Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - ملاک قبول خلافت در نظر امیرالمؤمنین ع در زمان خود.

بر پايه‌‌ آزادي‌ در قبول‌ دين‌ يكي‌ از اصولي‌ كه‌ لازم‌ بوده‌ است‌ كه‌ هر پيغمبري‌ آن‌ را رعايت‌ كند صبر و مدارا در معاشرت‌ با كفار و يا به‌ كار بستن‌ قانون‌ تقيه‌ بوده‌ است‌. تقيه‌ درست‌ به‌ معناي‌ مدارا كردن‌ اولياء خدا كه‌ به‌ جاي‌ پدر مردم‌ شناخته‌ مي ‌شوند، با كودكاني‌ است‌ كه‌ تازه‌ در حوزه‌ دين‌ متولد شده ‌اند و دوران‌ كودكي‌ خود را مي‌ گذرانند تا روزي‌ كه‌ به‌ رشد واقعي‌ و رشد عقلي‌ و علمي‌ برسند و آن‌ پدر بزرگوار بتواند حقايق‌ زنده‌ دين‌ را به‌ آنها بياموزد و زعامت‌ و زمامداري‌ ديني‌ را به‌ آنها واگذار نمايد. براي‌ روشن‌ شدن‌ اين‌ مطلب‌ چقدر زيباست‌ فرمايشات‌ مولي‌ متقيان‌ اميرالمومنان‌ عليه‌السلام‌ در جواب‌ خواهش هاي‌ ابوسفيان‌. ابوسفيان‌ مشاهده‌ كرد بعد از رحلت‌ پيغمبر اكرم‌ (ص‌) ابوبكر روي‌ كار آمد و زمام‌ سلطنت‌ و زمامداري‌ رسول‌ خدا كه‌ از بهترين‌ خانواده ‌هاي‌ قريش‌ بوده‌ به‌ گمنام ‌ترين‌ خانواده‌ ها يعني‌: طايفه‌ تميم‌ و عدي‌ انتقال‌ يافت‌ و مشاهده‌ كرد كه‌ خانواده‌ بني‌ هاشم‌ از اين‌ سلطنت‌ و قدرتي‌ كه‌ خود آنها به‌ وجود آورده ‌اند محرومترين‌ خانواده‌ ها هستند. خدمت‌ علي‌ عليه‌السلام‌ آمد عرض‌ كرد: يا ابوالحسن‌ شما بزرگ‌ قريش‌ و بزرگ‌ بني‌ هاشم‌ با آن‌ سابقه ‌اي‌ كه‌ در اسلام‌ داريد درخانه‌ نشسته ‌ايد با اينكه‌ حق‌ شما را طايفه‌ تميم‌ و عدي‌ مي‌ برد. اگر فكر مي‌ كنيد كه‌ ياور و ناصري‌ نداريد من‌ شهر مدينه‌ را از سواره‌ و پياده‌ پر مي ‌كنم‌ تا تو را ياري‌ كنند و به‌ مقام‌ شايسته‌ خود برسيد. مولي‌اميرالمومنين‌ عليه ‌السلام‌ در اينجا سخناني‌ ايراد فرمودند و ابوسفيان‌ را از فتنه ‌انگيزي‌ و جامعه‌ بهم‌زني‌ و ايجاد بلوا و آشوب‌ در ميان‌ مسلمانها بر حذر داشتند. از آن‌ جمله‌ فرمودند:‌ اين‌ خلافت‌ فعلا" آبي‌ است‌ تيره‌ و گل‌ آلود و در عين‌ حال‌ شور و كثيف‌. لقمه‌ گوارا نيست‌ بلكه‌ گلوي‌ انسان‌ را مي‌ گيرد و مي‌ فشارد. من‌ اگر امروز دست‌ به‌ شمشير شوم‌ و اين‌ مقام‌ را از طريق‌ جنگ‌ بگيرم‌ مانند باغباني‌ هستم‌ كه‌ ميوه‌ ها را پيش‌ از رسيدن‌ مي‌ چيند و يا در زميني‌ كه‌ مالك‌ آن‌ نيست‌ زراعت‌ مي‌ كارد. جمله‌ مورد استعمال‌ در اين‌ خطبه‌ شريفه‌ همين‌ است‌ كه‌ حضرت‌ مي ‌فرمايد: اگر با جنگ‌ و جهاد مقام‌ خود را از مردم‌ بگيرم‌ و براي‌ رسيدن‌ به‌ مقام‌ خود، آنها را بكشم‌ و يا ضبط‌ كنم‌ مانند كسي‌ هستم‌ كه‌ ميوه‌ هاي‌ نارس‌ را مي‌ چيند. اين‌ مسلمانان‌ كه‌ تازه‌ به‌ اسلام‌ گرويده ‌اند ميوه‌ هاي‌ رسيده ‌اي‌ براي‌ حق‌ و عدالت‌ نيستند. همان‌ طور كه‌ باغبان‌ لازم‌ است‌ كه‌ با ميوه ‌ها روش‌ صبر و مدارا پيشه‌ كند، به‌ آنها آب‌ و كود بدهد تا روزي‌ كه‌ برسند، من‌ هم‌ با اين‌ مسلمانان‌ بي‌ دانش‌ و تجربه‌، بايستي‌ صبر و مدارا كنم‌ و آنها را بپرورانم‌ تا روزي‌ كه‌ بتوانم‌ كلمه‌ حقي‌ را به‌ جاي‌ خود بنشانم‌. مولي‌ اميرالمومنين‌ عليه‌السلام‌ مجهز به‌ همان‌ قدرتي‌ است‌ كه‌ در زمان‌ رسول‌ خدا با كفار جنگيد و آنها را وادار به‌ تسليم‌ كرد اگر دست‌ به‌ شمشير شود، همه‌ تسليم‌ او هستند و هيچ‌ كس‌ جرئت‌ مقاومت‌ ندارد و ليكن‌ او دين‌ و حكومتي‌ به‌ وجود مي ‌آورد بر پايه‌ تطميع‌ و تهديد كه‌ مردم‌ از ترس‌ و يا به‌ طمع‌ مال‌ تسليم‌ مي ‌شوند و ليكن‌ حق‌ و باطل‌ را نمي ‌شناسند. و علي ع‌ از نظر اينكه‌ مرد خدا و صاحب‌ علم‌ و دين‌ و علم‌ قرآن‌ است‌، ديني‌ را كه‌ به‌ شمشير تحميل‌ شود و يا به‌ طمع‌ مورد قبول‌ كسي‌ واقع‌ شود، قبول‌ ندارد و مي‌گويد آن‌ دين‌ خدا نيست‌ و يك‌ چنين‌ ديني‌ در مردم‌ رشد و تكامل‌ به‌ وجود نمي ‌آورد. پس‌ لازم‌ است‌ زمامدار دين‌ پاي‌ شجره‌ دين‌ بنشيند و با صبر و مدارا در فرصتهاي‌ مناسب‌ آن‌ شجره‌ را بپروراند. اين‌ روش‌ را تقيه‌ مي ‌نامند. ائمه‌ اطهار عليهم‌ السلام‌ دانستند كه‌ حق‌ زعامت‌ و زمامداري‌ آنها فقط‌ از طريق‌ عقل‌ و رشد مسلمانان‌ زنده‌ مي ‌شود. تا زماني‌ كه‌ مسلمانان‌ به‌ عقل‌ و دانش‌ نرسيده ‌اند و حق‌ و باطل‌ نشناخته ‌اند، حق‌ زعامت‌ و زمامداري‌ آنها به‌ وسيله‌ مسلمانان‌ جاهل‌ و نادان‌ قابل‌ احياء نيست‌. پس‌ لازم‌ است‌ مسلمانان‌ را به‌ ميل‌ وآزادي‌ خود رها كنند تا برپايه‌ عقل‌ و استعداد خود حكومتي‌ به‌ وجود آورند و در شعاع‌ زمامداري‌ آن‌ حكومت‌، حوادثي‌ ببينند، علم‌ و تجربه‌ به‌ دست‌ آورند تا زماني‌ كه‌ براي‌ قبول‌ حكومت‌ خدا و اولياء خدا آماده‌ شوند. زيرا يك‌ حكومت‌ طبيعي‌ كه‌ با زور و تهديد تحميل‌ مردم‌ نشود و مردم‌ به‌ ميل‌ و آزادي‌ خود بپذيرند حكومتي‌ است‌ كه‌ مردم‌ به‌ عقل‌ و دانش‌ خود آن‌ را بشناسند و براي‌ رسيدن‌ به‌ سعادت‌ و خوشبختي‌ آن‌ حكومت‌ را به‌ وجود آورند و اولياء خدا را در مقامي‌ كه‌ شايسته‌ آنهاست‌، بنشانند. به‌ همين‌ مناسبت‌ بعد از رسول‌ خدا صلي‌ الله‌ عليه‌ و آله‌ وسلم‌ مردم‌ را در انتخاب‌ و اختيار حق‌ و باطل‌ آزاد گذاشتند و خود آنها در جامعه‌ مسلمانان‌ آماده‌ شدند كه‌ هر كس‌ را به‌ ميزان‌ عقل‌ و استعداد، تحت‌ تعليم‌ و تربيت‌ قرار دهند تا روزي‌ كه‌ عقل‌ و دانش‌ آنها بيدار شود و براي‌ قبول‌ حق‌ و يا باطل‌ آمادگي‌ پيدا كنند. رسيدن‌ به‌ يك‌ چنين‌ مقصدي‌ جز با روش‌ صبر و مدارا و تقيه‌ با زمامداراني‌ كه‌ مسلمانان‌ آنها را به‌ وجود آورده ‌اند، ممكن‌ نيست‌. از اين‌رو در خانه‌ نشستند و مشغول‌ تعليم‌ و تربيت‌ مسلمانان‌ شدند و با حكومت هائي‌ كه‌ مسلمانان‌ آن‌ را به‌ وجود آورده‌ بودند و همچنين‌ با علما و دانشمنداني‌ كه‌ مسلمانان‌ زمامداري‌ دين‌ را به‌ آنها واگذار كرده‌ بودند، صبر و مدارا كردند و دين‌ و عقيده‌ آنها را به‌ ميزاني‌ كه‌ شناخته‌ و فهميده‌ بودند قبول‌ كردند. در يك‌ حديثي‌ امام‌ صادق‌ عليه‌السلام‌ مي‌فرمايد: دين‌ مقدس‌ اسلام‌ از نظر حقايق‌ و قبول‌ حق‌ و باطل‌ به‌ وسيله‌ افكار و استعداد مردم‌ مانند حرم‌ و كعبه‌ است‌. ما اهل‌ بيت‌ پيغمبر(ص‌) كه‌ زمامداران‌ واقعي‌ اسلام‌ و عالم‌ به‌ علوم‌ قرآن‌ هستيم‌ به‌ جاي‌ كعبه‌ و مسجدالحرام‌ شناخته‌ شده‌ ايم‌. مسلمانان‌ كه‌ در مسير عقل‌ و فكر خود به‌ سوي‌ شناخت‌ حق‌ و حقائق‌ در حركتند. بعضي ‌ها در اين‌ مسير از حرم‌ گذشته‌ و به‌ مسجدالحرام‌ رسيده ‌اند، ولايت‌ ما را قبول‌ كرده ‌اند و بعضي‌ وارد حرم‌ شده‌ به‌ مسجدالحرام‌ نرسيده ‌اند يعني‌ مسلماني‌ را قبول‌ كرده‌اند و ليكن‌ حق‌ ما اهل‌ بيت‌ را نشناخته ‌اند. همانطور كه‌ اهل‌ مسجدالحرام‌ بايستي‌ اهل‌ حرم‌ رابه‌ رسميت‌ بشناسند و در انتظار رسيدن‌ آنها به‌ مسجدالحرام‌ صبر و مدارا پيشه‌ كنند و به‌ جا و به‌ موقع‌ آنها را هدايت‌ نمايند، شما شيعيان‌ و دوستان‌ اهل‌ بيت‌ هم‌ كه‌ به‌ كعبه‌ واقعي‌ و حقيقي‌ رسيده ‌ايد، صبر و مدارا پيشه‌ كنيد، اختلاف‌ و جنگ‌ خود را با آنها كنار بگذاريد در زندگي‌ با آنها مانند آنها باشيد و آنها را به‌ رسميت‌ بشناسيد تا روزي‌ كه‌ عقل‌ و استعداد آنها بيدار شود و همان‌ حقيقتي‌ را كه‌ شما فهميده‌ ايد، بفهمند و بين‌ شما و آنها وحدت‌ ديني‌ و عقيده‌ اي‌ به‌ وجود آيد. پس‌ تقيه‌ درست‌ به‌ معناي‌ صبر و مدارا كردن‌ با مسلمانان‌ و يا غير مسلمانان‌ عقب‌ افتاده‌ است‌ تا روزي‌ كه‌ به‌ رشد واقعي‌ خود برسند و حقايق‌ را درك‌ كنند. (کتاب شجره طوبی) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top