Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - منظور از این که هشت نفر حامل عرشند چیست؟

اگر منظور از اين هشت نفر تعدد باشد يعني فقط هشت نفر بتواند عرش خدا را حمل کنند، دليلي ندارد که انسان‏هايي که در يک مرتبه و مقام باشند يکي از آنها حامل عرش باشد و ديگري نباشد. مثلا چهارده نفر معصوم از نظر علم و حکمت و عصمت در يک طرازند و هرکدام از آنها به علم و حکمت خود حامل عرش خدا است، پس بايستي بگوييم حامل عرش خدا چهارده نفرند با اين که آيه شريفه مي‏گويد هشت نفر هستند. همينطور در تفسير اين آيه شريفه امام عليه السلام مي‏فرمايد که چهار نفر از آنها پيغمبران پيش از حضرت رسول نوح، ابراهيم و حضرت موسي و عيسي. با اين که ما مي‏دانيم پيغمبران گذشته از نظر علم و دانش و رتبه در ررديف پيغمبر (ص) و ائمه اطهار نيستند. پس شرکت پيغمبران در حمل عرش خدا از نظر مرتبه است و نه از نظر بيان تعدد. ديگر اين که در تفاسير مربوط به عرش همه جا گفته اند که منظور از عرش، علم خداوند متعال است و گفته اند کلمه عرش يعني کلمه علم خدا. و شما مي‏دانيد که علم خدا از قبيل اجسام نيست که وزني داشته باشد و افراد متعددي آن را بردارند بلکه از نوع معنويات و مجردات است و از نظر مراتب قابل تعدد است نه از نظر وجود و حقيقت، مانند واحد عددي، و چون که از نظر مراتب قابل تعدد است از نظر انسان‏هاي در آن مرتبه هم قابل تعدد است. تعدد مراتب علم در اين جا مانند تعدد مراتب علم در مدرسه و دانشگاه است. مثلا دانستن علوم را تا مقام پروفسوري در نظر بگيريد خواهيد ديد که شاگردان کلاس اول تا آخر در مراتب علم قرار مي‏گيرند. مثلا بيست کلاس طي مي‏کنند تا پروفسور مي‏شوند. پس مي‏توانيد بگوئيد علم را تا انتها بيست نفر حمل مي‏کنند. پس منظور از هشت نفر حامل عرش خدا يعني عرش خدا در هشت مرتبه به وسيله انسانهايي که هر کدام در يکي از آن مراتب هستند قابل حمل است. به خصوص اين که خداوند فقط کلمه "ثمانيه" بکار برده نه "ثمانيه رجل". يعني اگر مي‏گفت هشت نفر فقط، بر هشت نفر انطباق پيدا مي‏کرد. اما فقط "کلمه ثمانيه" بکار برده تا بر هشت مرتبه هم قابل حمل باشد. اين هشت مرتبه از مراتب تکامل به عنوان هشت در بهشت هم شناخته مي‏شود.(کتاب برهان معراج و شق القمر) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top