كند مي فرمايد: من دو يادگار در ميان شما امت گذاشتم كه هر يك از كل بشريت و جن و انس از اولين و آخرين سنگين ‌تر و گران تر است. يعني اگر كل بشريت را غير از امام و اين پيغمبر در يك كفه‌ ترازو بگذارند و هر يك از اين دو يادگار را امام را و يا عترت را در كفه ديگر كل بشريت با اين يك نفر برابري نمي كند و حق ندارد خود را نزديك به آن ها بشناسد چه برسد كه مقام آن ها را ادعا كند و خود در جاي آن ها و مثل و مانند آن ها معرفي كند. ثقلين كلام عجيبي است. وزنه‌اي است كه از نظر ارزش و بالا بودن فضایل و كمالات و درجات بالا است نه از نظر سنگيني كيلويي و كيلوها برابر يكديگر. گاهي يك دانه جواهر گران بها از نظر ساخت و ساز عظيم و عجيبي كه دارد از سلسله جبال ها و كوه ها سنگين‌تر شناخته مي شود. اين سنگيني به معناي ارزش فني و علمي آن گوهر گران بها نسبت به كوه هاي روي زمين است يعني انسان ها مي توانند با جمع كردن خاك و سنگ ها روي يكديگر كوهي بسازند ولي تمامي دانشمندان جمع شوند نمي توانند بفهمند كه اين گوهر گران بها چطور و چگونه ساخته شده است و چه قانون و قاعده‌اي يا فن و فنوني در ساخت آن به كار رفته است. خداوند در اين جا مي تواند ادعا كند و بگويد من كه چنين گوهري و جوهره ‌اي ساخته‌ ام بهتر و بالاتر از تمامي انسان هايي هستم كه به كمك يكديگر خاك و سنگ روي هم ريخته‌ و چنين كوهي ساخته ‌اند. وضعيت وجودي ائمه و يا قرآن در برابر تمامي دانشمندان و كتاب ها از نظر ارزش فني و علمي برابر وضعيت وجودي چنين گوهر گران بهايي با سلسله جبالي مي‌ باشد كه خاك  سنگ روي يكديگر ريخته‌اند و آن را ساخته‌اند چقدر خوب است كه انسان به سرمايه‌ هاي وجودي خدا و يا ائمه اطهار آگاهي پيدا كند كه خدا چگونه آن ها را چنان ساخته است و تربيت نموده كه با خودش برابري مي كنند. مي توانند چنان خورشيدي بسازند كه خدا ساخته يا ماه و ستاره ‌اي خلق كنند كه خدا خلق نموده و يا انساني تربيت كنند و بسازند كه خدا ساخته و تربيت نموده است. سبحان ‌الله از يك چنين علم و قدرت و عظمتي كه انسان را به مقام ربوبيت مي رساند. خداوند متعال شب معراج كه سند تكامل وجودي حضرت خاتم است رسول خدا را برابر خود قرار داد مانند دو نفر هنرمند و دانشمندي كه دست به دست يكديگر مي گذارند و هر دو نفر برابر يكديگر دست‌هاي خود را بالا مي برند تا مردم بدانند اين دو دستي كه با هم بالا رفته در علم و هنر برابر يكديگرند خداوند رسول خاتم را در شب معراج برابر خود قرارداد و فرمود: انا و انت و خلقت الاشياء لاجلك يعني من كه خدا هستم مانند تو انسان كاملي لازم دارم كه علم و هنر خود را در وجود او قرار دهم. من چنان قرآني بسازم و بخوانم و او هم چنين قرآني را بداند و بخواند و تحويل بگيرد. لذا پيغمبر هم بر اساس معرفت كاملي كه به وجود امام ها دارد و آن ها را فارغ‌التحصيلان در مكتب خدا مي داند هر دو را برابر هم قرار داده و فرموده: اين دو يادگار سنگيني را كه در وزنه و سنگين و قيمت و ارزش و وزن برابر يكديگر هستند و خداوند آن ها را برابر يكديگر به عنوان كتاب صامت و ناطق خود معرفي كرده چنين دو يادگاري در اختيار شما گذاشتم. اين جمله و جملات مانند آن همين دو يادگار را معرفي مي كند و مي گويد: اي امام زمان تو آن شجره بي ‌نهايت مجد و عظمت هستي كه كسي نمي تواند خود را برابر تو قرار دهد. رسول خدا در تعريف ائمه اطهار عليه‌السلام كلمه ثقلين را به كار مي برد مي گويد: اني تارك فيلكم الثقلين. ثقل و سنگيني يعني من دو يادگار بزرگ و سنگيني در اختيار شما امت گذاشتم. يكي از اين دو يادگار كتاب خداست و ديگري عترت من و اهل بيت من كه امام هاي معصومند. ثقل و سنگيني به معناي كيلوگرم و وزن سنگيني و سبك نيست. بلكه به معناي ارزش و سرمايه‌ هاي علمي و معرفتي انسان است. حضرت در اين حديث شريف تمامي افراد بشر را از روز هبوط آدم و توليد و تكثير نسل تا روز قيام امام زمان كه قيامت است و زندگي به اين شكل بر پايه كار و كاسبي و توليد نسل خاتمه پيدا مي كند يا بشر از ابتداء‌ تا انتها كه ورود به زندگي آخرت است. تمامي افراد بشر از دانشمندان و پيغمبران و پادشاهان و هر كسي كه در لباس انسان متولد شده و زندگي نموده هم اين ها ثقلين حساب مي شوند. حضرت در اين حديث شريف كل بشريت را از اولين و آخرين منهاي چهارده معصوم در يك پله ترازو مي گذارد و امامت را در پله ديگر. يعني اين امام ها وزنه‌اي هستند كه كل بشر مجبورند در مسير ترقي و تكامل و كسب سرمايه‌ هاي مادي و معنوي رشد مي كنند. تا خود را به آن ها برسانند. انسان ها به علم و معرفت و امكاناتي كه از جانب خدا نصيب آن ها شده يا به تعبير خودمان نمره‌هاي درس و بحثي كه از خدا گرفته‌اند ارزش پيدا مي كنند. هر انساني خود را با خداي خود مقايسه كند و ببيند كه خودش از نظر فكر و فرهنگ و دانايي و توانايي در چه وضعي قرار گرفته و خداي او در علم و قدرتي كه دارد چه وضعيتي دارد. اين دو نقطه را با يكديگر مقايسه كند، مي تواند ارزش خود را و امكانات وجودي خود را پيدا كند و ببيند در چه وضعي و چه مقامي قرار گرفته است. همين الآن كه علم و دانش بشر تا اين اندازه بالا رفته و اوج گرفته كه تقريباً مي شود گفت به معجزه و اعجاز رسيده‌اند باز هم تمامي دانشمندان عالم جمع شوند و علم و دانش خود را روي هم بريزند نمي توانند برگ گياهي و علفي يا دانه و ميوه‌اي از آن چه خدا ساخته بسازند. آيا كل بشر و تمامي افراد و تمامي دانشمندان مي توانند قطره آبي يا قبضه خاكي يا ريگ و سنگي و برگ گلي بسازند؟ آن قدر فاصله انسان هاي امروز زمان با اين همه صنايع عجيب و غريب با خداي عالم زياد است كه در عصر حجر و دوران وحشيت بشر زياد بوده است. ائمه عليهم السلام از نظر سرمايه‌هاي وجودي و از نظر علم و قدرت و صنعت و ساخت و ساز خلايق و صنايع با خداي خود برابري دارند. آن چنان به علم و دانش و قدرت مجهزند كه خداوند متعال مديريت عالم و آدم را به خود آن ها واگذار نموده و به علم و دانش و سياست و تدبير خود بشريت را اداره مي كنند و ذره‌اي از مديريت خداوند متعال كم و كسري نمي‌آورند. در تعريف حضرت زهرا گفته شد كه: ان الله يرضي لرضاها و يغضب لغضبها. يعني ملاك رضا و غصب خدا از انسان ها رضا و غضب حضرت زهرا است. حضرت سيد الشهدا هم مي فرمايند: رضا الله رضانا اهل البيت يعني رضايت خدا عين رضايت ما اهل بيت است ذره‌اي اگر بر كسي غضب كنيم يا راضي شويم از رضا و غضب خدا كم و كسري نمي‌آوريم. تا خدا مجبور شود از نقشه كامل خود در اداره بشر صرف ‌نظر كند و نقشه ناقص ما را اجرا كند. پس هر كس مي خواهد خود را برابر و مساوي با ائمه اطهار بداند به قدرت و عظمت خدا نگاه كند. اين معناي ثقلين است يعني آن ها از نظر علم و حكمت و تدبير و سياست چنان فضايي دارند كه بشريت تا ابد در شعاع و لايت آن ها انجام وظيفه كند. نمي تواند خود را از آن ها جلوتر يا مساوي آن ها ببيند و بداند. خداوند روزي كه اراده كرد كره زمين را مسكوني كند مانند كسي كه دانشگاهي بسازد در اختيار استادي قرار دهد اين دانشگاه كره زمين را در اختيار ائمه قرار داد تا آن ها در دنيا و آخرت بشريت را كه به منزله شاگردان آن ها يا فرزندان آن ها هستند تربيت كنند و به شهر برسانند. پس كسي پيدا نمي شود كه در عزت و شرافت و كرامت و علم و قدرت برابر آن ها يا مساوي آن ها باشد يا به مقام و منصب آن ها برسد. (دعای ندبه- جلد سوم) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top