Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - ‌تعلیمات بدون واسطه امکانپذیر نخواهد بود.

امام ها كامل ترين‌ انسان ها بوده‌ و آنها اسماء حسناي‌ خداوند متعالند و بايستي‌ بين‌ خدا و بندگان ‌او واسطه‌ قرار گيرند مي گوئيم‌ آيا آنها فقط‌ واسطه‌ هدايت‌ و تربيتند و يا اين كه‌ واسطه‌ خلقت‌ و آفرينش‌ هم‌ مي باشند و به عبارت‌ ديگر آنها واسطه‌ بيان‌ احكام‌ خدا و تشريعيات هستند و يا اين كه‌ واسطه‌ تكوينيات‌ هم‌ مي‌ باشند. عده ‌اي‌ از علما و عرفا مي گويند بين‌ خدا و خلق‌ خدا هم‌ در آفرينش‌ و هم‌ در هدايت‌ هر دو واسطه‌ لازم‌ است.‌ آنها مي گويند كه‌ امام ها به اذن‌ خدا مخلوقات‌ را مي‌ آفرينند و براي‌ آنها  ارزاق‌ تهيه‌ مي‌ كنند و به اذن‌ خدا خلق‌ خدا را هدايت‌ مي نمايند. مي‌ گويند خدا امر عالم‌ را از نظرآفرينش‌ و خلقت‌ و از نظر هدايت‌ و تربيت‌ به‌ آنها واگذار كرده‌ است‌. بديهي ‌است‌ كساني كه‌ اين طور گفته ‌اند و اين طور فكر كرده ‌اند در عقيده‌ خود از حد اعتدال‌ خارج‌ شده‌ و به ‌افراط‌ رفته ‌اند زيرا در آفرينش‌ كسي‌ نمي تواند شريك‌ خدا باشد. خداوند بدون‌ واسطه‌ مخلوقات‌ را مي‌آفريند  خودش‌ آنها را خلق‌ مي‌ كند و روزي‌ مي‌ دهد خداوند خودش‌ روح‌ بندگان‌ را به ايمان‌ تقوا مي‌ پروراند. آيات‌ قرآن‌ و احاديث‌ دلالت‌ دارد بر اين كه‌ كار خدا از كسي‌ ديگر ساخته‌ نيست‌ در آن‌ آيه‌ شريفه‌ خدا به‌ پيغمبر (ص‌) ميگويد:  انك‌ لاتهدي‌ من‌ احببت‌. تو نمي‌ تواني‌ دوستان‌ خودت‌ را به‌ ايمان‌ و تقوا ، آن‌ خدا است‌ كه‌ هر كه‌ را بخواهد هدايت‌ مي‌ نمايد. امام ها فقط‌ و فقط‌ در بيان‌ احكام‌ و تعليمات‌ واسطه‌ مي باشند نه‌ در خلقت‌ و آفرينش. خدا علم‌ و دانش‌ را بوسيله‌ آنها نازل‌ فرموده‌ و بوسيله‌ آنها آن چه‌ را نازل‌ فرموده‌ كامل‌ خواهد كرد. مولي‌اميرالمومنين‌ عليه‌السلام‌ در وصاياي‌ خود به كميل‌ فرمودند:  كه‌ اي‌ كميل‌ علمي‌ نيست‌ مگر اين كه‌ من‌ در آن را باز مي‌ كنم‌ و فرزندم‌ قائم‌ آن را ختم‌ خواهد كرد. در زيارت‌ جامعه‌ هم‌ مي‌ خوانيم‌ كه‌ اي‌ اهل‌ بيت‌ پيغمبر (ص‌)، خدا آفرينش‌ و هدايت‌ مردم‌ را به وسيله‌ شما شروع‌ كرده‌ و بوسيله‌ شما خاتمه‌ خواهد داد. خيلي‌ واضح‌ و روشن‌ است‌ كه‌ بين‌ خدا و خلق‌ خدا فاصله‌ بسيار است‌ فكر و استعداد بشر آن قدر عالي‌ نيست‌ كه‌ بدون‌ واسطه‌ علم‌ و دانش‌ از خدا فرا گيرند. تنزل‌ خداوند متعال‌ هم‌ از آن‌ مقام‌ قدس‌ ممكن‌ نيست‌ تا با مخلوقات‌ خود تماس‌ بگيرد و اگر تماس‌ بگيرد انسان ها چندان‌ عقل‌ و معرفتي‌ ندارند كه‌ بدانند كه‌ اين‌ تماس‌ از جانب‌ خدا با آنها  برقرار شده ‌است.‌ پس‌ در اين‌ ميان‌ انسان هاي‌ كاملي‌ لازم‌ است‌ كه‌ بتوانند با فكر و استعداد خود با خدا در تماس‌ باشند و خدا هم‌ بتواند علم‌ و دانش‌ خود را در حوزه‌ وجود آنها قرار دهد و آنها نيز آن چه‌ فرا گرفته ‌اند به‌ بندگان‌ خدا تعليم‌ دهند. خداوند بدون‌ واسطه‌ مي ‌تواند مخلوق‌ را بيافريند و بدون‌ واسطه‌ مي‌ تواند صنايع‌ طبيعت‌ را بسازد ولي‌ بدون‌ واسطه‌ راهي‌ ندارد علم‌ و دانش‌ خود را از طريق‌ تعليم‌ و هدايت‌ در اختيار بندگان‌ دور افتاده‌ بگذارد مگر اين كه‌ به شكل‌ آن‌ بنده‌ دور افتاده‌ صورت‌ و مثالي‌ به نام‌ فرشته‌ بسازد و بوسيله‌آن‌ فرشته‌ با بنده ‌خود سخن‌ بگويد و او را هدايت‌ كند. در تعليمات‌ اوليه‌ يعني‌ در دوران‌ پيش‌ از پيدايش‌ عقل‌ و فكر حتما" بين‌ خدا و بنده ‌خدا واسطه‌ به نام‌ شبح‌ انسان‌ و يا فرشته‌ لازم‌ است‌ كه‌ خدا از طريق‌ آن‌ اشباح‌  سخن‌ و كلام‌ خو را به انسان‌ بياموزد تا آنگاه‌ كه‌ انسان‌  به‌ عقل‌ و فكر كامل‌ برسد و بعد از آن كه‌ داراي‌ عقل‌ و فكر شد مي‌ تواند از طريق‌ وحي‌ و الهام‌ بدون‌ وساطت‌ فرشته‌ به او تعليم‌ دهد. انسان هاي‌ اوليه‌ پيش‌ از آن كه‌ پيغمبر و يا امام ها از آنها بوجود آيند به همين‌ طريق‌ تحت‌ تعليم‌ الهي‌ قرار گرفته ‌اند يعني‌ اول‌ خدا انساني‌ ساخته‌ و بعد بوسيله‌ شبح‌ و تمثالی‌ به نام‌ فرشته‌ به شكل‌ انسان‌ با آن‌ انسان‌ حرف‌ زده‌ كم‌ كم‌ به‌ او سخن‌ گفتن‌ آموخته‌ تا آنگاه‌ كه‌ به‌ عقل‌ و تميز رسيده‌ و توانسته ‌است‌ با او سخن‌ بگويد و تعليم‌ دهد. پس‌ تعليمات‌ و هدايت‌ بدون‌ واسطه‌ ممكن‌ نبوده‌ است‌. نتيجه‌ مطلب‌ این كه‌ در خلقت‌ واسطه‌ لازم‌ نيست‌ ولي‌ در هدايت‌ و تربيت‌ واسطه‌ لازم‌ است‌ ولي‌ از آن جا كه‌ هدايت‌ امر فوق‌ العاده‌ مهم ‌بوده‌ و علت‌ غائي‌ آفرينش‌ است‌ و بدون‌ هدايت‌ خلقت‌ عبث‌ و سفاهت‌ مي‌ باشد بدون‌ وسايط‌ هدايت‌ خلقت‌ محال‌ خواهد بود. بنابر اين‌ مقدمه‌ وسايط‌ هدايت‌ در نوع‌ خود آن قدر مهم‌ و لازم‌ مي‌باشند كه‌ بدون‌ آنها خداوند متعال‌ خلقي‌ نمي‌آفريند. براي‌ همين‌ است‌ كه‌ در اخبار و احاديث‌ وارد شده‌ كه‌ اگر حجت‌ خدا نباشد زمين‌ اهل‌ خود را فرو مي‌ برد و اگر حجت‌ خدا و امام‌ نباشد باران‌ از آسمان‌ نمي‌ بارد و خدا روزي‌ خلق‌ نمي‌ كند. درحديث‌ كساء آمده‌ كه‌ خدا به‌ جبرائيل‌ مي گويد اگر آن‌ پنج‌ نفر نمي ‌بودند آسمان‌ و زمين‌ را نمي‌ آفريدم‌ افلاك‌ و ستارگان‌ را خلق‌ نمي‌ كردم.‌ بنابر اين‌ دلايل‌ عقلي‌ و احاديث‌ وارده ، ‌آنها يگانه‌ واسطه‌ هدايت‌ و علت‌ غائي‌ عالم‌ خلقت‌ مي‌ باشند كه‌ خداوند در بسم‌ الله‌ آنها را اسم‌ خود قرارداده‌ و به ما دستور مي‌ دهد بوسيله‌ آنها و با تعليمات‌ آنها از خدا كمك‌ بگيريم‌ . كسي‌ تعجب‌ نكند و ايراد نگيرد كه‌ چطور مي شود عده ‌اي‌ از انسان ها آن قدر مهم‌ باشند و عظمت‌ داشته‌ باشند كه‌ خدا آنها را اسم ‌اعظم‌ خود قرار دهد و بدون‌ توسل‌ به‌ آنها دعاي‌ كسي‌ را مستجاب‌ نكند و به‌ كسي‌ كمك‌ ننمايد و اگر آنها نباشند كسي‌ را خلق‌ نكند. شايد اين‌ مطالب‌ بر خلاف‌ حقيقت‌ باشد خدا در خلق‌ كردن‌ و هدايت‌ نمودن‌ به كسي‌ احتياج‌ ندارد خود خلق‌ مي‌ كند و خود مي‌ آفريند و خود هدايت‌ مي‌ نمايد در جواب‌ يك‌ چنين‌ ايراداتي‌ مي گوئيم‌ البته‌ خداوند در آفرينش‌ كسي را لازم‌ ندارد. هركه‌ را بخواهد خلق‌ مي كند ولي‌ هر باغباني‌ كه‌ درخت‌ مي كارد منظورش‌ ميوه‌ و ثمره‌ باغ‌ است‌ آنچنان كه‌ اگر ميوه‌ نبود درخت‌ را نمي‌ كاشت‌ و آبياري‌ نمي‌ كرد. خلقت‌ جهان‌ و انسان‌ هم‌  مانند درخت ‌است.‌ انسان هاي‌ كامل‌ و مومن‌ مانند ميوه‌هاي‌ اين‌ درختند. خداوند متعال‌ براي‌ احترام‌ به‌ مقام‌ علم‌ و براي‌ حق‌ شناسي‌ آنها را يگانه‌ واسطه‌ بين‌ خود و بندگان‌ قرار داده‌ در يكي‌ ازآيات‌ قرآن‌ آنها را به عنوان‌ وسيله‌ معرفي‌ مي‌ كند و مي گويد اي‌ مردم‌ ايمان‌ به خدا بياوريد و وسيله‌ در خانه‌ او  ببريد در آيه‌ ديگر مي‌ گويد به ريسمان‌ خدا چنگ‌ بزنيد درآيه‌ ديگر مي‌ گويد: به عروت‌ الوثقي‌ دست‌ بزنيد. جاي‌ ديگرمي‌ گويد: به فرمان‌ داران‌ الهي‌ مراجعه‌ كنيد. جاي‌ ديگر مي‌ گويد از اهل‌ قرآن‌ سوال‌ كنيد. جاي‌ ديگر مي گويد : از مسير روستاها به شهرهاي‌ با بركت‌ مراجعه‌ كنيد. درآيه‌ ديگر مي‌ گويد به حرم‌ امن‌ امان‌ پناه‌ ببريد در اخبار و احاديث‌ آمده‌ كه‌ ما آل‌ محمد ريسمان‌ خدا و رشته‌ محكم‌ و وسيله‌ و اهل‌ ذكر و حرم‌ امن‌ امان‌ و شهر با بركت‌ و فرمانداران‌ خدا مي‌ باشيم‌ در اين‌ آيات‌ شريفه‌ خدا آنها را يگانه‌ وسيله‌ و واسطه‌ قرارداده‌ است‌. لزوم‌ وجود امام ها بين‌ خدا و خلق‌ از اين‌ جهت‌ است‌ كه‌ مردم‌ بدون‌ علم‌ و دانش‌ نمي‌ توانند دست‌ به كاري‌ شوند و بدون‌ دانش‌ نمي توانند به‌ نعمتي‌ از نعمت هاي‌ خدا راهنمائي‌ شوند تا ازآن‌ نعمت‌ بهره‌مند گردند. كليد حركت‌ و جهش‌ به سوي‌ نعمت هاي‌ خدا علم‌ و دانش‌ است‌ و ثابت‌ شد كه‌ خداوند بدون‌ واسطه‌ راهي‌ ندارد كه‌ علمي‌ به‌ انسان‌ بياموزد زيرا بين‌ استاد و شاگرد مواجهه‌ لازم‌ است‌ و اين‌ مواجهه‌ بين‌ خدا و خلق‌ ممكن‌ نيست.‌ انسان هاي‌ كامل‌ واسطه ‌هاي‌ تعليمات‌ بين‌ خدا و انسان‌ بوده‌اند در اين‌ مورد حديثي‌ از اميرالمومنين‌ مشهور است‌ كه‌ فرمودند من‌ پنهاني‌ كمك‌ انبياء گذشته‌ بودم‌ و آشكار را به كمك‌ محمد (ص‌) آمدم‌ در حديث‌ گذشته‌ هم‌ كه‌ در كتاب‌ تفسير اصفي‌ نقل‌ شده‌ امام‌ عليه‌ السلام‌ به كميل‌ فرمودند: هيچ‌ علمي‌ نبوده‌ جز اين كه‌ من‌ در آن را افتتاح‌ نموده ‌ام‌ و فرزند قائم‌ من‌ آن را تكميل‌ خواهد كرد. شما درست‌ به تاريخ‌ مراجعه‌ كنيد بببنيد كه‌ در ميان‌ ملت هاي‌ زمان‌ گذشته‌ افرادي‌ به نام‌ پيغمبر صاحب‌ قلم‌ و كتاب‌ بوده‌اند و به‌ مردم‌ درس‌ دين‌ و زندگي‌ آموخته ‌اند در آيات‌ قرآن‌ هم‌ يادآوري هائي‌ به‌ كليات‌ علوم‌ و حقايق‌ شده‌ كه‌ هر يك‌ از آنها سر منشاء علوم‌ و ترقيات‌ زمان‌ ما شده‌ است‌. بر مبناي‌ اين‌ مقدمات‌ روشن‌ مي شود كه‌ امام ها اسم هاي‌ اعظم‌ خدا بوده‌ و مردم‌ بايستي‌ بوسيله‌ آنها از خدا و نعمت هاي‌ خدا در عالم‌ طبيعت‌ كمك‌ بگيرند يعني‌ آنها به‌ ما علم‌ مي ‌آموزند و آن‌ علم‌ها كليد ابواب‌ نعمت‌هاي‌ خداوند متعال‌ است‌ كه‌ بدون‌ كليد، درها باز  نمي شود پس‌ آنها واسطه‌ هاي‌ طبيعي‌ نعمت هاي‌ خدايند و انسان ها بدون‌ وساطت‌ آنها به‌ جائي‌ نمي رسند . (تفسیر سوره بقره) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top