Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - كيفيت حكومت آن حضرت و سازندگي زندگي به دست آن بزرگوار

آيا آن بزرگوار در حكومت خود زندگي بشر را از مسير علل و عوامل طبيعي و صنايع انساني اداره مي ‏كند يا اين كه سازندگي زندگي در زمان آن حضرت و به دست ايشان كيفيت ديگري دارد. ما مي‏ دانيم كه زندگي بشريت از مسير علل و عوامل طبيعي مانند سرما و گرما و زمستان و تابستان و فصول ديگر و كيفيت آب و هوا به نحو معمول از يك طرف براي انسان ‏ها مايه رنج و زحمت است و از طرف ديگر توليدات از مسير علل و عوامل طبيعي يا صنايع انساني جوابگوي نياز بشر نيست و اگر هم جوابگو باشد خواه ناخواه مردم را در بن ‏بست زندگي قرار مي ‏دهد. براي شناخت كيفيت زندگي به ارادة آن حضرت كه درست ارادة خداوند متعال است و آن بزرگوار موعود تمامي امت ها از صدر تاريخ تا انتهاست، لازم است اين معنا را در نظر بگيريم كه تمامي انسان‏ هاي زمان و تاريخ در انتظار وصول به زندگي ايده‏ آل به دست آن بزرگوار هستند. بشريت از همان ابتداي زندگي تا انتها در فشار عوامل طبيعت بوده، همه جا محكوم به اين عوامل است و هرگز نتوانسته خود را حاكم بر طبيعت قرار دهد، سرما و گرما و فصول اربعه را به استخدام خود درآورد، ظرفيت بازدهي زمين‏ را از ميزان‏ معمول بيشتر كند و همچنين توليدات چهارپايان و ارزاق ديگر. آنچه را طبيعت با تمامي وسايل مدرن و مجهزي كه در اختيار هست توليد مي ‏كند با نياز مردم برابري نمي ‏كند. نياز مردم صد و هزار است يا بيشتر، وليكن توليدات طبيعي يا صنايع انساني ده صدم يا بيست صدم بيشتر نيست. مشاهده مي‏ كنيم در طول تاريخ همه جا بشريت در مضيقه بوده تا جايي كه ثروتمندان و قدرتمندان هم با اين كه درصد بيشتري را از توليدات به خود اختصاص داده‏ اند باز هم به زندگي ايده‏ آل نرسيده ‏اند و نتوانسته‏ اند خود را به آنچه دارند قانع كنند با اينكه صدي نود مردم را در محاصره فقر و ناداري قرار داده و خود را به غنا و ثروت رسانيده ‏اند. ما اگر فكر كنيم قدرتي ظاهر شود كه حاكم بر كرة زمين و جمعيت عالم باشد و بتواند عادلانه ارزاق و توليدات را بر جمعيت كرة زمين تقسيم كند، باز هم از مسير اين توليدات بر اساس ظرفيت طبيعيِ زمين‏، انسان‏ها به زندگي ايده‏آل نمي ‏رسند و در فشار و مضيقه قرار مي ‏گيرند. شما جمعيت تاريخ را بر جمعيت موجود در كرة زمين در زمان ظهور آن حضرت اضافه كنيد و بعد از آن توليدات كرة زمين را گرچه تمام قطعات آن در كشاورزي و دامداري به كار گرفته شود، بر جمعيت موجود تقسيم نماييد خواهيد ديد كه سفره ‏اي است كه ده يا بيست نفر را بيشتر اداره نمي ‏كند وليكن هزاران نفر در كنار سفره نشسته‏ اند. شايد تمامي‏جمعيت زمين‏ و زمان را در زمان ظهور حكومت الهي به حساب بياوريم از صدو پنجاه يا دويست ميليارد نفر بيشتر باشند. شما خشكي ‏هاي كرة زمين را براي تهيه مسكن، بر اين جمعيت كثير تقسيم كنيد. شايد خشكي ‏هاي كرة زمين جوابگوي مسكن مردم نباشد چه برسد به اين كه هر انساني لااقل چند هكتار زمين‏ براي كشاورزي و باغداري و دامداري لازم داشته باشد. پس خواهي نخواهي اگر يك چنين انساني حاكميت بر تمام كرة زمين پيدا كند و جمعيت زمان را هم به زندگي برگرداند، چطور مي ‏تواند از مسير علل و عوامل طبيعي و توليد ارزاق به كيفيت معمول، بشريت را اداره كند با اين كه اگر نياز انسان ‏ها را به نظر بياوريم خواهيم ديد رقمي‏است بسيار بزرگ و نامتناهي و آنچه طبيعت براي مردم توليد مي ‏كند گرچه بسيار بابركت باشد رقمي است بسيار كوچك. پس اعتراف مي‏كنيم كه از مسير علل و عوامل طبيعي يا صنايع انساني، هرگز انسان‏ها به زندگي مطلوب و ايده ‏آل نخواهند رسيد، گرچه يك قدرت عادلِ حاكم بر تمام جمعيت كرة زمين و زمان باشد. علاوه بر اين، انسان‏ها براي رفع نياز خود چقدر زياد ماشين‏آلات لازم دارند، كه اين صنايع هم بيشتر مزاحم آنها شده و عرصه‏ي زندگي را بر آنها تنگ مي‏كند. آيا توليدات طبيعيِ زمين و زمان قدرت اداره كردن بشريت را براي هميشه دارد يا اينكه خواهي نخواهي نياز انسان‏ها بر اين توليدات غلبه دارد و انسان‏ها بيشتر و بيشتر در مضيقه قرار مي ‏گيرند و هرگز نمي ‏توانند خود را اداره كنند. پس انسان‏ها بايد مأيوس باشند از اينكه به زندگي ايده ‏آل برسند، مگر در وضعي كه حاكم بر مرگ و مرض و علل و عوامل طبيعي باشند و بتوانند طبيعت را به نفع خود مهار كنند و زندگي به كيفيت ديگري باشد كه جوابگوي نياز تمامي بشريت باشد و هر كسي را به آنچه مي‏ خواهد و انتظار دارد و بالاتر از آنچه مي‏ خواهد و انتظار دارد برساند. پس در اينجا ما سوال مي‏ كنيم اگر امام زمان ع هم كه يك قدرتي است غالب و محيط بر تمامي افراد بشر ظاهر شود به چه كيفيت و از چه راهي مي ‏تواند بشريت را به زندگي ايده ‏آل برساند؟ جواب اين است كه صنايع الهي براي سازندگي زندگي بشر بر دو قسم است. قسم اول توليدات از مسير علل و عوامل طبيعي به كيفيت معمول كه انسان‏ها بذري بكارند، مدتي به انتظار بنشينند تا اگر آب و هوا مناسب باشد، بذر و نهال آنها را بپروراند و ثمره خود را در اختيار آنها بگذارد. البته زندگي به اين كيفيت تجربه شده كه بشريت را بيشتر و بيشتر در مضيقه قرار مي‏ دهد و هرگز جوابگوي نياز بشريت نبوده و نخواهد بود و آن هم انساني كه اين همه آمال و آرزو دارد تا بتواند خود را بر كائنات حاكم و مسلط كند. قسم دوم زندگي ارادي و آني به كيفيتي كه انسان حاكم بر علل و عوامل طبيعي باشد و بتواند طبيعت و عوامل آن را به هر كيفيتي كه بخواهد استخدام كند. انسان، حاكم بر جاذبه زمين‏ باشد نه جاذبه زمين‏ حاكم بر انسان يا انسان، حاكم بر علل و عوامل حياتبخش باشد، بتواند تمامي ‏امراض را نابود كند و جاي هر عاملي كه مرض به وجود مي‏ آورد عاملي سلامت‏ بخش و حياتبخش به وجود بياورد. انسان، حاكم بر ابعاد زمين‏ و كائنات باشد تا هر كجا كه بخواهد و هر طور كه بخواهد بدون رنج و زحمت حاضر شود. به طور خلاصه رقم رنج و زحمت را به صفر برساند و رقم موفقيت را تا بينهايت يا آنچه مي‏ خواهد و مي ‏تواند بالا ببرد. قدرت سازندگي انسان‏ ها نمونه‏ قدرت پيغمبران و اولياء خدا باشد. يعني يك نيروي حاكم بر طبيعت و انسان‏ها، نه اين كه نيروي محكوم به طبيعت و انسان‏ها باشد. خداوند يك چنين قدرتي را به بشريت نويد داده و نمونه ‏هاي آن را هم در تاريخ به بشريت نشان داده كه مي ‏تواند انسان را به نيرو و قدرتي مجهز كند كه هر چه بخواهد بدون رنج و زحمت براي او آماده باشد. بتواند بر مرگ و مرض و پيري و ضعف و ناتواني حاكم شود و آنچه مي‏ خواهد به هر كيفيتي كه مي ‏خواهد براي خود آماده كند. امام زمان ع بشريت را با قدرت اعجازي كه همان قدرت سازندگي خداوند متعال است اداره مي ‏كند. انسان‏ها را آنچنان مجهز مي ‏كند كه به هر جا بروند و در هر جا باشند آنچه مي ‏خواهند در اختيار آنها باشد. فرق نكند كه در يخچال ‏هاي قطب شمال و جنوب باشند يا در سرزمين ‏هاي گرم و پرحرارت يا در اعماق فضا و دريا، زيرا ارادة آنها حاكم بر طبيعت است نه طبيعت حاكم بر ارادة آنها. در اينجا بايد اين وعدة الهي را كه انسان‏ها را به ارادة كن فيكوني و قدرت اعجازي تجهيز مي ‏كند كه آنچه مي ‏خواهند به محض خواستن، شدن باشد قبول كنيم تا وعده ‏هاي خدا درست از كار درآيد و انسان‏ها بدون رنج و زحمت به نياز واقعي خود هر چند كه ارقامي بسيار بزرگ باشد برسند. حكومت اولياء خدا به اين كيفيت داير مي ‏شود. خداوند آن انسان حاكم را محتاج به مردم نمي ‏كند تا اجبار داشته باشد عده زيادي را براي انتظامات استخدام كند يا از مردم براي اداره مملكت خمس و زكات و ماليات بگيرد و همچنين احتياجات ديگر. يا در انتظار اين كه مردم و دانشمندان، دولت او را به صنايع خود از قبيل ماشين‏ آلات و وسايل ديگر مجهز كنند و باز همين‏ طور صداي تق تق كارخانه ‏ها و بوق ماشين‏ ها و دود و دلّخ ‏ها داير باشد و مردم را در زحمت و مضيقه قرار دهد، بلكه آنها به تنهايي آنچنان مجهزند كه فرمان آنها بر زمين‏ و زمان جاري مي ‏شود. اگر به درختي و باغي دستور دهند كه ظرف يك ساعت چقدر زياد ميوه و ارزاق در اختيار مردم قرار دهند، دستور آنها يا دستور دوستان آنها بدون چون و چرا اجرا مي ‏شود. خداوند به اين كيفيت آن سلطان بشريت را اداره مي ‏كند كه حاكم بر علل و عوامل طبيعي و كائنات است. دوستان خدا هم در سلطنت امام زمان به همين‏ كيفيت حاكم بر طبيعت و كائنات خواهند بود. از نظر زمان، بينهايت زمان و از نظر مكان، بينهايت مكان و از نظر تجهيزات ارادي براي تسلط بر كائنات، بينهايت مجهز و خلاصه اينكه در حكومت آن بزرگوار هر انساني مجهز به بينهايت ثروت و قدرت است. آنچه در آن زمان براي انسان ‏ها فراهم مي شود نمونه ‏اش در زندگي دنيا نيست و آنچه هم در زندگي دنيا از مسير علل و عوامل طبيعي براي مردم فراهم مي ‏شود نمونه ‏اش در آن زندگي وجود ندارد. (تفسیر سوره اسری جلد یک) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top