Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - معناي‌ پيدايش‌ آقائي‌ و آزادي‌ از طريق‌ اطاعت‌ و بندگي‌.

حج‌ را در لغات‌ عربي‌ به‌ معناي‌ قصد و نيت‌ ترجمه‌ كرده ‌اند. و گفته ‌اند حج‌ يعني‌ نيت‌ گرفتن‌ براي‌ انجام‌ اعمال‌ مخصوص‌. كلمه‌ حج‌ با كلمات‌ حجت‌ و احتجاج‌ و محاجه‌ از يك‌ ريشه‌ است‌. حجت‌ و احتجاج‌ به‌ معناي‌ فراگرفتن‌ و به‌ دست‌ آوردن‌ برهاني‌ است‌ كه‌ به‌ انسان‌ حاكميت‌ و آزادي‌ مي بخشد و موجبات‌ فلاح‌ و رستگاري‌ را براي‌ انسان‌ فراهم‌ مي ‌كند. اين‌ را مي‌دانيم‌ كه‌ يكي‌ از مقتضيات‌ فطرت‌ انسان‌ كسب‌ آزادي‌ و حريت‌ است‌. انسان‌ در فطرت‌ و خلقت‌ خود حاضر نيست‌ كه‌ در برابر قدرتي‌ بزرگ‌ يا كوچك‌ سر تسليم‌ فرود آورد و زمام‌ اختيارات‌ خود را به‌ دست‌ كسي‌ بسپارد. حاضر نيست‌ كسي‌ را حاكم‌ و خود را محكوم‌ به‌ حكم‌ او سازد. همه‌ جا به‌ دنبال‌ اين‌ پديده‌ است‌ كه‌ رستگار و سرافراز باشد. همه‌ جا آزاد و همه‌ جا سربلند و مفتخر. قرآن‌ پيدايش‌ يك‌ چنين‌ آزادي‌ و رستگاري‌ را فوز و فلاح‌ مي‌ نامد. بر اساس‌ همين‌ اقتضاي‌ فطرت‌، مواظب‌ است‌ كه‌ همه‌ جا در برخوردهاي‌ اجتماعي‌ خود حجت‌ و حاكميت‌ بدست‌ آورد. مشاهده‌ مي‌كنيم‌ كه‌ در منازعات‌ و گفتگوي‌ خود با ديگران‌ بين‌ دو نفر انسان‌ منازع‌ براي‌ به‌ دست‌ آوردن‌ برتري‌ و حاكميت‌ مسابقه‌ به‌ وجود مي ‌آيد. هر دو نفر به‌ فكر اين‌ هستند كه‌ گناه‌ جنگ‌ و نزاع‌ را به‌ گردن‌ ديگري‌ بياندازند تا مقام‌ حاكميت‌ به‌ دست‌ آورند. براي‌ پيدايش‌ همين‌ حاكميت‌، دادگستريها و داوريها به‌ وجود آمده‌ و عده‌ اي‌ متخصص‌ در اين‌ راه‌ پيدا شده ‌اند كه‌ ملاك‌ حاكميت‌ و محكوميت‌ طرفين‌ را بشناسند و محكوم‌ را در اختيار حاكم‌ قرار دهند. سخناني‌ كه‌ در اين‌ منازعات‌ به‌ وجود مي‌ آيد و دلائلي‌ كه‌ طرفين‌ براي‌ احراز حاكميت‌ به‌ آن‌ استدلال‌ مي‌ كنند حجت‌ و احتجاج‌ ناميده‌ مي ‌شود. هر كدام‌ از آنها حجت‌ و دليل‌ براي‌ حاكميت‌ خود مي‌ آورد. احتجاجات‌ همه‌ جا براي‌ احراز مقام‌ آزادي‌ و برتري‌ است‌. علما و دانشمندان‌ هم‌ كه‌ براي‌ كسب‌ علم‌ و دانش‌ فعاليت‌ مي ‌كنند در واقع‌ به‌ دنبال‌ كسب‌ دلائلي‌ هستند كه‌ با آن‌ دلائل‌ برتري‌ خود را نسبت‌ به‌ ديگران‌ اثبات‌ كنند و مقام‌ آزادي‌ به‌ دست‌ آورند زيرا در طبيعت‌ و فطرت‌، انسان‌ موجود ناقص‌ محكوم‌ به‌ حكم‌ موجود كامل‌ است‌ و ناقص‌ در برابر كامل‌ نمي‌ تواند حريت‌ و آزادي‌ داشته‌ باشد. انسانهاي‌ گناهکا‌ر و انسانهاي‌ جاهل‌ و قاصر در برابر انسانهاي‌ بي‌گناه‌ و كامل‌ محكومند. برتري‌ انسانهاي‌ كامل‌تر و بي ‌گناهي‌ آنها دليل‌ حاكميت‌ و آزادي‌ آنها هست‌. هر كس‌ نتواند دلائل‌ برتري‌ و بي‌ گناهي‌ كسب‌ كند، نمي ‌تواند حريت‌ و آزادي‌ به‌ دست‌ آورد. جهش‌ انسان‌ به‌ سوي‌ كسب‌ دلائل‌ حريت‌ و آزادي‌  به‌ معناي‌ حج‌ و حجت‌ است‌. حاجي‌ به‌ كسي‌ مي‌ گويند كه‌ حجت‌ به‌ دست‌ مي ‌آورد، يعني‌ دليل‌ برتري‌ و آزادي‌. خداوند در آيه ‌اي‌ از آيات‌ قرآن‌ مربوط‌ به‌ حضرت‌ ابراهيم‌ عليه‌ السلام‌ مي‌ فرمايند كه‌ ما حجت‌ خود را به‌ ابراهيم‌ داديم‌ تا مقام‌ او را بالا ببريم‌ و با بخشيدن‌ همين‌ حجت‌ درجه‌ كسي‌ را كه‌ بخواهيم‌ بالا مي ‌بريم‌. مامورين‌ الهي‌ را به‌ اين‌ دليل‌ حجت‌ مي ‌نامند كه‌ آنها دلائل‌ برتري‌ و بي‌گناهي‌ كسب‌ كرده‌ اند و در طريق‌ اطاعت‌ خدا و خدمت‌ به‌ خلق‌ برهاني‌ به‌ دست‌ آورده ‌اند كه‌ با آن‌ برهان‌ روز قيامت‌ در نزد خدا محكوميت‌ ندارند و از قيد حقوق‌ بندگان‌ خدا آزادند. دراينجا مشاهده‌ مي ‌كنيم‌ كه‌ يكي‌ از فرائض‌ بزرگ‌ دين‌ اسلام‌ به‌ نام‌ حج‌ شناخته‌ شده‌ است‌. خداوند متعال‌ در فريضه‌ حج‌ ابتدا انسان‌ را به‌ صورت‌ يك‌ بنده‌ كامل‌ درمي ‌آورد كه‌ در تمام‌ حالات‌ و آنات‌ و تصرفات‌ بايستي‌ تسليم‌ كامل‌ باشد و از طريق‌ همين‌ تسليم‌ و بندگي‌ ضمن‌ انجام‌ مناسك‌ براي‌ او حالات‌ آزادي‌ پيدا مي ‌شود. در ابتدا كه‌ لباس‌ احرام‌ به‌ تن‌ مي ‌كنيد همه‌ نوع‌ تصرفات‌ در خود و ديگران‌ با خودرائي‌ و خودمختاري‌ و استفاده‌ از نعمتهاي‌ خدا بر او حرام‌ مي ‌شود. حق‌ ندارد در تن‌ خود خراشي‌ ايجاد كند. موئي‌ بكند و يا موي‌ سر خود را اصلاح‌ كند و يا ناخن‌ بچيند. حق‌ ندارد براي‌ خود سايبان‌ بسازد و از بوي‌ خوش‌ استفاده‌ كند. حق‌ ندارد ياوه‌ بگويد و ياوه‌ بشنود و بياوه‌ سرائي‌ گرايش‌ پيدا كند. حق‌ ندارد به‌ كسي‌ دستور و فرماني‌ بدهد. هر چند كه‌ برده‌ او باشد هرچند كه‌ برده‌ و مستخدم‌ او باشد. حق‌ ندارد به‌ زن‌ و كنيز خود گرايش‌ پيدا كند. همين‌ طور تصرفات‌ خارج‌ از حوزه‌ وجود او بر او حرام‌ مي ‌شود. نبايد گياهي‌ بكند، حيواني‌ را بربايد و يا صيد كند. بايستي‌ در حال‌ اطاعت‌ و بندگي‌ لبيك‌ گويان‌ به‌ سوي‌ خانه‌ خدا در حركت‌ باشد اما پس‌ از آنكه‌ قرباني‌ خود را تقديم‌ كرد و رمي‌ جمرات‌ را به‌ جا آورد، قرباني‌ و رمي‌ جمرات‌ و طواف‌ حج‌ و طواف‌ نساء را انجام‌ داد، از همه‌ آن‌ قيود آزاد مي ‌شود. آنچه‌ بر او حرام‌ شده‌ بود، حلال‌ مي ‌شود. اين‌ است‌ معناي‌ پيدايش‌ آقائي‌ و آزادي‌ از طريق‌ اطاعت‌ و بندگي.‌ (کتاب شجره طوبی) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top