Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - چه برهانی دارد که خداوند آدم و حوا را از استفاده درختی بهشتی منع کند؟

آيا آن‌ شجره‌ درختي‌ در بهشت‌ بوده‌ كه ‌از ميوه‌ آن‌ آدم‌ و حوا ممنوع‌ شده ‌اند و يا شجره‌ انسان‌ و صفات‌ بد انسان‌ است‌ كه‌ آدم‌ و حوا از نزديكي‌ به‌ آن‌ صفات‌ ممنوع‌ شده ‌اند؟ در مورد بحث‌ اول‌ مي گوئيم‌ چه‌ برهاني‌ دارد كه‌ خداوند درختي‌ را در بهشت‌ بيافريند و آدم‌ و حوا را از نزديكي‌ به‌ آن‌ درخت‌ ممنوع‌ كند اگر آن‌ درخت‌ ممنوعه‌ از نوع‌ ميوه‌ هاي‌ خوب‌ و پسنديده‌ بوده‌ است‌ كه‌ ممنوعيت‌ آدم‌ و حوا دليلي‌ نداشته‌ زيرا خداوند متعال‌ انسان‌ را از ميوه‌ هاي‌ خوب‌ ممنوع‌ نمي كند و اگر از نوع‌ ميو هاي‌ بد و خبيث‌ بوده‌ است‌ جايز نيست‌ كه‌ خدا در بهشتي‌ كه‌ جاي‌ پاك‌ و محل‌ پاكان‌ است‌ ميوه‌ خبيث‌ خلق‌ كند پس‌ بايستي‌ براي‌ روشن‌ شدن‌ تفسير آيه‌ شريفه‌ در جستجوي‌ معناي‌ ديگري‌ باشيم‌ و بهترين‌ حديث‌ در تفسير اين‌ آيه‌ بيان‌ امام‌ هشتم‌ عليه ‌السلام‌ است‌ كه‌ مي فرمايند: آن‌ شجره‌ منهيه ‌شجره‌ حسد بوده‌ است‌ كه‌ آدم‌ و حوا را از حسدورزي‌ نهي‌ كرده ‌اند اساسا" در اصطلاح‌ قرآن‌ از انسان هاي‌ خوب‌ تعبير به‌ شجره‌ طيبه‌ و از انسان هاي‌ بد تعبير به‌ شجره‌ خبيثه‌ نموه ‌اند در آيه‌ اي‌ خداوند مي‌ فرمايد : ضرب‌ اله‌ مثلا كلمه‌ طيبه‌ كشجره‌ طيبه‌ اصلها ثابت‌ و فرعها في‌ السماء. مي‌ فرمايد: و مثل‌ كلمه‌ خبيث‌ كشجره‌ خبيثه‌ اجتثت‌ فوق‌ الارض.  منظور از شجره‌ طيبه‌ پيغمبر اسلام‌ و اولاد او مي باشد و منظور او شجره‌ خبيثه‌ بني‌ اميه‌ هستند. همين طور كه‌ درخت هاي‌ باغ‌ ميوه‌هاي‌ بد و خوب‌ دارند. انسان‌ ها نيز ميوه‌هاي‌ بد و خوب‌ دارند ميوه‌ هاي‌ شجره‌ انسان‌ اعمال‌ بد وخوب‌ آنها مي باشد در كتاب‌ كافي‌ امام‌ صادق‌ عليه‌ السلام‌ ميوه‌ هاي‌ شجره‌ وجود انسان‌ را به‌ عنوان‌ لشكرهاي‌ عقل‌ و جهل‌ يادآوري‌ مي كند و مي‌ فرمايد : عقل‌ و جهل‌ هركدام‌ داراي‌ هفتاد و پنج‌ سرباز مخصوص‌ به‌ خود مي باشند و هر يك‌ از آن‌ سربازها را كه‌ خاصيت‌ هاي‌ وجودي‌ عقل‌ و جهل اند تا به‌ آخر مي شمارد كه‌ ما مي‌ بينيم‌ آن‌ سربازها صفات‌ و اخلاق‌ انساني‌ مي باشد. انسان هاي‌ جاهل‌ به دليل‌ صفات‌ بدشان‌ جاهل‌ شناخته‌ شده ‌اند. اولين‌ صفات‌ جهل ‌كفر است‌ و در مقابل‌ آن‌ ايمان‌ صفت‌ عقل‌ است‌ دومين‌ صفت‌ جهل‌ صفت‌ تكبر و در مقابل‌ آن‌ تواضع‌ صفت‌ ايمان‌ است‌. به همين‌ حساب‌ كليه‌ صفات‌ بد از ثمرات‌ جهل‌ و جاهل‌ شناخته‌ شده‌ و تمام‌ صفات‌ خوب‌ از ثمرات‌ عقل‌ و عاقل‌ دانسته‌ شده‌ و چون‌ پيغمبراسلام‌ و ائمه‌ اطهار مجهز به‌ صفات‌ نيك‌ هستند شجره‌ طيبه‌ شناخته‌ شده ‌اند و بني‌ اميه‌ كه‌ مجهز به‌ صفات‌ بد هستند شجره‌ خبيثه‌ در اين‌ جا گناه‌ آدم‌ و حوا در بهشت‌ به‌ دو طريق‌ معرفي‌ شده‌ يك‌ جا فرمودند كه‌ گناه‌ آنها خوردن‌ دانه‌ گندم‌ بوده‌ كه‌ خدا آنها را از خوردن‌ نان‌ گندم‌ منع‌ كرده‌ وآنها به وسوسه‌ شيطان‌ از آن‌ تناول‌ كرده ‌اند. در بعضي‌ اخبار گفته ‌اند كه‌ معصيت‌ آدم‌ حسودي‌ بوده‌ و آدم‌ از شجره‌ جهل‌ ميوه‌ چيده‌ و خود را از بهشت‌ برين‌ محروم‌ كرده ‌است‌. دلائل‌ عقل‌ و نقل‌ موافق‌ با حديث‌ دوم‌ است‌ و اما حديث‌ اول‌ با منطق‌ عقل‌ موافقت‌ ندارد زيرا خلاف‌ عقل‌ است‌ كه‌ خدا انسان‌ را از ميوه‌ درخت‌ گندم‌ نهي‌ كند با اين كه‌ دانه‌ گندم‌ از حبوبات‌ طيبه‌ است‌ كه‌ مناسب‌ است‌ خدا آن را در بهشت‌ خلق‌ كند و به‌ بندگان‌ خود روزي‌ فرمايد. برهان‌ صحت‌ حديث‌ اول‌ اين‌ واقعيت‌ است‌ كه‌ همه‌ انسان ها از زن‌ و مرد به دليل‌ پيروي‌ از هوا و هوس‌ خود و به دليل‌ اتصاف‌ به‌ صفات‌ شيطاني‌ از نعمت هاي‌ خداوند متعال‌ محروم‌ مي شوند و اگر صفات‌ نفساني‌ خود مانند كفر و حسد و بغض‌ و كينه‌ را رها كنند و در مقابل‌ پيروي‌ از نيروي‌ ايمان‌ درجستجوي‌ نعمت هاي‌ خداوند متعال‌ فعاليت‌ نموده‌ و محبت‌ به ‌بندگان‌ خدا داشته‌ باشند. در مقابل‌  هر صفتي‌ از صفات‌ خوب‌ دري ‌از درهاي‌ ثروت‌ به روي ‌آنها باز مي شود و چون‌ صفات‌ انساني‌ او كامل‌ گردد نعمت هاي‌ خداوند متعال‌ هم‌ براي‌ او كامل‌ و تمام‌ مي شود و در همان‌ بهشتي‌ قرار مي گيرد كه‌ خداوند به‌ او وعده‌ داده‌ است. خداوند در يكي‌ از آيات‌ قرآن‌ مي‌ فرمايد كه‌ اگر مردم‌ ايمان‌ به‌ خدا بياورند و از مخالفت‌ با خدا بپرهيزند درهاي‌ بركت‌ را از زمين‌ و آسمان‌ به‌ روي‌ آنها مي گشائيم‌ وليكن‌ آنها دين‌ خدا را تكذيب‌ مي كنند به‌ راه‌ گناه‌ و معصيت‌ مي روند ما هم‌ آنها را به‌ گناه‌ و معصيت‌ مي گيريم‌ و به‌ فقر و ذلت‌ مبتلا مي سازيم.‌ اين‌ آيه‌ شريفه‌ و آياتي‌ نظير آن‌ برهاني‌ است‌ كامل‌ بر اين كه‌ سبب‌ محروميت‌ از نعمت هاي‌ خدا معصيت‌ و صفات‌ شيطاني‌ است‌ كه‌ آدم‌ و حوا هم‌ مانند سايرانسان ها به‌ يكي‌ ازآن‌ صفات‌ مبتلا شده ‌اند و نسبت‌ به‌ مقام‌ انسان هاي‌ كامل‌ حسد ورزيده‌ در نتيجه‌ از مقام‌ خود تنزل‌ كرده‌اند زيرا ظهور صفت‌ حسد به‌ اين‌ است‌ كه‌ انسان‌ در برابر مقامي‌ بالاتر از خود قرار گيرد حسودي‌ با خود و يا تفاخر برخود قابل‌ ظهور نيست‌ خداوند آدم‌ و حوا را در برابر خمسه‌ طيبه‌ قرارداد آنها بجاي‌ اطاعت‌ حسد ورزيدند، رابطه‌ شان‌ از ولايت‌ قطع‌ شد لازم‌ بود كه‌ از زندگي‌ بهشتي‌ محروم‌ شوند. (تفسیر سوره بقره) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top