Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - ضرورت پیدایش ابتلائات در زندگی انسان ها

پيغمبر اكرم‌ براي‌ علم‌ انسان‌ ابتدا و انتهائي‌ مقرر كردند فرمودند: اول‌ العلم‌ معرفته‌ الجبار و آخر العلم‌ تفويض‌ الامر اليه‌ .  يعني‌ قدم‌ اول‌ علمي‌ كه‌ با آن‌ انسان‌ مستحق‌ يك‌ رقم‌ نمره‌ الهي‌ مي ‌شود اين‌ است‌ كه‌ معرفت‌ به‌ خدا پيدا كند و يقين‌ كند كه‌ يك‌ چنين‌ خداي‌ مهرباني‌ دارد و آنجا كه‌ علم‌ انسان‌ به‌ كمال‌ مي‌رسد و مستحق‌ آخرين‌ نمره‌ علم‌ مي ‌شود زماني‌ است‌ كه‌ بداند بايستي‌ تسليم‌ خدا شود و مقدرات‌ خود را به‌ خدا بسپارد. مولا اميرالمومنين‌ عليه‌ السلام‌ در قسمتي‌ از بيانات‌ خود مي‌فرمايد: ان‌ الله‌ اعاذكم‌ ان‌ يجور  عليكم‌ و لم‌ يعذكم‌ ان‌ يبتليكم‌ . يعني‌ خداوند متعال‌ شما را از اين‌ كه‌ به‌ شما ظلم‌ و ستم‌ كند بيمه‌ نموده‌ است‌ يعني‌ به‌ شما وعده‌ داده‌ كه‌ به‌ شما ستم‌ نكند وليكن‌ از اينكه‌ شما را به‌ حوادث‌ و مصائب‌ مبتلا كند بيمه‌ نكرده‌ است‌ بلكه‌ تصميم‌ قطعي‌ دارد كه‌ حتما بندگان‌ خود را به‌ مصائب‌ و بلاها مبتلا كند. لذا كلمه‌ ابتلاء به‌ حوادث‌ و مصائب‌ از تقديرات‌ حتمي‌ خداوند متعال‌ است‌. ابتلاء از كلمات‌ بلا  يبلوا  بلاء گرفته‌ شده‌ به‌ معناي‌ سلب‌ نعمتي‌ از انسان‌ يا ايجاد حادثه‌اي‌ براي‌ او است‌ تا اين‌ انسان‌ در اثر سلب‌ نعمت‌ آگاهي‌ و آشنائي‌ به‌ نعمت‌ سلب‌ شده‌ پيدا كند و خود را براي‌ گرفتن‌ نعمت‌ تازه‌اي‌ آماده‌ نمايد. بعضي‌ ها خيال‌ مي ‌كنند ابتلائات‌ براي‌ امتحانات‌ پيدا مي ‌شود يعني‌ خداوند از مسير مبتلا كردن‌ انسان‌ها به‌ فقر و مرض‌ و مصيبت‌هاي‌ ديگر مي ‌خواهد انسان‌ را آزمايش‌ كند كه‌ آيا در بلاها صبر مي ‌كند اميدش‌ را به‌ خدا تقويت‌ مي‌ كند و يا بي‌صبري‌ مي ‌نمايد در اين‌ رابطه‌ مي‌ گويند خداوند كه‌ خودش‌ خبر دارد چه‌ كسي‌ آدم‌ خوبي‌ است‌  و چه‌ كسي‌ بد. چه‌ كسي‌ كافر از دنيا مي ‌رود و چه‌ كسي‌ مومن‌ خداوند به‌ علم‌ خود عمل‌ كند همان‌ كسي‌ را كه‌ از ابتداي‌ خلقت‌ مي‌داند آدم‌ خوبي‌ است‌ به‌ بهشت‌ ببرد و آن‌ را مي ‌داند آدم‌ بدي‌ است‌ به‌ جهنم‌ ببرد مگر خدا جاهل‌ است‌ كه‌ مي‌ خواهد مردم‌ را آزمايش‌ كند چه‌ كسي‌ خوب‌ است‌ يا بد است‌ آزمايش‌ براي‌ كساني‌ لازم‌ است‌ كه‌ از طريق‌ تجربه‌ و آزمايش‌ مي‌ خوانند به‌ كميت‌ و كيفيت‌ اشياء و آثار وجودي‌ آنها آگاهي‌ پيدا كنند. خدا كه‌ هر حقيقتي‌ را پيش‌ از تجربه‌ و امتحان‌ مي ‌داند چه‌ احتياجي‌ به‌ تجربه‌ و امتحان‌ دارد. وليكن‌ كساني‌ كه‌ ابتلائات‌ و امتحانات‌ الهي‌ را به‌ معناي‌ تجربه‌ و آزمايش‌ تفسير كرده‌اند اشتباه‌ كرده‌ اند خدا نمي ‌خواهد از مسير ابتلائات‌ بداند كه‌ چه‌ كسي‌ مومن‌ است‌ و چه‌ كسي‌ كافر. از ابتداي‌ خلقت‌ تا انتهاي‌ آن‌ همه‌ چيز را مي‌داند وليكن‌ ابتلائات‌ براي تعليمات پيدا مي ‌شود. انساني‌ كه‌ روشنائي‌ و تاريكي‌ را نديده‌ هر چه‌ براي‌ او تعريف‌ كني‌ روشنائي‌ و تاريكي‌ چيست‌ نمي ‌فهمد مگر اينكه‌ در محيط‌ تاريك‌ يا روشن‌ قرار گيرد. گاهي‌ مبتلا به‌ روشنائي‌ شود و گاهي‌ به‌ تاريكي‌ و يا كسي‌ كه‌ آتش‌ و حرارت‌ را نديده‌ اگر هزار سال‌ براي‌ او تعريف‌ كنند كه‌ آتش‌ چه‌ جنسي‌ است‌ و حرارت‌  چيست‌ هرگز آتش‌ و حرارت‌ را نمي‌فهمد مگر اينكه‌ به‌ حرارت‌ آتش‌ مبتلا شود قدري‌ بسوزد يا گرم‌ شود تا به‌ حقيقت‌ آتش‌ آگاهي‌ پيدا كند. همينطور خداوند براي‌ اينكه‌ انسان‌ را به‌ طبيعت‌ و ذخائر آن‌ آشنا كند او را مبتلا مي‌كند به سرما و گرما و مصيبت‌ هاي‌ ديگر حوادث‌ و مصيبت‌ ها براي‌ اين‌ است‌ كه‌ انسان‌ها از مسير همين‌ ابتلائات‌ آگاهي‌ به‌ نعمتهاي‌ خدا پيدا كنند و خود را آماده‌ حركات‌ تكاملي‌ نمايند.  از مصيبت‌ ها و سختي ‌ها فرار كنند عوامل‌ آسايش‌ و آرامش‌ را در زندگي‌ خود به‌ كار ببرند. تمامي‌ معلومات‌ اصيل‌ انسان‌ معلوماتي‌ است‌ كه‌ از طريق‌ ابتلائات‌ بوجود مي‌ آيد. اگر مصيبت‌ ها و حادثه ‌ها نباشد انسان‌ها با خواندن‌ كتابها نمي ‌توانند معناي‌ مصيبت‌ و حادثه‌ را بفهمند در نتيجه‌ از نظر فكري‌ متوقف‌ مي‌ شوند و از تكامل‌ باز مي‌ مانند.(کتاب سیره ائمه اطهار ع) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top