Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - ما انسان ها را آفريديم و به شدت آن ها را به يكديگر مربوط ساختيم

امام ها در كتاب خدا به نام شجره شناخته شده ‌اند. همان طور كه درخت هاي معمولي ابتدا يك هسته مركزي دارد كه شاخ و برگ درخت ها در دل آن نهفته است. اين هسته زردآلو و يا هلو يا بادام و گردويي كه در اختيار داريم هسته‌ مركزي درختي است كه در آينده از اين هسته مي‌رويد ابتدا دانه را در زمين كشت مي كنند و آن دانه هلو يا زردآلو مجهز به تمام مواد و ويتامين هايي است كه در آينده به صورت درخت ظاهر مي شود و بعد از اين هسته شجره بزرگي ظاهر مي شود مانند چنار و سرو و درخت گردو و امثال آن ها. بشريت هم در روي كره زمين يك شجره است بعضي افراد هسته مركزي اين شجره هستند و بعضي به جاي ريشه درختند و بعضي ها به جاي تنه درخت. بعضي به جاي شاخه‌هاي بزرگ و كوچك و در انتها بشريت هم در جهان آفرينش مانند شجره‌اي جلوه مي كند كه آسمان ها و زمين ها و همه مخلوقات را زير سايه خود قرار مي دهد. چنان مي شود كه خداوند در قرآن تعريف مي كند: مثل كلمه طيبه كشجره طيبه اصلها ثابت و فرعها في السماء تؤتي اكلها كل حين باذن ربها. يعني اين انسان هاي طيب و طاهر مانند چهارده معصوم عليهم السلام در مسير رشد و تكامل و پرورش انسان ها مانند درختي هستند كه با استحكام كامل به تمام زمين ها ريشه دوانيده و از آسمان ها سر درآورده و همه موجودات را زير سايه خود قرار داده است. همه جا اين آيه شريفه تعريف به شجره امامت و نبوت شده است و پيغمبر اكرم فرمود: من اصل اين شجره طيبه هستم علي بن ابي طالب تنه اين شجره و حسنين ثمرات اين شجره و شيعيان ما شاخ و برگ اين شجره. همان طور كه يك درخت از مسير برگ و گل و ميوه و شاخه‌هاي بزرگ و كوچك و تنه قوي و ريشه‌هاي مختلف كه به اعماق زمين مي رود و از آب و خاك مايه مي گيرد و عاقبت به ثمر مي رسد، شجره وجود انسان هم چنين است. گرچه ما انسان ها از نظر هيكل و بدن از يكديگر جدا هستيم، هركدام جا و مكان معين و زمان معين داريم مانند ريگ ها و دُرهاي پراكنده در روي كره زمين حركت مي كنيم اما از نظر روح و روحانيت و علم و معرفت و عقايد و اعمال شديداً متصل به يكديگر هستيم. اتصال انسان ها به يكديگر خيلي سخت‌تر و محكم‌تر از اتصال شاخ و برگ درخت به تنه درخت است اين اتصال چنان است كه اگر انساني از جامعه خود را كنار بكشد و منزوي ‌گردد، تك و تنها به بيابان ها و صحراها برود زندگي او به صفر و زير صفر تنزل پيدا مي كند.. نمي تواند به تنهايي براي خود لقمه ناني و يا شربت آبي تهيه كند چه برسد به اين همه وسيله‌ها و سرمايه‌ها كه در جامعه به آن مجهز است و از آن استفاده مي كند زندگي هر انساني در كره زمين نتيجه فكر و فعاليت تمامي انسان هاي موجود در عالم و يا انسان هاي گذشته تاريخ است كه به زير خاك رفته ‌اند. در اطراف همين رخت و لباسي كه مي ‌پوشيد فكر كنيد خواهيد دانست تمامي بشريت در طول تاريخ با فكر و فرهنگ خود همكاري نموده ‌اند و نتيجه فكر و فرهنگ آن ها همين لباس و خوراك و وسايلي است كه در اختيار شما قرار گرفته كه اگر به محض تولد شما را در بياباني رها مي كردند و مانند برگي كه از درخت ساقط مي شود از شجره بشريت در بيابان ساقط مي ‌شديد قطعه گوشتي بوديد كه بايستي طعمه گرگي يا پلنگي باشيد. در اين رابطه خداوند مي فرمايد: نحن خلقناهم و شددنا اسرهم و اذا شئنا بدلنا امثالهم تبديلا. يعني ما انسان ها را آفريديم و به شدت آن ها را به يكديگر مربوط ساختيم چنان كه رشته انصال انسان ها به يكديگر قابل گسستگي و انفصام نيست. انسان آخر تاريخ از حق انسان اول تاريخ دفاع مي كند مي گويد: چرا فلاني ظالم شده و آن ديگري مظلوم. پس رابطه انسان ها با يكديگر خيلي شديدتر و واضح ‌تر از رابطه برگ و شاخه درخت به تنه درخت و يا ريشه درخت مي‌باشد كه خداوند مي فرمايد: به شدت انسان ها را در اسارت يكديگر قرار داده‌ايم كه نمي توانند خود را از يكديگر جدا كنند و يا از جامعه و يا تاريخ كنار بكشند. لذا خداوند مي فرمايد: من قتل نفساً فكانما قتل الناس جميعاً و من احيا نفساً فكانما احيا الناس جميعاً. اگر كسي انساني را بكشد بزرگي جنايتش مثل اين است كه تمامي انسان ها را كشته و شجره بشريت را از ريشه كنده است و اگر كسي انساني را به حيات برساند از نظر اجر و ثواب و بركات، مانند كسي است كه بشريت را به حيات و زندگي رسانيده است. هر چيزي در عالم ارزش خودش را دارد به جز انسان. يك نفر از انسان ها برابر كل بشريت و يا برابر ماسوي الله ارزش دارد. لذا مسئوليت قاتل‌هاي تاريخ خيلي زياد است. برابر همين مسئوليت است كه به عذاب ابدي و دائمي مبتلا مي شوند. انسان يك موجودي است كه حيات همه كس و همه چيز به او بستگي دارد كه اگر نباشد هركسي و هر چيزي در وجود خود لغويت پيدا مي كند و بي‌فايده مي شود و اگر باشد هركسي و هر چيزي حق حيات پيدا مي كند. (دعای ندبه- جلد سوم) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top