Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - در قانون اسلام ازدواج در واقع معامله شخص به شخص است نه معامله شخص به مال.

کليه آيات و دستوراتي که در انسانها تکامل فکري و علمي و اخلاقي بوجود مي آورد همه اين ها با هم بين زنان و مردان مشترک است گرچه در اين آيات جملات خطابي خدا به عبارت مخصوص مردان بيان شده است، وليکن اين خطاب از باب غلبه در بيان و سخن است مانند جملاتي که انسانها در ضمن آيه عموم مردم را از زن و مرد طرف خطاب قرار مي دهند و سخن خود را با عبارت مخصوص مردان و مردم ادا مي کنند ليکن طرف خطاب انسان و بشريت است از مرد و زن. مثلا در آيات اول سوره مؤمنين خداوند مي فرمايد که مومنين رستگار شدند مومنين کساني هستند که در نماز خود خضوع و خشوع دارند، حافظ عفت و ناموس خود مي باشند عهد و امانت خود را رعايت مي کنند تا آن جا که مي فرمايد چنين انسانهايي وارث بهشتند گرچه اين جملات تماما مذکر است وليکن بين مذکر و مونث مشترک است. وظايفي است که خداوند براي اهل ايمان معين فرموده، خواه زن و خواه مرد باشد. تمام آياتي که وظايف عبادي و يا اخلاقي و يا اجتماعي را روشن مي کند به اتفاق همه علماء، مشترک بين زن و مرد هستند. بدنبال اين آيات مشترک، آيات مخصوص مردان يکي آيه مربوط به دادن مهر و نفقه است که خداوند در ازدواج فقط مردان را طرف خطاب قرار مي دهد و آنها را ملزم مي کند که در ازدواج وظيفه داريد براي زنان مهريه معين کنيد و احتياجات آنها را در زندگي برآوريد. در آيات ازدواج زن و مرد هر دو را طرف خطاب قرار مي دهد، به مردان بي زن دستور مي دهد که زن بگيرند و به زنان بي شوهر هم دستور مي دهد که شوهر بگيرند. در اين آيات مربوط به ازدواج، خداوند زن و مرد را آزاد و مستقل قرار داده است و با اين آزادي و استقلال ازدواج را از بيع و خريد و فروش جدا کرده است و زنان را از صورت شئ بودن و متاع بودن خارج ساخته و به آنها آزادي و استقلال بخشيده است. با دلائلي قطعي مي توانيم بگوئيم که پيش از ظهور دين مقدس اسلام همه جا ازدواج به صورت معامله و خريد و فروش واقع مي شده که در اين معامله زنان متاع مورد رغبت مشتري بوده و صاحب اختيار زنان پدر و با ديگران کساني بودند که زنان را مال المصالحه قرارداده و آن ها را به شوهر فروخته اند. در جهان پيش از ظهور اسلام شوهران، خود را مالک زن مي شناختند و فکر مي کردند که با مبلغ مهريه و صداق، آنها را خريده اند. پدران و کساني هم که صاحب اختيار زنان يا دختران بودند فکر مي کردند که حق دارند دختر را به شوهر بدهند و در برابر مبلغي از شوهر به نفع خود استفاده کنند. در جهان پيش از اسلام مشاهده مي کنيم که مهر زنان فقط در اختيار پدر قرار گرفته و پدران اولين کسي بودند که خود را مالک مهر زنان شناخته اند، و در برابر مبلغ مهريه دختران خود را به شوهر داده اند  تا جايي که مشاهده مي کنيم بعضي از پيغمبران که دختر خود را به شوهر داده اند طبق سنت زمان خود را مالک مهر زنان شناخته اند و زنان را در برابر مالي به شوهر داده اند که آن مال قابل استفاده خود آنها و در تصرف آنها باشد. مشاهده مي کنيم شعيب پيغمبر مدائن وقتي مي خواهد دختر خود را به ازدواج حضرت موسي درآورد به او مي گويد يكي از اين دو دخترم را به عقد تو در مي آورم مشروط به اين که هشت سال چوپاني من بکني و گوسفندان مرا بچراني. موساي پيغمبر در برابر هشت سال چوپاني دختر شعيب را به عقد خود در مي آورد و هشت سال گوسفندان شعيب را مي چراند. سال نهم و دهم که دختر در اختيار شوهر قرار مي گيرد شعيب به موسي مي گويد که امسال گوسفندان هرچه ابلق زائيدند مال شما باشد موسي در سال ازدواج مالک تمام بره ها و بزغاله هايي مي شود که ابلقند يعني خط سفيد و سياه دارند ولي شايد غيرپيغمبران چنين نکنند در اين جا مشاهده مي کنيم که پدر دختر به شوهر مي گويد که در برابر هشت سال چوپاني دخترم را به تو تزويج مي کنم که مهر دختر در اختيار پدر قرار مي گيرد و پدر خود را مالک مهر دختر مي شناسد گرچه بعدا آن مهر را به صورت جهيزيه به دختر بخشيده است. با اين که چنين ازدواجي در اسلام جايز نيست يعني پدر حق ندارد در برابر مهري که خود مالک آن مي شود دختر را به کسي تزويج کند. بلکه مالک مهر فقط دختر است و بايستي ازدواج با رضايت دختر باشد مبلغ و مقدار مهر نيز با رضايت دختر تعيين شود و پدر فقط نظارت داشته باشد. از نظر قانون اسلام هيچ کس حق استفاده از مهر زن ندارد و يا در برابر زن به شوهر دادن هيچ کس حتي پدر حق ندارد که مالي و مبلغي براي خود از شوهر مطالبه کند، پدر حق ندارد که به شوهر بگويد که دخترم را به تو تزويج مي کنم مشروط بر اين که مثلا ده هزار تومان مهر دخترم باشد و پنج هزار تومان در اختيار من قرار بدهي تا در نتيجه شوهر مجبور شود مبلغي به پدر دختر بدهد و مبلغي هم مهريه دختر قرار دهد، پس در قانون اسلام ازدواج در واقع معامله شخص به شخص است نه معامله شخص به مال يعني زن خود را در اختيار شوهر قرار مي دهد تا اين که شوهر هم در اختيار زن باشد همان طور که شوهر زن را براي خود مي خواهد زن هم شوهر را براي خود خواسته است، حق زن در ازدواج شوهر است نه مالي که از شوهر مي گيرد و اگر زن و مردي بدون ذکر و يادآوري مهر و بدون قرارداد مالي با يکديگر ازدواج کنند ازدواج آنها درست است هرچند اسمي از مهر و نفقه نبرده اند پس از آن که عقد ازدواج خوانده مي شود و آنها زن و شوهر خانواده مي شوند شوهر مأموريت پيدا مي کند که براي زن خود مهري معين کند اگر هم مهر معين نکند ازدواج باطل نمي شود با اين که معاملات ديگر اين طور نيست اگر مشتري مبلغ معيني را به خريدار ندهد معامله باطل مي شود و متاع مورد معامله به صاحب خود برمي گردد پس در ازدواج حق زنان همسري با شوهر است يعني خود را در اختيار شوهر بگذارد که شوهر هم در اختيار زن باشد.  همان طور که زنان در واگذاري حقوق زنانگي به شوهر تبعيض قائل نمي شوند و خود را کاملا در اختيار شوهر مي گذارند مردان هم در حقوق شوهر بودن و در حقوق همسري جايز نيست تبعيض قائل شوند و جايز نيست بدون دليل و بدون نقصي که در کفويت و همسري زن مشاهده کنند با زن ديگري ازدواج کنند و در واگذاري حق شوهر بودن جايز نيست که تبعيض قائل شوند.  تعدد زوجات در موردي جايز است که زن اول انسان، در کفويت و همسري نقصي داشته باشد و شوهر را در بهره برداري از يک همسر محروم كند  و از  ارتباط با شوهر خودداري کند و يا اين که آبروي شوهر را حفظ نکند و يا مال شوهر را هدر دهد در اين چهار مورد که زن شوهر را در محروميت قرار دهد به شوهر اجازه داده مي شود که با اختيار زن ديگر خسارت خود را جبران کند. (کتاب آزادی ثمره آگاهی است) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top