Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - چرا خداوند انسان را محتاج آفریده است؟

خداوند تبارك‌ و تعالي‌ براي‌ اين كه‌ انسـان‌ را به‌ حركت‌ و فعاليت‌ وادار كند و عاقبت‌ او را به‌ سوي‌ خود بكشاند اين همه‌ احتياجات‌ در انسان‌ بوجود آورده‌ كه‌ همين‌ احتياجات‌ منشاء پيدايش‌ آمال‌ و آرزو و طمع‌ مي گردد و براي‌ رسيدن‌ به‌ آرزوها در خانه‌ خدا مي رود. دراينجا سئوال‌ مي شود كه‌ خداوند چرا انسان‌ را محتاج‌ آفريده‌ و در صورتي كه‌ انسان‌ را محتاج‌ آفريده‌ چرا حوائج‌ او را برنمي‌ آورد و انسان‌ را به‌ غنا و ثروت‌ نمي‌ رساند . آيا بهتر نبود كه‌ انسان‌ به‌ كسي‌ يا چيزي‌ احتياج‌ نمي‌ داشت‌ و يا اكنون‌ كه‌ خدا او را محتاج ‌آفريده‌ انبار زندگي‌ او راپر مي كرد تا از همه‌ كس‌ و همه‌ چيز بي‌ نياز باشد. روي‌ پاي‌ خـود بايستد و زندگي‌ كند؟ جواب‌ اين‌ است‌ كه‌ انسان‌ خواهي‌ نخواهي‌ مخلوق‌ است‌. صنعت‌ خداوند متعال‌ است‌. انسان‌ در ذات‌ خود سرمايه‌اي‌ و يا ثروت‌ و قدرتي ‌ندارد موجوديت‌ انسان‌ محصول‌ فعاليت‌ خدا و يا حركت‌ و فعاليت‌ خودش‌ مي‌ باشد. اگر انسان‌ از كار و فعاليت‌ باز ماند و خداوند براي‌ او چيزي‌ خلق‌ نكند به هلاكت‌ كشيـده‌ مي شود و نابود مي گردد. موجوديت‌ انسان ها محصول‌ همين‌ سوخت‌ و سازهائي‌ است‌ كـه‌ خودش‌ براي‌ خودش‌ بوجود مي ‌آورد و يا خدا براي‌ او مي سازد. خداوند دائم‌ مواد غذائي‌ و قابل‌ مصرف‌ براي ‌انسان‌ مي سازد و انسان‌ از آن‌ مواد غذائي‌ خود را مي سازد و به ‌زندگي‌ خود ادامه‌ مي دهد. اگر اين‌ ساخت‌ و سازندگي ‌ها از زندگي ‌انسان ‌برداشته‌ شود، حيات‌ انسان‌ مختل‌ و نابود مي گردد و ديگرانسان‌ ، انسان‌ نيست‌. حيات‌ انسان‌ درگرو همين‌ ساختارها و سازندگي‌ هاست‌ كه‌ به‌ اراده‌ خدا و يا به‌ اراده‌ انسان‌ پيدا مي شود. فرق‌ بين‌ انسان‌ و خداوند متعال‌ همين‌ است‌ كه‌ خدا در ذات‌ خود غني‌ و بي‌ نياز است‌ به‌ كسي‌ يا چيزي‌ نياز ندارد. علم‌ و قدرتش‌ بي‌ نهايت‌ است‌ وليكـن‌ انسان‌ در وجود خود سراسر نياز و احتياج‌ است‌ و تا زماني‌ كه‌ خود را به‌ منابع‌ ثروت‌ و قدرت‌ خدا نرساند و آن‌ ثروت‌ و قدرت‌ را كسب‌ ننمايد به‌ غناي‌ كامل‌ نمي رسد. پس‌ خدائي‌ كه‌ انسان‌ را اين همه‌ نيازمند و محتاج‌ آفريده‌ يك‌ منبع‌ ثروت‌ و قدرتي ‌هم‌ در اختيار او گذاشته‌ تا خود را به‌ بي نيازي‌ كامل‌ برساند و آن‌ منبع‌ ثروت‌ و قدرت‌ ذات‌ مقدس‌ خداوند متعال‌ است‌. تا زماني كه‌ انسان‌ با خداي‌ خود رابطه‌ دوستي‌ و يگانگي‌ برقرار نكند، فقر و احتياج‌ او سر جايش‌ هست‌ و هر روز بيشتر و بيشتر مي شود و تا جائي كه‌ از تمامي‌ نعمت ها محروم‌ شده‌ و به‌ تمامي‌ عذاب ها مبتلا مي گردد. اگــر احتياجات‌ نبود حركت‌ و فعاليت‌ بوجود نمي‌ آمد و اگر حركت‌ و فعاليت‌ نبود زندگي‌ انسان‌ به ثمر نمي رسيد. آيا هدف‌ انسان‌ در حركت‌ و فعاليت‌ بايستي‌ ذات‌ مقـدس‌ خدا باشد و يا نعمتها و ثروت هائي‌ كه‌ خداوند براي‌ انسان‌ آفريده‌ است‌ ؟ ممكن‌ است‌ باز هم‌ شما بگوئيد كه‌ چرا آن چنان كه‌ خداوند متعال‌ در ذات‌ خود غنـي‌ و بي‌ نياز است‌، انسان‌ را هم‌ در ذات‌ خود بي نياز نيافريده‌ تا مانند خدا هرچه‌ بخواهد بشود و هركاري‌ بخواهد انجام‌ دهد ؟چرا بايستي‌ انسان‌ در ذات‌ خود فقير باشد و خدا در ذات‌ خود غني‌ ؟در نتيجه‌ انسان‌ مانند فقيري‌ كه‌ در خانه‌ غني‌ مي رود و خواهش‌ و تمنا مي كند، انسان‌ بايستي‌ در خانه‌ خدا برود و خواهش‌ و تمنا كند؟ جواب‌ اين‌ است‌ كه‌ يك‌ موجود غني‌ و بي‌ نياز احتياج‌ به‌ آفريننده‌ ندارد بلكه‌ خود به خود بايستي‌ باشد و تحت‌ تاثير هيچ‌ عاملي‌ قرار نگيرد. از ازل‌ تا به‌ ابد به يك‌ حال‌ و يك‌ وضع‌ زندگي‌ كند، نياز به‌ آفريننده‌ نداشته‌ باشد. يك چنين‌ موجودي‌ فقط‌ خداوند متعال‌ است‌ خدا از اين‌ جهت‌ مي گويند كلمه‌ خدا در اصل‌ خود آي‌ بوده‌ يعني‌ خود به خود بوده‌ و آمده‌ ،كسي‌ او را به وجود نياورده‌. هركس‌ چنين‌ باشد بي نياز است‌ احيتاج‌  به‌ آفريننده‌ و يا احتياج‌ به‌ كسي‌ و چيزي‌ ندارد. يك چنين‌ موجودي‌ فقط‌ يكي است‌ آن هم‌ خدا . در ذاتش‌ فقر و نقص‌ و جهل‌ وجود ندارد. به‌ غيرخود محتـاج‌ نيست‌ بلكه‌ همه‌ كس‌ به ‌او محتاجند. و اكنون‌ اين‌ خداي‌ غني‌ و بي نياز كه ‌مي خواهد مخلوقي‌ بسازد و آفريده ‌اي‌ داشته‌ باشد ممكن‌ نيست‌ كه‌ اين‌ مخلوق‌ مانند خالق‌ باشد زيرا خود به خود نبوده‌ آفريننده‌ براي‌ او لازم‌ است‌ و اگر آفريننده ‌لازم‌ نداشت‌، يا بايستي‌ مانند خدا از ازل‌ تا به‌ ابد باشد و يا اين كه‌ اصلا" نباشد و شق‌ سوم‌ اين‌ است‌ كه‌ كسـي‌ او را خلق‌ كند. خواهي‌ نخواهي‌ مخلوقات‌ چنينند. مانند خدا از ازل‌ نبوده‌اند و اگر خدا آنها را نيافريند هرگز نخواهند بود.پس‌ لازم‌ است‌ كه‌ خدا آنها را خلق‌ كند. موجوديت‌ آنها بدست‌ آفريننده‌ است‌ كه‌ بايستي‌ خدا ذرات‌ و مواد عالم‌ را با يكديگر تركيب‌ كند و از اين‌ تركيبات‌ مخلوقي‌ مانند انسان‌ بسازد. پس‌ فقر و احتيـاج‌ از ذات‌ مخلوق‌ قابل‌ رفع‌ نيست‌ زيرا در اصل‌ خلقت‌ محتاج ‌است‌. مانند خدا نيست‌ كه‌ در بودن‌ محتاج‌ به‌ كسي‌ نباشد وليكن‌ خداوند به‌ اين‌ انسان‌ وعده‌ داده ‌است‌ كه‌ اگر در خط‌ اطاعت‌ و بندگي‌ او قرار گيرد فقر و احتياج‌ را از او برطرف‌ كند و او را به‌ غنا و بي‌ نيازي‌ برساند. دين‌ خدا و اطاعت‌ خدا خطي‌ است‌ كه‌ انسان‌ را به‌ بي ‌نيازي‌ ميرساند . انسان ها درخط‌ دين‌ عاقبت‌ به‌ جائي‌ مي رسند كه‌ هرچه‌ بخواهند براي‌ آنها فراهم‌ است‌ و آن چه‌ بخواهند مي توانند بسازند. آن‌ زندگي‌ را زندگي‌ بهشتي‌ مي‌ نامند. پس‌ براي‌ رسيدن‌ به‌ آن‌ زندگي‌ بايستي‌ در خط‌ دين‌ خدا حركت‌ كنند. برهمين‌ اساس‌ مولا امير المومنين‌ عليه‌ السلام‌ در اين‌ قسمت‌ از دعاي‌ صباح‌ خود را ملامت‌ مي كند كه‌ چرا خدا را رها مي كند و درپي‌ آرزو و آمال‌ خود حركت‌ مي كند و يا چرا خداوند متعال‌ را به ‌اين‌ منظور دوست‌ دارد كه‌ او را به‌ آرزوهايش‌ برساند؟ خود را ملامت‌ مي كند كه‌ چرا خدا را به‌ طمع‌ بهشت‌ يا به‌ طمع‌ مال‌ و ثروت‌ مي‌ پرستد در نتيجه‌ از محبت‌ خدا كه‌ بزرگترين‌ رقم‌ ثروت‌ و نعمت‌ است‌ محروم‌ مي گردد.  بهتر اين‌ است‌ كه‌ انسان‌ فقط‌ خدا را دوست‌ بدارد و در بندگي‌ خدا قرار گيرد و همه‌ جــا طالب‌ رضاي‌ او باشد. در اطاعت‌ و بندگي‌ قيد و شرطي‌ در نظر نگيرد و كيسه‌ طمـع‌ در خانه‌ خدا نبرد كه‌ اگر پر شد خدا را دوست‌ داشته‌ باشد و اگر خالي‌ ماند دوستي‌ خدا را رها كند و به جاي‌ ديگر برود. (شرح دعای صباح) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top