Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - تفاوت حکومت‏های دینی و سلطنت‏ های الهی با پادشاهان تاریخ.

دين مقدس اسلام به رهبري خدا و اولياء خدا یک دولت و حكومت است. حكومتي به فرماندهي خداوند تعالي و فرمانبري اولياء خدا در درجات متفاوت و مختلف. خداوند خود را همه جا به عنوان يك پادشاه معرفي می‌ كند و می‌فرمايد: «لِلّهِ مُلكُ السّموات و الاَرض» يعني پادشاهي بر تمام عوالم، بر جهان و انسان مخصوص خداوند متعال است. پيغمبران و اولياء خدا به عنوان مأمور خدمت با مردم رابطه دارند نه به عنوان حاكميت و قدرت دل بخواهي. مشاهده می‌كنيم پيغمبران و ائمه در مرحله اول به قوانين الهي احترام می‌گذارند و از خدا اطاعت می‌كنند و ما را هم به اطاعت وادار می‌كنند. اگر امامان و پيغمبران سلطان و حاكم مطلق بودند خودشان ملزم به اجراي قوانين نبودند چنان كه سلاطين نبوده ‌اند بلكه مردم را وادار به اطاعت خود می ‌كنند. پادشاهان تاريخ همه جا به كيفيتي حكومت کرده ‌اند كه مردم در خدمت آن‌ها باشند و مردم بار زندگي آن‌ها را به دوش بكشند نه اين كه آن‌ها در خدمت مردم باشند. همه جا مردم به آن‌ها احترام می‌ گذارند دست آن‌ها را می‌بوسند نه اين كه آن‌ها به مردم احترام بگذارند، و مردم بايستي مال و ثروت و قدرت در اختيار آن‌ها قرار دهند نه اين كه آن‌ها به مردم مال و ثروت برسانند. همه جا در طول تاريخ مردم خدمتگزار بوده ‌اند و سلطان مخدوم مردم بوده است. وليكن در حکومت‌های ديني و سلطنت‌های الهي به عكس است. پيغمبران و امامان در خدمت مردم هستند نه آن كه مردم در خدمت پيغمبران و امامان باشند. قوانين به وسيله همه بدون تفاوت و تبعيض اجرا می ‌شود. ثروت بيت المال بدون تفاوت و تبعيض در خدمت مردم قرار می ‌گيرد. حكومت اسلامي به صورت يك خانواده است كه پدر آن خداوند متعال است و بقيه به جاي فرزندان. اگر پيغمبران مانند سلاطين و مانند حاكمان ديگر بودند لازم نبود آن‌ها هم نماز بخوانند و روزه بگيرند و در راه خدا جهاد كنند. چون نماز و دعا احترام رعيت به سلطان است و خواهش و تقاضا از سلطان حقيقي، که آن خداوند متعال است. پس دين خدا يك دولت و يك حكومت است كه سلطان اصلي آن خداوند متعال است و بقيه مردم از انبياء و اولياء و علماء و دانشمندان در اطاعت آن سلطان هستند يعني در اطاعت خداوند متعال. حقوق و امتيازات مالي و مادي به طور مساوي در اختيار همه كس قرار می‌ گيرد و حق هيچ يك از بندگان بر حق ديگري نمی ‌چربد. مالكيت هم در اسلام به معناي مديريت است نه به معناي سلطه و استفاده دل بخواهي. علم و حكمت و مقام و منصب و نشان و مدال و درجات به طور مساوي در اختيار همه مردم قرار می‌ گيرد و همه كس می ‌توانند خود را به درجات عاليه برسانند. در حكومت اسلامي، چه در مورد سرمايه هاي علمي و مقامي و چه در مورد سرمايه هاي مادي و مالي، امتياز و تفاوتي براي كسي وجود ندارد. مثل اين كه پيغمبر يا امام بگويند علم قرآن را فقط ما بايستي بدانيم و شما حق نداريد بدانيد و يا درجه و مقام مخصوص ماست، شما حق نداريد خود را به درجات و مقامات برسانيد. در دين اسلام هيچ گونه امتياز خصوصي وجود ندارد. هر كس در علم و هنر جلو افتاده وظيفه دارد علم و هنر خود را به كيفيت تعليمات در اختيار ديگري قرار دهد و ديگران را به درجه و مقام خود برساند و هر كس به گنج سرشاري يا ثروت زيادي دست يافته است وظيفه دارد آن مال و ثروت را در راه توليد و خدمت مردم مصرف كند و خودش هم يكي مانند ديگران به حساب می‌آيد. پس در حكومت اسلامي سرمايه هاي علمي يا مادي به كيفيت مساوي در اختيار همه مردم قرار می‌ گيرد. پيشرفتگان از نظر علمي به جاي استادند و عقب ماندگان به جاي شاگرد. استاد وظيفه دارد علم خود را رايگان و بدون مضايقه در اختيار شاگردان قرار دهد و شاگردان وظيفه دارند بخوانند و بدانند تا خود را به مقام استاد برسانند، ثروت‌های مالي و مادي هم به همين كيفيت. همه وظيفه دارند مال و ثروت را در راه توليد و كار و كاسبي مصرف كنند و از منافع توليد استفاده كنند. هيچ كس نمي ‌تواند در حكومت الهي اسلامي امتياز مخصوص به خود داشته باشد و ديگران را از رسيدن به آن امتياز خاص محروم كند مثلاً بگويد چون من پيغمبرم علم قرآن يا علمی ديگر مخصوص من است يا فلان لباس و ثروت و قدرت مخصوص من است. پيغمبران خود را به عنوان الگو معرفي می‌ كنند علم و هنر خود را رايگان در اختيار زن و مرد قرار می ‌دهند و مردم را تشويق می ‌كنند خود را به آن مال و مقام برسانند. (تفسیر سوره حشر) دانلود

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top