Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - چرا امام حسن ع رویه پدرش را نرفت؟

چرا حضرت‌ مجتبي‌ برخلاف‌ روش‌ پدرش‌ علي‌ عليه‌ السلام‌ ارتشيان‌ را از نظر مالي‌ وسعت‌ دارد و تا اندازه ‌اي‌ در تقسيم‌ بيت‌ المال‌ تبعيض‌ قائل‌ شد. آيا علي‌ عليه‌ السلام‌ اشتباه‌ كرده‌ بود كه‌ به‌ عدالت‌ رفتار مي‌كرد و يا حسن ‌بن ‌علي‌ كه‌ قدري‌ حقوق‌ ارتشيان‌ را بالا برد؟ همانطور كه‌ در گذشته ‌ها بحث‌ شد ائمه‌ اطهار عليهم‌ السلام‌ حكومتي‌ را دوست‌ دارند كه‌ برپايه‌ عدالت‌ و آزادي‌ باشد. و يكچنين‌ حكومتي‌ مبتني‌ بر علم‌ و معرفت‌ مردم‌ است‌ تا اكثريت‌ جامعه‌ آگاهي‌ كامل‌ به‌ حق‌ و باطل‌ و اهل‌ حق‌ و باطل‌ پيدا كنند بشناسند كه‌ اطاعت‌ از جاهل‌ و ظالم‌ وادي‌ جهنم‌ است‌ و از اولياء خدا حركت‌ در خط‌ بهشت‌ در اين‌ صورت‌ اطاعت‌ كنند تا زماني‌ كه‌ مردم‌ جاهل‌ و نادان‌ باشند و در برابر طعمه‌ و لقمه‌ از هر طرف‌ باشد تسليم‌ شوند حكومت‌ برپايه‌ عدالت‌ و آزادي‌ قابل‌ رواج‌ نيست‌. حضرت‌ مجتبي‌ مشاهده‌ كردند كه‌ اكثريت‌ مردم‌ فريفته‌ دنيا شده‌اند سفره‌ معاويه‌ آنها را گول‌ زده‌ از عدالت‌ و تقواي‌ علي‌بن‌ ابيطالب‌ رميده‌اند به‌ طرف‌ معاويه‌ و حكومت‌ او كه‌ برپايه‌ تهديد و تطميع‌ اداره‌ مي‌شود متمايل‌ شده‌اند حقيقتاً شناخته‌ بود كه‌ اهل‌ عراق‌ پيمان‌ درستي‌ ندارند به‌ عهد و پيمان‌ خودشان‌ وفادار نيستند طاقت‌ عدالت‌ علي‌ عليه‌ السلام‌ و اهل‌ بيت‌ آن‌ حضرت‌ را ندارند از اين رو بعد از شهادت‌ مولاي‌ متقيان‌ معاويه‌ تصميم‌ گرفت‌ به‌ عراق‌ حمله‌ كند و كار را يكسره‌ نمايد حضرت‌ مجتبي‌ عليه‌ السلام‌ مشاهده‌ كردند كه‌ اگر معاويه‌ باقهر و غلبه‌ و گول‌ زدن‌ مردم‌ بر عراق‌ مسلط‌ شود هيچ‌ حكمي‌ و قانوني‌ را رعايت‌ نمي ‌كند. تمامي‌ طرفداران‌ زنده‌ و برازنده‌ علي‌ بن‌ ابيطالب‌ را به‌ قتل‌ مي‌ رساند همينطور شايد بني‌هاشم‌ و يا بزرگان‌ آنها را به‌ قتل‌ برساند و ديگر هيچ‌ مانعي‌ سر راه‌ خود نمي ‌بيند كه‌ اصول‌ اسلامي‌ را زير پا بگذارد و مردم‌ را به‌ جاهليت‌ برگرداند تا بتواند پايه‌هاي‌ حكومت‌ طاغوتي‌ و موروثي‌ خود را محكم‌ نمايد. از اينرو حضرت‌ مجتبي‌ عليه‌ السلام‌ ابتدا با يك‌ نمايشي‌ چهره‌ كوفه‌ را عوض‌ كرد. اهل كوفه را‌ كه‌ ظاهراً در زمان‌ مولا در اطاعت‌ از آن‌ حضرت‌ بودند حقوق‌ بيشتري‌ به‌ آنها بدهد وليكن‌ حضرت‌ عدالت‌ كامل‌ را رعايت‌ مي ‌كرد و امتيازات‌ مالي‌ و مادي‌ را لغو نموده‌ بود اين‌ سستي‌ مخصوص‌ و واخوردگي‌ اهل‌ كوفه‌ معاويه‌ را وادار كرد كه‌ جدا تصميم‌ بگيرد بر عراق‌ بتازد و كار را يكسره‌ كند. لذا حضرت‌ مجتبي‌ ابتداء حقوق‌ سربازان‌ را دو برابر كرد و اهل‌ كوفه‌ را به‌ طمع‌ انداخت‌ و چنين‌ نمايشي‌ داد كه‌ قدري‌ از نظر مالي‌ و مادي‌ به‌ مردم‌ خواهد رسيد و مردم‌ را راضي‌ خواهد كرد لذا به‌ محض‌ اينك‌ حقوق‌ ارتش‌ را دو برابر كرد و فرمان‌ بسيج‌ داد بلافاصله‌ چهل‌ هزارنفر طبق‌ فرمان‌ آن‌ حضرت‌ در نخيله‌ جمع‌ شدند جاسوسها به‌ معاويه‌ خبر دادند مردم‌ در اطاعت‌ از حسن ‌بن ‌علي‌ مانند زمان‌ علي ‌عليه ‌السلام‌ نيستند به‌ فرزند پيغمبر خيلي‌ علاقه‌ دارند و ايشان‌ هم‌ خيلي‌ بذل‌ و بخشش‌ دارند به‌ مردم‌ مي ‌رسند لذا با يك‌ فرمان‌ چهل‌ هزار نفر آماده‌ جنگ‌ با معاويه‌ شدند و اگر بيشتر از اين‌ جانب‌ مردم‌ را رعايت‌ كند و آنها را به‌ طمع‌ بيا ندازد شايد چندين‌ هزار نفر ديگر براي‌ جنگ‌ با معاويه‌ آماده‌ شوند پس‌ حضرت‌ نمايش‌ از لشگر بوجود آورد تا معاويه‌ را بترساند و به‌ او بفهماند كه‌ اگر بنا باشد معاويه از طريق‌ جنگ‌ و قهر و غلبه‌ با آن حضرت‌ عراق‌ را بگيرد هرگز موفق‌ نخواهد شد حسن ‌بن ‌علي‌ با هر نوع‌ سياستي‌ كه‌ باشد دست‌ و دل‌ خود را باز مي‌ كند و مردم‌ را مطيع مي ‌كند با تهديد و تطميع‌ لشگر انبوهي‌ براي‌ جنگ‌ با معاويه‌ آماده‌ مي ‌كند. در واقع‌ حضرت‌ مجتبي‌ بلافاصله‌ بعد از شهادت‌ مولا عليه‌ السلام‌ يك‌ مانور و نمايش‌ از لشگر بوجود آورد تا معاويه‌ را بترساند. وليكن‌ مي ‌دانست‌ كه‌ اگر براساس‌ تهديد و تطميع‌ حكومت‌ كند خلاف‌ دين‌ و خلاف‌ تقوي‌ خواهد بود و او نمي‌ تواند با مقررات‌ عدالت‌ اسلامي‌ مخالفت‌ كند لذا با يك‌ نمايشي‌ خوف‌ و وحشت‌ به‌ دل‌ دشمنان‌ انداخت‌ و آنها با نامه‌ هائي‌ از حضرت‌ خواهش‌ كردند كه‌ از طريق‌ صلح‌ و سازش‌ وارد شوند نه‌ از مسير جنگ‌ و كشتار. معاويه ‌بن‌ ابي‌ سفيان‌ نامه ‌اي‌ سفيد امضاء براي‌ حضرت‌ مجتبي‌ نوشت‌ عرض‌ كردم‌ مردم‌ از جنگ‌ خسته‌ شده‌ اند حكومت‌ اسلامي‌ تضعيف‌ شده‌ است‌ دشمنان‌ اسلام‌ چيره‌ و خيره‌ شده ‌اند اگر جنگ‌ ادامه‌ پيدا كند ضعف‌ حكومتهاي‌ اسلامي‌ بيشتر و محسوس‌ تر خواهد شد و كفار به‌ اميد قهر و غلبه‌ بر عالم‌ اسلامي‌ خواهند تاخت‌ و دين‌ مقدس‌ اسلام‌ را از بين‌ خواهند برد در اين‌ نامه‌ سفيد امضاء عرضه‌ داشت‌ شما آزاديد هر نوع‌ شرط‌ و شرايطي‌ در اينجا بنويسيد و من‌ خود را ملزم‌ به‌ رعايت‌ شرط‌ و عهد و پيمان‌ شما خواهم‌ كرد. پس‌ در اينجا امر داير شد كه‌ حضرت‌ مجتبي‌ با تهديد و تطميع‌ مردم‌ را كنار خود جمع‌ كند و با معاويه‌ بجنگد و يا اگر بخواهد مانند پدرش‌ قانون‌ عدالت‌ و تقوي‌ را رعايت‌ كند مردم‌ تحمل‌ عدالت‌ و تقوي‌ را ندارند قهراً با سرعت‌ متمايل‌ به‌ معاويه‌ مي‌ شوند زمينه‌ پيروزي‌ او را فراهم‌ مي‌ كنند. و پيروزي‌ معاويه‌ با قهر و غلبه‌ خطرات‌ بزرگي‌ دربردارد پس‌ ابتدا يك‌ نمايش‌ قدرتي‌ دادند و معاويه‌ را ملزم‌ به‌ قبول‌ عهدنامه‌ و شرايط‌ آن‌ نمودند. و اين‌ صلح‌ و سازش‌ چه‌ مصيبتي‌ براي‌ حضرت‌ مجتبي‌ به‌ بارآورد قابل‌ تحقيق‌ و تامل‌ است‌. زيرا حقيقتاً آن‌ حضرت‌ به‌ ظاهر شاهزاده‌ اي‌ بود در اوج‌ قدرت‌ و عظمت‌ خيلي‌ زياد مورد توجه‌ تمامي‌ مسلمانان‌ عالم‌ بود با سابقه‌اي‌ كه‌ مسلمانان‌ از معاويه‌ و بني‌ اميه‌ داشتند دلها كاملا متمايل‌ به‌ آن‌ حضرت‌ و همه‌ جا چشم‌ دوخته‌اند تا ببينند آن‌ بزرگوار چه‌ مي‌كند و آن‌ بزرگوار مي‌دانست‌ كه‌ اگر به‌ روش‌ پدرش‌ علي‌عليه‌ السلام‌ با دقت‌ كامل‌ روش‌ تقوي‌ و عدالت‌ را دنبال‌ كند و حقوق‌ مسلمانان‌ را در برابر اسلام‌ متساوي‌ قرار دهد اقليت‌ مردم‌ كه‌ از اشراف‌ را عيان‌ و ثروتمندان‌ هستند با قانون‌ عدالت‌ و تقواي‌ آن‌ حضرت‌ سازگار نخواهند بود قهراً اكثريت‌ ضعيف‌ و فقير را هم‌ كه‌ فاقد عقل‌ و شعور بوده‌ اسير شعارهاي‌ بدون‌ شعور هستند را هم‌ به‌ طرف‌ معاويه‌ مي‌ كشانند در نتيجه‌ زمينه‌ قهر و غلبه‌ معاويه‌ فراهم‌ مي‌گردد و حاكميت‌ معاويه‌ از طريق‌ قهر و غلبه‌ مصيبت‌ بزرگي‌ براي‌ اسلام‌ و مسلمانان‌ خواهد بود و از طرفي‌ معاويه‌ كه‌ بسيار دست‌پاچه‌ شده‌ بود و اينطور فكر مي‌كرد كه‌ حسن‌ بن‌ علي‌ محبوبيت‌ اجتماعي‌ دارد شاهزاده‌ و پيغمبرزاده‌ است‌ و مانند پدرش‌ علي‌ بن‌ ابيطالب‌ خيلي‌ زياد دقت‌ به‌ كار نمي‌برد بلكه‌ حقوق‌ ارتشيان‌ را زيادتر مي‌دهد و اشراف‌ و اعيان‌ را ممكن‌ است‌ جذب‌ خود نمايد دست‌ پاچه‌ شد با شجاعت‌ كه‌ در بني‌هاشم‌ و مومنين‌ خالص‌ سراغ‌ داشت‌ خيلي‌ از آن‌ حضرت‌ با اصرار خواهش‌ و تمنا كرد كه‌ با قبول‌ هر نوع‌ شرايطي‌ كه‌ دوست‌ دارد مي‌تواند به‌ جنگ‌ خاتمه‌ دهد و از طريق‌ صلح‌ و مصالحه‌ كار خود را شروع‌ كند. (کتاب سیره ائمه اطهار ع) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top