Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - چرا خداوند به کفار مهلت میدهد؟

طبقات يا دركاتي كه از اين دو حركت پيدا مي ‏شود: همين خودگرايي يا طبيعت‏ گرايي مرز حركت دو گروه حق و باطل به سوي خدا يا به سوي طبيعت است. آنچه را خداوند تبارك و تعالي به اهل ايمان وعده داده بود همان زندگي بهشتي بود وليكن خبر داد كه اگر كافر به خدا و دين خدا شدند به عذاب جهنم و محروميت از نعمت‏هاي خدا مبتلا مي‏شوند. شايد انسان‏ها تصور كنند كه لازم بود تمامي نعمت‏ها و لذت‏ها و ثروت‏ها در دنيا و آخرت در اختيار همان گروهي باشد كه حق‏گرا شدند و خط حركت خود را در مسير اطاعت خدا آغاز نمودند و لازم بود كه جمعيت ديگر كه به خود گراييدند و كافر شناخته شدند، در محروميت‏ كامل قرار مي ‏گرفتند يا اصلا نيست و نابود مي‏شدند، زيرا خدا را رها كردند و خود را در محروميت‏ قراردادند. وليكن مشاهده مي كنيم كه خداوند متعال گروه دوم را در محروميت از نعمت‏ها قرار نداد و با عذابي نقد و آماده آنها را تهديد نكرد. بلكه اين سفره طبيعت را در اختيار هر دو گروه حق و باطل قرار داد و وعده و وعيد خود را به انتهاي زندگي دو گروه موكول نمود و فرمود هركس ايمان به خدا بياورد در آخر زندگي داخل بهشت مي شود و هركس كافر به خدا شود در آخرزندگي به عذاب جهنم مبتلا خواهد شد و خداوند اجازه داد كه هر دو گروه حق و باطل از اين سفره طبيعت استفاده كنند و هر دو گروه از كار و فعاليت دنيايي خود نتيجه بگيرند.  در اينجا مي‏پرسيم كه آيا بهتر نبود كه خداوند گروه كافر را در زندگي دنيا محروم كند و گروه مؤمن را در همين زندگي نقد و دنيايي متنعم سازد. چرا خدا به هر دو گروه تا مدتي معين آزادي مطلق داد و پاداش و كيفر هر دو را به آخرت يا آخر زندگي موكول نمود و به هر دو گروه فرمود: لكم في الارض مستقر و متاع الي حين* قرارگاه شما دو گروه در اين زندگي دنيايي خواهد بود و هر دو در يك مدت مقرر متنعم به نعمت‏هاي خدا خواهيد بود. جواب اين است كه پيدايش ثواب و عقاب، پيش از بلوغ انسان‏ها به رشد ايماني و عقلي محال و ممتنع است و همچنين پيدايش عذاب‏ها براي گروهي كه كافر به خدا شدند بدون اين كه حقيقت كفر و ايمان را درك كنند، شتابزدگي خواهد بود. بهتر اين است كه هر دو گروه در خط حركت به سوي ايمان و تقوي يا كفر و گناه فعاليت كنند تا گروه اهل ايمان و تقوي به رشد واقعي خود نائل شوند و معرفت به خدا پيدا كنند. در نتيجه براي قبول عطيه‏ي الهي يا زندگي بهشتي آماده شوند. همچنين گروه باطل‏گرا حركت خود را در مسير گناه شروع كنند و به انتها برسانند تا بدانند كه درخط كفر و گناه به جز عذاب و مشقت نتيجه‏اي نمي‏برند. پس لازم است كه هر دو گروه مهلت و فرصتي داشته باشند تا زندگي حق و باطل خود را به ثمر برسانند. پاداش الهي بلافاصله بعد از قبول حق، يا كيفر الهي بلافاصله بعد از حركت در راه باطل، مناسب وضعيت فكري دو گروه كفر و ايمان نيست. نه اهل ايمان براي قبول زندگي بهشتي آماده شده‏اند و نه هم اهل كفر به عواقب كفر و گناه خود آشنايي پيدا كرده‏اند. پس لازم است هر دو گروه كافر و مؤمن مهلت و آزادي داشته باشند تا زندگي حق و باطل خود را به ثمر برسانند. بر همين پايه و مبنا، خداوند به آدم و حوا و همه آدم ها و حواها يا شيطان‏ها و ابليس‏ها فرمود: اهبطوا فان لكم في الارض مستقر و متاع الي حين   يعني در همين‏ تبعيدگاه و فرودگاه زندگي باشيد و بمانيد. من در يك مدت معيني شما را در زندگي بهره‏مند مي‏كنم تا آخرين نتيجه از حركت و فعاليت خود را به دست آوريد. بر پايه همين‏ مهلت و آزادي كه كاملا قانوني و حكيمانه است، لازم است كه خداوند متعال هر دو گروه حق و باطل را از سفره طبيعت يا ثروت‏هاي دنيايي بهره‏مند كند و آزمايش خود را به انتها برساند . (تفسیر سوره اسری ـ جلد یک) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top