Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - لذت رجاء و خوف در مؤمن با يكديگر برابري مي كنند.

خداوند براي مؤمنين ذكر مي كند اشفاق از عذاب خداوند متعال است كه ضمن دو آيه مي فرمايد:  مؤمنين از عذاب پروردگار اشفاق دارند و مي دانند كه سنه كامل امنيت از عذاب الهي در اختيار آنها نيست. كلمة اشفاق از كلمه شفق آن روشنايي  مشرف به تاريكي، يا تاريكي مشرف به روشنايي است .در واقـع مخلوطي از روشنايي و تاريكي نه تاريك مطلق است كه در آن روشنايي نباشد و نه هم  روشنايي مطـلق كه در آن تـاريكي وجود نداشته باشد و اين كلمه از باب افعال اين خاطره را بوجود مي آورد كه انسان را در حالتي بين خوف و رجاء در مقابله با لطف خدا و يا غضب خدا قرار مي دهد كه خوف خدا در محيط تاريكي دل ظهور پيدا مي كند و اميدواري به خدا در محيط روشنايي دل. آن جا كه دل انسان به نور ايمان روشن مي شود درجه رجاء و اميدواري او به خدا وند متعال زياد مي شود و از خداوند متعال اميدو انتظاردارد كه هرچه بهتر و بيشتراز لطف و عنايت او بهره مند شود و آن جا كه احيانا شخص مؤمن در معرض گناه قرار مي گيرد از گناه و معصيت در دل او تاريكي بوجود مي آيد و قهرا در حال خوف از خدا قرار مي گيرد و همين خوف از خدا مانع و رادع او مي شود كه به گناه و معصيت مبتلا شود در نتيجه گناه را ترك مي كند حالت خوف و رجاء در انسان يك مسئله عجيب و رواني است كه از يك طرف اميد و رجاء انسان را تا بي نهايت بالا مي برد و از طرف ديگر در معرض خوف و خطر قرار مي گيرد مبادا مرتكب گناه و معصيت شود . در اين جا سؤالي بوجود مي آيد كه با طرح آن حقيقت امر بهتر و بهتر روشن مي شود و آن سؤال اين است كه بگوييم همان ميزان كه اميد رجاء لذت آور است و انسان را به لطف خدا اميدوار مي كند خوف از غضب خــد ا و خطراتي كه متوجه او مي شود هم رنج آور است در نتيجه لذت رجاء و خوف با يكديگر برابري مي كنند پس مؤمن در اين حال از لذايذ بهشتي سودي نمي برد . هميشه در دو كفه ترازو بين خوف و رجاء قرار مي گيرد بهتر اين است كه نعمت هاي الهي و لذايذ  بهشتي براي او خالص شود رجاء خالص و لذت خالص و اميد خالص و تمامي نعمت ها به طور خالص در اختيار انسان قرار گيرد كه هيچ لذتي  و المي مشوب و مخلوط با ضد لذت نشود چرا بايستي انسان هميشه بين خوف و رجاء قرار گيرد از يك طرف در وضع بهشتي  و ازطرف ديگر مشرف به جهنم شود جواب اين است كه اين حالت در مقدمه ورود به عالم آخرت مي باشد يعني در زندگي دنـيا . اين زندگي دنيا راه زندگي آخرت است و اگر انسان در اين حركت متوقف شود  و يا اشتباها منحرف شود و يا به قهقرا برگردد قهرا از لطف خدا محروم مي شود. انسان مؤمن صالح در خط تكامل به سوي خدا و آخرت هميشه بين خوف و رجاء قرار مي گيرد  زيرا انسان به دليل اين كه انسان خلق شده و به صورت آدم حركت مي كند مطلوب و محبوب خداوند متعال نيست بلكه انسان به دليل حركت  در خط انسانيت و به دليل اطاعت از دستورات خدا و كسب فضيلت محبوب خدا مي شود پس محبوبيت انسان در نظر خدا به دليل مخلوقيت  او نيست كه خواه و ناخواه لطف خدا به طرف او جلب شود بلكه اين محبوبيت به دليلي خارج از ذات انسان و مخلوقيت او مي باشد كه  همان ايمان و عمل صالح است . انسان در شعاع ايمان و عمل صالح محبوب خدا واقع مي شود در غير اين صورت  مغضوب خداوند متعال است. اگر جانب هوي و هوس را بگيرد قهرا از دايره لطف خدا خارج شده مشمول غضب خدا  واقع مي شود و اگر در خط اطاعت خدا به زندگي خود ادامه دهد قهرا مشمول لطف خدا قرار مي گيرد پس انسان هميشه در حالتي بين حركت در خط اطاعت و يا حركت در خط معصيت قرار مي گيرد و مي داند كه به دليل معصيت مغضوب خدا واقع مي شود. پس هميشه بين خوف و رجاء قرار مي گيرد مانند انساني كه از روي خطي بسيار باريك عبور مي كند كه اگر تعادل خود را از دست بدهد حتما سقوط مي كند و اگر تعادل خود را حفظ كند حتما نجات پيدا مي كند وليكن انسان ها پس از آن كه در زندگي بهشتي قرار گرفتند و به مقصد آخرتي رسيدند در امنيت كامل فكري و رواني و حكومتي و طبيعي قرار مي گيرند. خداوند آنها را در وضعي قرار مي دهد كه مسلط بر تمامي عوامل طبيعت هستند هيچ خطري آنها را تهديد نمي كند و از هيچ لذتي محروم نمي شوند و آن جا در امنيت كامل خالص   قرار  مي گيرند امكاناتي براي گناه و معصيت و انحراف از خط اطاعت وجود ندارد تا اين كه اشراف به گناه و معصيت آنها را گرفتار خوف از غضب خدا نموده و لذت محبت الهي را از آنها بزدايد بديهي است كه همه جا عوامل ترس و خوف در طريق است نه در مقصد. (تفسیر سوره معارج) دانلود

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top