Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - تعبد و تقلید به طور مطلق جایز نیست.

در رابطه با این كه تقليد در اصول دين جايز نيست دو حد يث از دو امام معصوم داریم. اين دو حديث دلالت دارد كه تقليد مطلق در اصول و فروع دين جايز نيست. بر شيعيان واجب و لازم است در اصول عقايد فقيه و مجتهد باشند و در احكام فرعي از علماء تقليد كنند. يك حديث فرمايش مولا ع است كه فرمود: الناس ثلاثه عالم رباني ومتعلم علي سبيل النجات وهمج الرعاع اتباع كل ناعق لا يستضيئون بنور العلم يميلون  مع كل ريح... در نظر امام اين دسته سوم همج الرعاع محكوم به بي د يني هستند زيرا حقيقتا اسباب بازي استثمار گران مي شوند در اين حديث فقط دو طايفه اهل نجاتند. حديث دوم فرمايش امام صادق يا امام زمان عليهما السلام است  كه مي فرمايد: واما من كان من الفقهاء صائنا لنفسه حافظا لدينه مخالفا لهواه مطيعا لامر مولاه فعلي العوام ان يقلدوه...  حديث اول مردم را به دو دسته تقسيم مي كند: يكي علماء رباني با صفاتي كه ذكر مي كند كه علماي رباني هستند و دسته دوم متعلمين علي سبيل النجات و طايفه سوم همج الرعاع، كه يك پيشواي مقبول قابل اعتماد ندارند. از نظر قواعد اجتهادي جايز نيست كه همج الرعاع در نظر مولا محكوم به بي ديني باشند و در نظرامام ديگر ديندار شناخته شوند. پس مقلدين در نظر امام ششم ع همان متعلمين علي سبيل النجاتند و طايفه سوم عوام فاقد درس و دين که محكوم به هلاكتند. بنا براين كساني كه لا اقل در اصول دين و شناحت پيشوااي فقيه و مجتهد بيسواد و عوامند و مرجع زمان را  به حقيقت و حقانيت نمي شناسند مومن و مسلمان شناخته نمي شوند و مقبول نظر ائمه اطهار ع  نخواهند بود.  با اين حساب دين تعبدي و تقليدي در صورتي قابل قبول است كه در شناخت توحيد و نبوت و امامت و مرجع زمان فقيه و مجتهد باشند. چنان روشن و دانا كه اگر تمام اهل عالم يكنواخت اطاعت از معاويه ها را جايز دانسته و اطاعت از علي ها را جا يز ندانند پيروان علي بدانند که تمام مردم در اشتباهند. علي برحق است و مخالف او بر باطل. امام و پيغمبر خود را به دلائل نبوت و امامت بشناسند بعد بدون چون و چرا دستورات آنها را قبول كنند. همچنين مرجع زمان را به دلائل مرجعيت بشناسند  و از او تقليد كنند.  بنا براين تعبد و تقليد بدون شناخت علمي  مراجع اصلي دين جايز نيست. بطور كلي هركس دوست دارد اهل نجات باشد لازم است دين و مراجع اصلي دين خود را به دلائل علمي از مسير درس و دانش بشناسد و در شناخت اصول بصير و بينا باشد بعد در فروع دين و احكام و اخلاق از آنها اطاعت كند. آشنائي كامل به اصول دين  از واجبات است. مسلمان پيش از بلوغ واجب است با درس خواندن اصول دين را با علم و فقاهت بشناسد، بعد براي  فروع احكام و اخلاق از يك مرجع قابل اطمينان اطاعت كند. اگر بتواند تمام عمر خود در خط درس و دانش باشد تا خودش مرجع ديني ديگران با شد چقدر خوب است. در حال اشتغال به علم، خداوند ضامن رزق او مي شود. در  رابطه با اين كه خداوند ضامن رزق و روزي دانش آموز و دانشجو شده است  حديثي داريم كه امام فرمودند: اوحي الله الي الارض ان لا ترزقي العباد الا بعرق الجبين وكد اليمين الا اهل العلم فانهم يرزقون بلا كد وتعب... خداوند به كره زمين و طبيعت دستور داد كه تا عرق پيشاني از مردم نگيري به آنها روزي نرساني الا اهل علم ( فانهم يرزقون من غير ان يكدون ويجتهدون). دولتها هم در هر مملكتي خود را موظف مي دانند روزي دانشجو را برسانند تا بتواند با فراغت خاطر درس بخواند زيرا علم است كه راه زندگي را باز و جامعه را به تمدن مي رساند و مشكلات زندگي را برطرف مي كند. چنانكه خداوند با دانش خود اين همه عجايب و عظايم آفريده و ذره اي رنج و زحمت نديده است و عاقبت هم انسانها مانند خداي خود به سازندگي و دانندگي كامل مي رسند. فردوسي مي گويد:    توانا بود هر كه دانا بود    به دانش دل پير برنا بود . (کتاب اصول علمی اجتهادی دین) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top