Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - عقاید مردم است که نظام طبیعی بوجود می‏ آورد.

خداوند از سياست آن پيامبر را كه باعث شد با احترام گذاشتن به عقايد ديگران مردم يك شهر مسلمان شوند تعريف مي كند و به ما مي آموزد كه اولين وظيفه شما اين است كه بين خود و مردم دوستي و صميميت بوجود آوريد و بعد از اين كه از خوبي و محبت شما بهره مند شدند و به شما اعتماد پيدا كردند تعليمات را شروع كنيد . بنابراين عقيده انسان ها يكي از عوامل مهم نظم و انتظام در جوامع است اگر چه باطل باشد نبايستي كوبيده شود مگر بعد از اين كه زمينه رشد فكري در آنها فراهم شود و آمادگي براي درك و شعور مسائل واقعي پيدا كنند . در اين آيه شريفه خداوند به يكي از اعمال شيطاني مستكبران كه مسخ عقايد مردم است اشاره مي كند. آنها در افكار و عقايد زنده مردم كه موجب نظم و عدالت مي شود مداخله مي كنند و مردم را هم از نظر دين و عقيده خلع سلاح مي كنند و هم از جهت مال و ثروت به سمت فقر و ناداري مي كشانند و هم علم و هنر را از آنها سلب مي كنند زيرا هرچه مردم فاقد اسلحه هاي لازم براي پيشرفت باشند نقاط ضعف بيشتري داشته باشند بيشتر تسليم استثمارگران مي شوند و به عكس هر قدر ايمان و عقيده محكم تر و پيشرفته تري داشته باشند كمتر تسليم آنها مي شوند. اين آيه شريفه اشاره به مداخله شياطين استثمارگر در عقايد پاك مردم است . مي فرمايد: از شرّ آدم هائي كه عقايد نظام بخش مردم را مسخ مي كنند به پناه خدا برويد . آنها  طوري تبليغ مي كنند كه زن و شوهر ها هم به هم عقيده نداشته باشند و در انجام وظائف خود شك كنند و قوانين خانواده و اجتماع را زير سوال ببرند . حتي بعضي به فكر اين افتاده اند كه بروند لخت در جنگل ها زندگي كنند. مثل هيپي ها كه عقيده شان اين بود كه همانطور كه حيوانات وقتي از مادر متولد مي شوند كاري به خانواده و پدر و مادر ندارند ما نيز نبايد به لباس و ناموس و عذا و مسائل ديگر اهميت بدهيم لخت و عور مثل حيوانات زندگي كنيم. در ادامه بحث عقايد بايد عرض كنم كه خداوند كل بشريت را از راه قلب به عالم غيب مربوط كرده و هيچ كس نمي تواند بگويد هرچه در عالم هست همين ظواهر و محسوسات است . همه انسان ها هرچند بد باشند باز هم به  غيب و به آينده و عالمي كه بيرون از انظار و افكار مردم است عقيده دارند الا اين كه در تعريف و ترسيم اين عقيده اشتباه مي كنند و مثلا خدائي را كه خالق است و عالم و مهربان است نمي دانند چگونه وصف كنند هركس مطالب غيبي را به نحوي توضيح مي دهد. يكي مثل آن چوپان زمان حضرت موسي خدا را به شكل انساني وصف مي كند و يكي ديگر طوري ديگر . لذا هر پيامبري كه مبعوث شده راجع به همان خدائي كه مردم عقيده دارند بحث كرده نه اين كه اول خدا را اثبات كند بعد درباره چگونگي او بحث كند . مثلا پيامبر اكرم (ص) در مكه از همان روزهاي اول بعثت صدا مي زند : قولو لا اله الا الله تفلحو ا. همه بگوييد خدا يكي است و به جز خدا الهي نيست تا رستگار شويد مي خواهد بگويد خدا هست اما اين همه خدايان قلابي كه شما درست كرده ايد درست نيست. موسي (ع) مي بيند آن مرد از خدا سخن مي گويد ولي در شناخت خدا انحراف دارد . اين پيامبر بزرگوار از ناهنجاري مردم بسيار ناراحت مي شد و در بين پيامبران به پيغمبر شديد الغضب معروف است. اما آن چوپان تحمل ندارد كه شما يك باره خدائي را كه او تصور كرده باطل بدانيد . خداوند تعالي در قرآن مي فرمايد : با هر ملتي كه روبرو مي شويد ابتدا طرح دوستي بريزيد و از مسير محبت و دوستي افكارشان را پرورش بدهيد . بنابراين مسلم است كه همه انسان ها در طول تاريخ عقيده به عالم غيب داشته و دارند الا اينكه در تعريف آن به اشتباه رفته اند و پيامبران هم مأمور رفع همين اشتباهات بوده اند . هر پيامبري براي تصحيح عقيده قيام كرده نه براي تأسيس آن . هيچ پيغمبري نبوده كه بيايد و راجع به بودن يك خدا و يك خالق بحث كند زيرا اين يك مسئله فطري است . هر جا كه ردپائي را ببينند صد در صد اعتقاد پيدا مي كنند كه آدمي از اين جا گذشته است . در همين صنايع خودمان هم اين طور است كه با ديدن مثلا يك لاستيك پاره، چندين سازنده براي آن قبول داريم كه با علم و حكمت آن را ساخته اند و چند تا هم عوامل ناهنجار را قبول داريم كه آن را پاره كرده اند . آيا ممكن است كه كسي حادثه اي را بدون عامل قبول داشته باشد؟ به هر حال براي هر حادثه اي عاملي وجود دارد و در هر چيزي  چهار حقيقت وجود دارد كه به كلمات حكمت معروف است . حقيقت اول : آفريننده دوم : مصالح ساختماني سوم: هندسه و تصوير  چهارم : علت غائي . به اين ترتيب كه گفته شد عقيده ها خيلي محترم است و نظام اجتماعي مردم بيش از هشتاد نود درصد بستگي به عقايد مردم دارد و بقيه آن ترس از دولت ها است كه اين مقدار بي نظمي را هم آدم هاي دغل و بي عقيده به وجود مي آورند. خداوند مي فرمايد: كان الناس امه وا حده فبعث الله النبيين يعني ابتدا همه آدم ها برادر و برابر بودند و مزاحم يك ديگر نبودند و مثل گوسفنداني كه با هم بازي و شوخي مي كنند و شاخ به هم مي زنند مزاحم يكديگر نيستند. مردم در ابتداي خلقت باهم يك امت برادر و برابر بودند . ما مجموعه پيامبران را فرستاديم تا به اين برادران خوب و مهربان درس بدهند تا دانا و عالم شوند اما يك عده اي آدم هاي شيطان صفت كه ديدند پيامبران با اين تعليم و تربيت خود رياست و محبوبيت پيدا كرده اند و مردم به آنها علاقه  دارند حسادت كردند و  مزاحم انبياء شدند سعي كردند مردم را فريب داده و استثمار كنند . آنها انبياء را از جامعه جدا كردند و خود بر مردم مسلط شدند . بنابراين توضيحات ، از آن جا كه عقايد مردم نظام طبيعي بوجود مي آورد و انسان ها را از تجاوز و ستم باز مي دارد ، خداوند  افرادي را كه در عقايد مداخله مي كنند و بنياد اين عقايد را سست مي كنند عامل شر معرفي مي كند و مي گويد از شرّ اين مخلوقات به پناه خدا بياييد و من شر النفاثات في العقد . مخلوقات خدا از نظر خلقت خير هستند اما از نظر اعمال، شرّ مي شوند . خداوند بر مار و عقرب ها و گرگ و پلنگ ها ايراد نمي گيرد و آنها را عامل شر نمي داند بلكه فقط آدم ها را عامل شرّ معرفي مي كند . تمام شرهايي را كه معرفي مي كند مربوط به ما آدم هاست . (تفسیر سوره فلق) دانلود

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top