Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - دلیل صبر و خانه نشینی امیرالمؤمنین ع چه بود؟ 2

علي (ع) درباره حقي كه از او غصب شده بود اقداماتي كرد و مردم را به ياري خود دعوت نمود وليكن آن اقدامات به نتيجه نرسيد و مردم او را ياري نكردند چنان كه گفته شد اكثريت جاهل و نادان بودند و تبليغات خلفا آنها را گمراه كرده بود. علي (ع) ديد كه بايستي تنها و يا با عده كمي با آن اكثريت بجنگد و از طريق جنگ و كشتار، حق خود را بدست آورد و يا صبر كند تا روزگاري كه مردم آگاهي پيدا كنند و بدانند كه چگونه حق آنها ضايع شده كه علي (ع) را كنار زده اند. حضرت روي تدبير و آگاهي كامل كه داشتند مي دانستند كه حكومت بر پايه تهديد و تطميع سودي ندارد كه عده اي از ترس وعده اي به طمع او را اطاعت كنند. از كجا آن همه مال و ثروت بدست آورد كه طمع مردم را برانگيزد و چقدر بايد قتل و كشتار واقع شود كه مردم را تسليم حكومت خود بنمايد. يك چنين حكومتي صرف نظر از اين كه مطلوب خدا و اولياء خدا نيست قابل دوام هم نمي باشد . به محض اين كه قدرت مركزي ضعيف شود و يا مال و ثروتي در كار نباشد دشمنان حمله مي كنند و اساس دين را از بين مي برند. به اين مناسبت علي (ع) بهتر ديدند كه صبر كنند تا روزگاري كه عقل و آگاهي در مردم بوجود آيد و به رضا و رغبت به آن حضرت بيعت كنند لذا جانب صبر را گرفتند و در خانه نشستند. وليكن درباره حقوق مالي حضرت زهرا (س) كه غصب كردند لازم بود براي احقاق حق در مجلس مسلمانان سخنراني انجام گيرد و يك چنين ظلم و ظالمي را افشاگري كنند و به مردم آگاهي بدهند .طبق معمول همه جا شوهر از حق مغضوبه زن خود دفاع مي كند اگر زن مورد حمله واقع شود مدافع شوهر است و اگر مال زن سرقت و يا غصب شود باز هم مدافع شوهر است. پس شايد لازم بوده است كه علي (ع) در مسجد سخنراني كند و به مردم هشدار بدهد كه چرا در برابر آنها يك چنين ظلمي واقع شده وليكن صلاح در اين دانستند كه زهرا (س) خودش به مسجد برود و از حق خود دفاع كنند زيرا اولا صاحب حق واقعي كه املاك فدك در اختيار او بوده است حضرت زهرا (س) مي باشد و ثانيا مردم شايد از علي (ع) دل خوشي نداشته باشند زيرا اكثريت آنها و مخصوصا رؤسا كساني بودند كه از هيبت و ضربت علي (ع) اسلام را قبول كرده اند و بسياري از آنها يا خود از علي ضربه ديده اند و يا يكي از خويشاوندان آنها لذا از علي (ع) كينه دارند و كمتر آمادگي دارند به سخنان او گوش بدهند.وليكن حضرت زهرا (س) بين مسلمانان از محبوبيت خاصي برخوردار مي باشد. يگانه يادگار پيغمبر (ص) محبوب مسلمانان است و علاوه آن همه مسلمانان از بركات وجودي پدر و مادر فاطمه (س) بهره مند شده اند و هركدام از آنها ساليانه مبلغ زيادي مشمول بخشش هاي زهرا (س) قرارگرفته اند. از اين رو سخنراني و احقاق حق از شخص حضرت زهرا (س) مطلوب تر مناسب تر است تا علي (ع). زيرا اگر در مسلمانان زمان عاطفه و حميتي و يا طرفداري از عدالت باشد بيشتر تحت تاثير سخنان حضرت زهرا (س) قرار مي گيرند كه حق او را به او برمي گردانند. از اين رو صلاح در اين بود كه حضرت زهرا (س) شخصا به مسجد بروند و در حضور مسلمانان حق خود را در ميان بگذارند و مسلمانان را به يك چنين ظلم و ستمي آگاه كنند. لذا حركت كردند و به مسجد آمدند. زنان مهاجر و انصار در كنار آن حضرت بودند بين آن ها و مردان كه در مسجد جمع شده بودند پرده اي آويخته شد و اين سخنراني مفصل در روياروئي با زنان و خطاب به مسلمانان انجام گرفت. در اين مدت كه زهرا (س) به مسجد آمده بودند علي (ع) در منزل بودند. خيلي ناراحت از اين كه مبادا به مقام دختر پيغمبر (ص) توهين شود و مسلمانان جانب ادب و نزاكت را رعايت ننمايند و اين طور كشف شد كه علي (ع) در اين مدت سخنراني كه در داخل منزل بودند از اين طرف به آن طرف در حركت و بسيار ناراحت به انتظار ورود حضرت زهرا (س) بودند و شايد هم اين احتجاجات و سخنراني مفصل كه در واقع يك محكمه عجيب تاريخي بود. مدتي در حدود چهار و يا پنج ساعت طول كشيده كه حضرت زهرا (س) از اين محكمه حاكم بيرون آيد و يا محكوم. البته محكوميت حضرت زهرا (س) و محروميت او از دو راه حاصل مي شود و حاكميت او فقط از يك راه.حاكميت او به معناي اين است كه زهرا (س) به حق ادعا كند و در دعاوي خود كذب و دروغ به كار نبرد بيشتر و زيادتر از حق خود سخن نگويد و درعين حال مناعت و شجاعت و بزرگواري خود را حفظ كند. تملق نگويد و منت كسي را نكشد. فقط از حق بگويد حاكميت حضرت زهرا (س) در اين جهت كاملا محرز و مشخص است زيرا اولا به علم و دانش مجهز است و ثانيا حقيقتا حق او غصب شده ، مسلمانان و خلفاي غاصب به حق او تاخته اند. در اين جا مصيبت زهرا (س) فقط از ناحيه مسلمانان پيدا مي شود كه آيا آنها چنان شعوري دارند كه حق زهرا (س) را بشناسند و مظلوميت او را بدانند و از حق او طرفداري كنند و يا شايد يك چنين شعور و ادراكي درآنها نيست. ممكن است منافقين با چرب زباني ها و زبان بازي ها خود را حاكم و زهرا (س) را محكوم معرفي كنند و باز فكر مردم را به خود جلب كنند و چنان كاري هم كردند. در اين سخنراني كه با اكثريت جاهل روبرو شدند و مدافعي براي خود نداشتند خيلي زياد مصيبت ها در قلب آن حضرت تراكم پيدا كرد و به اظهار خودشان دماغ سوخته به خانه برگشتند در حالي كه به مصيبت دق و يا عقده مبتلا شده بودند. چنان كه فرمودند: خرجت كاظمه وعدت راغمه يعني با دلي پر ازغم وغصه به مسجد رفتم ودماغ سوخته برگشتم. با اين حساب حاكميت حضرت زهرا (س) از راه اول خيلي محرز و روشن بود كه از حق واقعي و شخصي خود دفاع كرد و در اين دفاعيه جنايات منافقين و دروغ و تهمت هاي آن ها را افشاء نمود. همه جا از حق گفت و از حق استدلال كرد و مردم را در دفاع از حق آزاد گذاشت. و اما در مرحله دوم خيلي مصيبت و گرفتاري پيدا كرد كه ديد مردم چنان شعوري ندارند كه از يك چنين حق بزرگي كه ضايع شده است دفاع كنند. در هرصورت با دلي متراكم از غم و غصه به خانه برگشت و در همان ابتداي ورود مطالبي را خطاب به اميرالمومنين (ع) ايراد كرد كه اين مطالب از يك طرف گزارش كار او در سخنراني و احقاق حق بود و از طرف ديگر ازآن تراكم غم ها و غصه ها و محروميت ها حكايت مي كرد كه شايد براي آرامش مختصر جملاتي خطاب به علی (ع) ايراد كند و درآخر كار از شكايت به علي بن ابيطالب (ع)و هر قدرت ديگري خودداري نمايد كه مي داند الان شكايت براي احقاق حق موقعيت ندارد زيرا يك قدرت عادلي كه مسلط بر اوضاع باشد نيست پس بهتراين است كه به خدا شكايت كند. (کتاب شخصیت حضرت زهرا و مریم س) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top