Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - منظور از تساوی کیفی در مال و ثروت چیست؟

منظور از تساوي‌ كيفي‌ و استفاده‌ از مال‌ و ثروت‌ تأمين‌ نياز نيازمندان‌ به‌ مال‌ و ثروت‌ در كيفيت‌ استفاده‌ است‌. در اين‌ جا دو مسئله‌ به‌ وجود مي ‌آيد، يكي‌ جمع‌ مال‌ و تراكم‌ آن‌ در اختيار مالك‌ كه‌ صرفا" اموال‌ را روي‌ هم‌ انباشته‌ و ذخيره‌ مي ‌كند و دوم‌ بهره‌برداري‌ از آن‌ مال‌ و رفع‌ نياز نيازمندان‌ كه‌ در اين‌ بهره‌برداري‌ مال‌ و ثروت‌ در راه‌ پرورش‌ زندگي‌ انسانها و رفع‌ احتياج‌ آنها به‌ كار مي‌رود. منظور از تساوي‌ كيفي‌ در استفاده‌ از مال‌ و ثروت‌ رفع‌ احتياج‌ نيازمندان‌ است‌. ممكن‌ است‌ عوامل‌ توليد به‌ كسالتي‌ مبتلا شوند كه‌ براي‌ رفع‌ آن‌ كسالت‌ به‌ پول‌ بيشتري‌ محتاج‌ باشند و ليكن‌ مالك‌ مال‌ كه‌ به‌ چنان‌ كسالتي‌ مبتلا نشده‌ به‌ پول‌ كمتري‌ احتياج‌ دارد و يا اين‌ كه‌ يك‌ نفر از عوامل‌ توليد كه‌ ده‌ نفر يا بيشتر عائله‌ دارد به‌ مال‌ و ثروت‌ احتياج‌ بيشتري‌ پيدا مي ‌كند. وليكن‌ مالك‌ مال‌ كه‌ دو نفر بيشتر نيستند، مخارج‌ كمتري‌ دارند. در اينجا بايستي‌ مسئله‌ نياز و رفع‌ نيازمندي‌ مطرح‌ شود يعني‌ هنگام‌ استفاده‌ و بهره ‌برداري‌ پول‌ بيشتري‌ در اختيار كارگر عائله ‌مند و يا كارگر مريض‌ قرار گيرد و پول‌ كمتر در اختيار مالك‌ مال‌، وليكن‌ در مجموع‌ مال‌ و ثروت‌ كه‌ مثلا" سالي‌ صد ميليون‌ تومان‌ منافع‌ توليدي‌ پيدا مي‌ شود و پنجاه‌ ميليون‌ تومان‌ براي‌ رفع‌ نياز نيازمندان‌ از مالك‌ و عوامل‌ توليد مورد احتياج‌ است‌، اختيارات‌ آن‌ پنجاه‌ ميليون‌ تومان‌ و تمام‌ سرمايه‌ به‌ دست‌ مالك‌ است‌ ولي‌ مالك‌ حق‌ ندارد در استفاده‌ از مال‌ و ثروت‌ اسراف‌ كند و بيشتر از مقداري‌ كه‌ احتياج‌ است‌، مصرف‌ نمايد. ممكن‌ است‌ شما بگوئيد كه‌ عوامل‌ توليد و يا كارگران‌، قراردادي‌ با مالك‌ بسته ‌اند كه‌ در مقابل‌ كار خود مزد معيني‌ دريافت‌ كنند. آنها بيشتر از مزدي‌ كه‌ قرار گذاشته‌ اند طلبكار نيستند. خواه‌ مزد آنها براي‌ رفع‌ نيازشان‌ كافي‌ باشد يا نباشد. جواب‌ اين‌ است‌ كه‌ مزد مزدور و كارگر به‌ همان‌ ميزاني‌ است‌ كه‌ بين‌ او ومالك‌ معاهده‌ به‌ وجود آمده‌ وليكن‌ علاوه‌ بر اين‌ مزد بين‌ كارگر و مالك‌، حقوق‌ انساني‌ و اخلاقي‌ به‌ وجود مي ‌آيد. زيرا كارگران‌ برادران‌ ديني‌ مالك‌ و يا به‌ جاي‌ فرزندان‌ مالك‌ هستند كه‌ اگر هم‌ روي‌ اخلاق‌ انساني‌ و برادري‌ ايماني‌ نتوانستند در كيفيت‌ استفاده‌ از مال‌ با يكديگر مساوي‌ و برابر باشند، بر مالك‌ مال‌ واجب‌ مي ‌شود كه‌ از زوائد ثروت‌ خود همان‌ ماليات‌ اسلامي‌ را به‌ عنوان‌ خمس‌ و زكات‌ به‌ كارگران‌ محتاج‌ و نيازمندان‌ برگرداند و احتياجات‌ آنها را برطرف‌ سازد. در نتيجه‌ مشاهده‌ مي ‌كنيم‌ كه‌ بين‌ عوامل‌ توليد و مالك‌ مال‌ تساوي‌ كيفي‌ به‌ وجود مي ‌آيد. زيرا اگر مزد مزدور براي‌ رفع‌ احتياجات‌ او كافي‌ نباشد، ثروتمند وظيفه‌ دارد كه‌ از خمس‌ و زكات‌ احتياجات‌ او را تأمين‌ كند و او را در كيفيت‌ استفاده‌ با خود برابر كند. از محتواي‌ مقررات‌ دين‌ مقدس‌ اسلام‌ در تنظيم‌ حقوق‌ مالي‌ و حقوق‌ انساني‌ اين‌ طور كشف‌ مي ‌شود كه‌ از يك‌ طرف‌ تراكم‌ مال‌ و ذخيره‌ آن‌ براي‌ ثروتمندان‌ جايز نيست‌ بلكه‌ وظيفه‌ دارند كه‌ همه‌ جا ثروت‌ خود را در راه‌ توليد و آبادي‌ مملكت‌ مصرف‌ كنند و از طرف‌ ديگر در استفاده‌ از مال‌ و ثروت‌ جايز نيست‌ كه‌ عده ‌اي‌ جلو بيافتند و عده ‌اي‌ ديگر محروميت‌ پيدا كنند. مشاهده‌ مي ‌كنيم‌ كه‌ مولي‌اميرالمومنين‌ عليه ‌السلام‌ در سلطنت‌ خود آنجا كه‌ بيت‌المال‌ را بر عوامل‌ آن‌ قسمت‌ مي ‌كند همه‌ كس‌ را مساوي‌ با يكديگر بهره‌ مند مي ‌كند. چه‌ بسا سرباز ضعيفي‌ كه‌ داراي‌ ده‌ سر عائله‌ است‌ از فرمانده‌ لشگر كه‌ داراي‌ دونفر و يا سه‌ نفر عائله‌ بيشتر حقوق‌ مي‌ دهد. در اينجا در جواب‌ كساني‌ كه‌ اعتراض‌ مي‌كنند مي‌فرمايد:  ارزش‌ انسان‌ به‌ خصوص‌ دانشمندان‌ و هنرمندان‌ به‌ اين‌ نيست‌ كه‌ هر كس‌ كه‌ دانش‌ و هنر بيشتر دارد ثروت‌ بيشتري‌ پيدا كند و از حقوق‌ بيشتري‌ برخوردار باشد. دراين‌ صورت‌ انسانها مانند حيوانات‌ ارزش‌ مالي‌ پيدا مي‌ كنند كه‌ بايستي‌ به‌ ميزان‌ چاغي‌ و لاغري‌ قيمت‌گذاري‌ شوند. بلكه‌ ارزش‌ انسان‌هاي‌ جلو افتاده‌ در رعايت‌ حقوق‌ انساني‌ و اخلاق‌ و فضيلت‌ است‌ و به‌ ميزان‌ دانش‌ و فضيلت‌ خود مقام‌ بالاتر پيدا مي‌ كنند و انسان‌هاي‌ بيشتري‌ وابسته‌ به‌ آنها مي‌ شوند. پس‌ فرمانده‌ كل‌ قوا و يا اميرالمومنين‌ عليه‌السلام‌ كه‌ سلطان‌ مملكت‌ است‌ به‌ دليل‌ دانش‌ و فضيلت‌ كه‌ به‌ چنين‌ مقامي‌ انتخاب‌ شده‌ به‌ جاي‌ پدر نسبت‌ به‌ افراد ديگر شناخته‌ مي‌ شود و بايستي‌ افراد وابسته‌ را مانند فرزندان‌ خود در شعاع‌ محبت‌ و عدالت‌ اداره‌ كند نه‌ اين‌ كه‌ به‌ دليل‌ دانش‌ و هنر مال‌ و ثروت‌ را ذخيره‌ نموده‌ و نيازمندان‌ به‌ آن‌ را در محروميت‌ قرار بدهد. بطوركلي‌ انسانها در حقوق‌ انساني‌ كه‌ همان‌ تساوي‌ كيفي‌ باشد، برابر يكديگرند و در حقوق‌ مالي‌ كه‌ مالكيت‌ و مديريت‌ مال‌ و ثروت‌ باشد، نسبت‌ به‌ يكديگر تفاوت‌ پيدا مي ‌كنند. هر كدام‌ از آنها به‌ ميزان‌ دانش‌ و هنر و فعاليت‌ بيشتر ثروت‌ بيشتري‌ در اختيار خود قرار مي‌ دهد و وابستگان‌ بيشتري‌ پيدا مي‌ كند. (کتاب شجره طوبی) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top