Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - مقایسه دنیای پیغمبران با ائمه اطهار ع

بي‌ شك‌ پيغمبران‌ گذشته‌ از نظر علم‌ و استعداد با يكديگر تفاوت‌ داشتند. درجات‌ انسان‌ها از نظر استعداد فكري‌ و وجودي‌ و از نظر علم‌ و دانش‌ و آينده‌ بيني ‌ها و مصالح‌ و مفاسد شناسي‌ كاملا روشن‌ است‌. همينطور كه‌ در قيافه‌ با يكديگر تفاوت‌ دارند. در درجاتي‌ از زشتي‌ و بي ‌حيائي‌ امت ها و يا پافشاري‌ آنها در كفر و گناه‌ و آزار و اذيت‌ پيغمبر زمان‌ با يكديگر تفاوت‌ داشتند و هر كدام‌ برابر استعداد خود جمعيت‌ مخصوص‌ در مكان‌ و زمان‌ مخصوصي‌ مي ‌توانستند اداره‌ كنند. يكي‌ از آنها روستائي‌ را مي ‌تواند اداره‌ كند آن‌ هم‌ در مدت‌ عمر خود و يا نزديك‌ به‌ صد سال‌ و دويست‌ سال‌ و آن‌ ديگري‌ شهري‌ را مي ‌تواند اداره‌ كند و ديگري‌ مملكتي‌ را در زمان‌ و مكاني‌ معين‌ از ميان‌ يكصدو بيست‌ و چهار هزار پيغمبر فقط‌ يك‌ نفر از آنها استعداد جهاني‌ و بشري‌ دارد چنان‌ علم‌ و استعدادي‌ كه‌ مي ‌تواند تمامي‌ بشريت‌ را تا ابد اداره‌ كند و خم‌ به‌ ابرو نياورد و آن‌ پيغمبر آخرالزمان‌ است‌. پيغمبران‌ برابر فكر و استعداد محدود خود جمعيتي‌ را كه‌ در سه‌ جهت‌ محدوديت‌ دارند مي ‌توانند اداره‌ كنند و خارج‌ از اين‌ محدوديت ‌هاي‌ سه‌ گانه‌ استعداد آن‌ پيغمبر به‌ آخر مي‌ رسد و حوصله‌ مديريت‌ بيشتر و زيادتر از آن‌ را ندارد. محدوديت ‌هاي‌ نامبرده‌ عبارت‌ است‌ از محدوديت‌ هاي‌ عددي‌ و قومي‌ و ديگر محدوديت‌ كيفي‌ و سوم‌ محدوديت‌ زماني‌. محدوديت‌ عددي‌ و قومي‌ كاملا روشن‌ است.‌ جمعيت‌ نوح‌ پيغمبر شايد به‌ پنجاه‌ هزار نفر نرسيده‌ باشد كه‌ نوح‌ پيغمبر مامور دعوت‌ و تربيت‌ آنها شده‌ است‌ از نظر جمعيت‌ و از نظر مكان‌ محدودند در سرزمين‌ عراق‌ كه‌ در آينده‌ دولت‌هاي‌ كلده‌ و آشور در آنجا پيدا شدند و بخت‌النصرها از آنها به‌ وجود آمدند آن سلطان يا پيغمبر اين‌ جمعيت‌ محدود را مي ‌تواند اداره‌ كند. همچنين‌ احتياجات‌ محدود آنها را، زيرا انسان‌ها هرچه‌ جهلشان‌ بالا باشد توقعاتشان‌ و احتياجاتشان‌ كمتر است‌ و همچنين‌ تعليماتي‌ كه‌ در خور استعداد آنهاست‌ خيلي‌ محدود و قليل‌ است‌. درست‌ مانند كودكان‌ كودكستان‌ كه‌ از نظر كيفيت‌ و استعداد كتاب هاي‌ كودكانه‌ در زمان‌ معين‌ لازم‌ دارند و از نظر توقع‌ و احتياجات‌ اسباب‌ بازي هاي‌ كودكانه‌ و لقمه‌ ناني‌ كه‌ شكم‌ خود را سير كنند. ملت هاي‌ صدر تاريخ‌ به‌ همين‌ كيفيت‌ بوده ‌اند. ارقام‌ احتياج‌ آنها خيلي‌ كم‌ و كوچك‌ همچنين‌ معلوماتي‌ كه‌ لازم‌ است‌ داشته‌ باشند. معلوماتي‌ كودكانه‌ آن‌ هم‌ در زمان‌ معين‌ شايد اگر نوح‌ پيغمبر با مردمي‌ مانند مردم‌ آخرالزمان‌ روبرو شود نتواند آنها را اداره‌ كند زيرا استعدادش‌ و تعليمات‌ و تبليغاتش‌ از مديريت‌ يك‌  چنين‌ مردمي‌ كوچكتر و كوتاهتر است‌ به‌ همين‌ منظور زماني‌ كه‌ اذيت‌ كفار از حد استعداد آن‌ پيغمبر فراتر مي‌ رفت‌ تحمل‌ پيغمبر زمان‌ كوتاهي‌ مي ‌كرد و در اين‌ رابطه‌ چاره ‌اي‌ نبود جز اين كه‌ خداوند آن‌ اقوام‌ را دسته‌ جمعي‌ نابود كند و به‌ هلاكت‌ بسپارد. تا جمعيت‌ ديگري‌ براي‌ زمان‌ ديگري‌ و براي‌ پيغمبر ديگري‌ بوجود آيد. وليكن‌ در اينجا حوصله‌ و استعداد اسلام‌ و ائمه‌ اطهار عليهم‌ السلام‌ چنان‌ است‌ كه‌ در برابر مصيبت ‌ها و اذيت ها كه‌ از مردم‌ زمان‌ ببينند صبر و حوصله‌ دارند همه‌ جا به‌ فكر اين‌ هستند كه‌ از استعداد و معرفت‌ مردم‌ استفاده‌ كنند به‌ كيفيتي‌ كه‌ اقبال‌ و ادبار مردم‌ به‌ طرف‌ آنها روي‌ فهم‌ و معرفت‌ و شعور و ادراك‌ باشد. سعادت‌ خود را در اطاعت‌ آنها بدانند و از آنها پيروي‌ كنند و يا ضرر و بدبختي‌ خود را در نافرماني‌ آنها ببينند و از مخالفت‌ خودداري‌ كنند. يك‌ چنين‌ اطاعت‌ و تبعيت‌ كه‌ بر مدار علم‌ و معرفت‌ است‌ بهترين‌ اطاعت ها و تبعيت ها است‌ كه‌ از اين‌ راه‌ براي‌ انسان‌ها مدينه‌ فاضله‌ پيدا مي‌شود يعني‌ از اين‌ انسان‌ها كه‌ روي‌ فهم‌ و شعور اقبال‌ پيدا مي‌ كنند روي‌ فهم‌ حق‌ به‌ طرف‌ اهل‌ حق‌ مي ‌روند و يا روي‌ فهم‌ باطل‌ از اهل‌ باطل‌ فرار مي ‌كنند بدون‌ اين كه‌ امر و نهي‌ در كار باشد يك‌ چنين‌ تبعيت‌ واطاعت‌ بهترين‌ نظام‌ و امنيت‌ را بوجود مي ‌آورد. جمعيت‌ چنان‌ وضعي‌ پيدا مي ‌كند كه‌ ميليون‌ها از آنها احتياج‌ ندارد كه‌ براي‌ ادامه‌ حاكميت‌ خود پركاهي‌ به‌ رهبران تحميل‌ كند. و يا مسئوليت‌ كوچكي‌ براي‌ آنها ايجاد كند. و ائمه‌ اطهار عليهم‌ السلام‌ مي دانند كه‌ يك‌ چنين‌ عقل‌ و معرفتي‌ در انسان‌ها محصول‌ حادثه‌ ها و انقلابات‌ و تحولاتي‌ است‌ كه‌ در زندگي‌ مردم‌ بوجود مي‌آيد. در حوادثي‌ كه‌ مردم‌ براي‌ آنها ايجاد مي‌ كنند موجبات‌ اذيت‌ و آزار آنها را فراهم‌ مي ‌كنند در اين‌ حوادث‌ صبر مي‌ كنند نه‌ از قدرت‌ شخصي‌ استفاده‌ مي‌ كنند كه‌ جنگ‌ و جدالي‌ راه‌ بياندازند و با موذيان‌ و اذيت‌ كنندگان‌ بجنگند و نه‌ از قدرت‌ الهي‌ استفاده‌ مي‌ كنند كه‌ آنها را نفرين‌ كنند با لعن‌ و نفرين‌ آنها را از پا درآورند بلكه‌ به‌ جاي‌ نفرين‌ دعا مي ‌كنند. دعاي‌ پيغمبر اكرم‌ در برابر دشمنان‌ خود مشهور است‌ كه‌ هر وقت‌ اذيت‌ و آزاري‌ به‌ او مي‌ رساندند دعا مي كرد و مي‌ فرمود: اللهم‌ اهد قومي‌ فانهم‌ لا يعلمون‌. خدايا قوم‌ مرا هدايت‌ كن‌ كه‌ اين ها نمي دانند وليكن‌ پيغمبران‌ گذشته‌ كه‌ استعدادشان‌ تا اندازه‌ اي‌ كم‌ و كوتاه‌ بوده‌ و چنان‌ صبر و استقامتي‌ مانند پيغمبر اسلام‌ نداشته‌ اند زماني‌ كه‌ در فشار و اذيت‌ مردم‌ قرار مي‌ گرفتند آنها را نفرين‌ مي كردند و از قدرت‌ الهي‌ براي‌ نابودي‌ آنها استفاده‌ مي كردند در نتيجه‌ عذابي‌ نازل‌ مي ‌شد تمامي‌ قوم‌ يا قسمتي‌ از آنها به‌ هلاكت‌ مي ‌رسيدند. (کتاب سیره ائمه اطهارع) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top