Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - چرا خداوند به برخی انسان ها قدرت مالی و جسمی و حاکمیت بر بقیه می دهد؟

 

خداوند در آیه 13 سوره حجرات می فرماید: يا ايهاالناس‌  انا خلقناكم‌ من‌ ذكر و انثي‌ و جعلناكم‌ شعوبا و قبائل‌ لتعارفوا ان‌ اكرمكم‌ عندالله‌ اتقيكم‌ ان‌ الله‌ عليم‌ خبير. یعنی ما شما را از زن‌ و مرد آفريديم‌ و به‌ شعبه‌ها و قبيله‌ هاي‌ مختلف‌ درآورديم‌ تا از طريق‌ اين‌ اختلاف،‌ يكديگر را بشناسيد. گرامي ‌ترين‌ افراد شما در نزد خدا پرهيزکارترين‌ شما است‌. خداوند متعال‌ به‌ اعمال‌ شما دانا و باخبر است‌.  اين‌ آيه‌ شريفه‌ در مورد لغو ارزشهاي‌ كاذبي‌ است‌ كه‌ بين‌ انسانها از طريق‌ عناوين‌ و القاب‌ حسبي‌ و نسبي‌ و شغلي‌ و وطني‌ بوجود مي‌آيد، بسياري‌ از مردم‌ گمان‌ مي ‌كنند به‌ دليل‌ شاهزادگي‌ يا امامزادگي‌ و يا به‌ دليل‌ مال‌ و ثروت‌ و قدرت‌ ارزش‌ و مقام‌ محسوسي‌ پيدا مي ‌كنند و به‌ دليل‌ آن‌، حق‌ حاكميت‌ بر افرادي‌ دارند كه‌ فاقد آن‌ عنوان‌ هستند.  خداوند متعال‌ در اين‌ آيه‌ شريفه‌ اثبات‌ مي ‌كند كه‌ شما انسانها زن‌ و مرد از نظر خلقت‌ و آفرينش‌ يك‌ جنس‌ و يك‌ نوع‌ هستيد، هيچ‌ كدام‌ از شما به‌ دليل‌ آفرينش‌ بر ديگري‌ امتياز و برتري‌ پيدا نمي‌ كند. زيرا يك‌ شجره‌ هستيد و از يك‌ طينت‌ بوجود آمده ‌ايد و در هندسه‌ خلقت‌ با يكديگر تفاوت‌ نداريد و اين‌ مقدار اختلافي‌ كه‌ در ميان‌ شما مشاهده‌ مي ‌شود، عده‌اي‌ زن‌ و عده اي‌ ديگر مرد و هر كدام‌ وابسته‌ به‌ قبيله‌ و شعبه‌ مخصوصي‌ هستيد، براي‌ اين‌ است‌ كه‌ به‌ دليل‌ اين‌ نسبت‌ ها و رنگهاي‌ مختلف،‌ يكديگر را بشناسيد و ممكن‌ باشد كه‌ هر كدام‌ از شما شناسنامه‌ مخصوصي‌ پيدا كنيد. اين‌ تفاوت‌ و اختلاف‌ها دليل‌ امتياز شما بر يكديگر نيست‌، فقط‌ چيزي‌ كه‌ مايه‌ برتري‌ انسانها نسبت‌ به‌ يكديگر شده‌ و بعضي‌ از آنها عزيزتر و محبوب‌ تر از ديگران‌ مي‌شوند، همان‌ امتياز ايمان‌ و تقوي‌ است‌ كه‌ در اين‌ راه‌ هر كه‌ بيشتر و بهتر كسب‌ فيض‌ كند و در ميدان‌ ايمان‌ و تقوي‌ نشان‌ بهتري‌ به‌ دست‌ آورد، به‌ دليل‌ همان‌ امتياز از ديگران‌ به‌ سوي‌ خدا سبقت‌ گرفته‌ و بر آنها برتري‌ پيدا مي ‌كند.   اين‌ آيه‌ شريفه‌ بهترين‌ آيه‌ اي‌  است‌ كه‌ همه ‌انسانها را از نظر ترقي‌ و تكامل‌ و به‌ دليل‌ خلقت‌ در حدّ صفر قرار داده.‌ امتيازات‌ و نمراتي‌ كه‌ در آينده‌ به‌ دليل‌ علم‌ و تقوي‌ به‌ دست‌ مي‌آورند كاملا" نمودار مي‌ سازد زيرا كتب‌ آسماني‌ و اولياء خدا براي‌ همين‌ بوجود آمده‌اند كه‌ انسانها را از حدود خطوطي‌ كه‌ در آن‌ امتياز و فضيلتي‌ ندارند به‌ جائي‌ ببرند كه‌ داراي‌ امتياز و فضيلت‌ شوند و به‌ دليل‌ همان‌ فضائل‌ ارزش‌ انساني‌ پيدا كنند در واقع‌ نتيجه‌ دعوت‌ پيغمبران‌ و كتب‌ آسماني‌ همين‌ است‌ كه‌ در اجتماع‌ انسانها نظام‌ علمي‌ و عملي‌ و اخلاقي‌ بوجود آورند تا در نتيجه‌ يك‌ چنين‌ نظامي‌، زندگي‌ ايده‌آل‌ بشر و يا مدينه‌ فاضله‌ پيدا شود كه‌ در آن‌ زندگي،‌ رقم‌ رنج‌ و مشقت‌ در حدّ صفر و رقم‌ موفقيت‌ و برخورداري‌ از نعمت‌هاي‌ خداوند متعال‌ تا بي‌نهايت‌ بالا برود و در نتيجه‌ بهشت‌ موعود ظاهر شود. انسانها به‌ دليل‌ خلقت‌ و آفرينش‌ و به‌ دليل‌ اسرار و غرائزي‌ كه‌ در نهاد آنها نهفته‌ است‌ يكسان‌ و برابر هستند و گاهي‌ خداوند تبارك‌ و تعالي‌ براي‌ پيدايش‌ حاكميت‌ و جلوگيري‌ از هرج‌ و مرج‌ در بعضي‌ انسانها امتيازات‌ مالي‌ و جسمي‌ قرار مي ‌دهد و ديگران‌ را در شعاع‌ قدرت‌ مالي‌ و جسمي‌ آن‌ انسان‌، مسخر مي‌سازد. يك‌ چنين‌ امتياز مادي‌ هم‌ دليل‌ ارزش‌ و فضيلت‌ انسان‌ نيست‌ زيرا ممكن‌ است‌ براي‌ پيدايش‌ نظام‌ اجتماعي‌ شريرترين‌ افراد قدرت‌ پيدا كنند و از طريق‌ قهر و غلبه‌ و اعمال‌ زور مقام‌ حكومت‌ را به‌ دست‌ آورند و در رأس‌ اجتماع‌ قرار گيرند. چه‌ بسيار در تاريخ‌ زندگي‌ بشر، انسانهاي‌ شرور و حسود به‌ قدرت‌ و حكومت‌ رسيده ‌اند و ديگران‌ را كه‌ ممكن‌ است‌ از آنها بهتر و بيشتر داراي‌ فضيلت‌ و تقوي‌ باشند در خطّ‌ اسارت‌ و اطاعت‌ خود درآورده ‌اند. يك‌ چنين‌ انسانهائي‌ در منطق‌ قرآن‌ به‌ دليل‌ به‌ دست‌ آوردن‌ مقام‌ و حكومت،‌ ارزش‌ و امتيازي‌ بر ديگران‌ پيدا نمي ‌كنند بلكه‌ ممكن‌ است‌ از ديگران‌ بدتر و پست ‌تر باشند زيرا يكي‌ از مسائلي‌ كه‌ در زندگي‌ انسان‌ خيلي‌ واجب‌ و ضروري‌ به‌ نظر مي ‌رسد، پيدايش‌ نظام‌ اجتماعي‌ در سايه‌ قدرت‌ ها و حكومت ‌هائي‌ است‌ كه‌ در اجتماع‌ بوجود مي ‌آيد، خواه‌ صالح‌ و عادل‌ باشند و يا ظالم‌ و جنايتكار. اگر بشريت‌ در زندگي‌ فاقد حكومت‌ شود و قدرتي‌ پيدا نشود كه‌ مردم‌ را به‌ نظام‌ درآورد، به‌ هرج‌ و مرج‌ و ملوك‌ الطوايفي‌ مبتلا‌ مي ‌شوند و اين‌ هرج‌ و مرج‌ در جاي‌ خود بدترين‌ روشي‌ است‌ كه‌ انسانها را از فعاليت‌ فردي‌ و اجتماعي‌ باز مي ‌دارد و امنيت‌ اجتماعي‌ را از بين‌ مي ‌برد و انسانها را به‌ جان‌ يكديگر مي ‌اندازد. مولاي‌ متقيان‌ عليه ‌السلام‌ در ردّ عقيده‌ خوارج‌ نهروان‌ كه‌ آنها حكومت‌ علي‌ (ع‌) و معاويه‌ هر دو را غير قانوني‌ مي ‌دانستند فرمودند:  كه‌ بشريت‌ چاره ‌اي‌ ندارد جز اينكه‌ سلطان‌ و اميري‌ داشته‌ است،‌  خواه‌ آن‌ سلطان‌ صالح‌ و عادل‌ است‌ و يا ظالم‌ و بدكار. كساني‌ كه‌ به‌ يكي‌ از اين‌ دو حكومت‌ راضي‌ نشوند، در زندگي‌ به‌ هرج‌ و مرج‌ مبتلا‌ مي ‌شوند و زندگي‌ هرج‌ و مرج‌ از زندگي‌ جنگل‌ و درندگان‌ خيلي‌ بدتر و پست‌تر است‌. پس‌ در قانون‌ آفرينش‌ چاره ‌اي‌ به‌ جز پيدايش‌ حكومت‌ و سلطنت‌ نيست،‌ خواه‌ عادل‌ و خواه‌ ظالم‌ و اين‌ حكومت‌ ها هم‌ به‌ دليل‌ زور و قدرتي‌ كه‌ به‌ دست‌ مي ‌آورند ارزش‌ و امتياز انساني‌ و اخلاقي‌ بر ساير افراد ندارند، چه‌ بسا از اين‌ جهت‌ تحت‌ الشعاع‌ افرادي‌ قرار گيرند كه‌ بر آنها حكومت‌ مي‌ كنند. (کتاب شجره طوبی) دانلود

 

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top