Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - متحد شدن‌ انسان‌ ها بدون‌ عامل‌ وحدت‌ ممكن‌ نيست.

‌ اتحاد اجتماعي‌ مانند اتحاد طبيعي‌ موجودات‌ طبيعت‌ است‌، طبيعت‌ از اجتماع‌ ذراتي‌ بسيار كوچك‌ تشكيل‌ شده‌ است‌ كه‌ تمامي‌ آن‌ ذرات‌ بوسيله‌ عاملي‌ كه‌ آن‌ را روح‌ يا نور يا فرشته‌ مي‌ نامند به‌ يكديگر متصل‌ شده‌ است‌ اگر اين‌ رشته‌ اتصالي‌ كه‌ روح‌ حيات‌ و حركت‌ باشد وجود نداشته‌ باشد ذرات‌ و مواد عالم‌ قابل‌ اتصال‌ به‌ يكديگر نيستند زيرا مواد و ذرات‌ كه‌ از اجتماع‌ آنها اجسام‌ بوجود مي‌ آيد از نظر خاصيت‌ ذاتي‌ انفصالي‌ هستند يعني‌ ذرات‌ عالم‌ و اجسام‌، انفصالي‌ و جداي‌ از يكديگر است‌ اتصال‌ آنها بدون‌ رشته‌ اتصالي‌ ممكن‌ نيست‌. خداوند متعال‌ اصل‌ مجردي‌ بنام‌ روح‌ و يا نور و نيرو آفريده‌ كه‌ بوسيله‌ اين‌ اصل‌ ذرات‌ و اجسام‌ عالم‌ را به‌ يكديگر متصل‌ مي ‌كند و با اين‌ اتصالات‌ اين‌ همه‌ خلايق‌ را مي ‌آفريند. انسان‌ها نيز از نظر جسمي‌ و بدني‌ از يكديگر جدا هستند اتحاد و اتصالشان‌ به‌ يكديگر يك‌ عامل‌ اتصالي‌ لازم‌ دارد يعني‌ نيرو يا روحي‌ كه‌ اين‌ افراد متصل‌ را به‌ يكديگر متصل‌ و مرتبط‌ كند و آن‌ روح‌ ايمان‌ است‌. روح‌ ايمان‌ از جنس‌ روح‌ حيات‌ است‌ اين‌ را مي ‌دانيم‌ كه‌ دو نفر ميت‌ كه‌ فاقد روح‌ حياتند قابل‌ اتصال‌ و ارتباط‌ با يكديگر نيستند ارتباط‌ آنها از مسير روح‌ و حيات‌ ميسر است‌ همين‌ طور اين‌ روح‌ حيات‌ و حركت‌ كه‌ رابطه‌ بين‌ انسان ‌ها و موجودات‌ ديگر است‌ قابل‌ افزايش‌ و گسترش‌ مي ‌باشد هرچه‌ زيادتر باشد افراد را بيشتر به‌ يكديگر مرتبط‌ و متصل‌ مي‌ كند و آن‌ نيرويي‌ كه‌ براي‌ هميشه‌ انسان ‌ها را به‌ يكديگر متصل‌ مي‌ كند كه‌ قابل‌ انفصال‌ نيست‌ از همه‌ بيشتر روح‌ ايمان‌ است‌، ايمان‌ چنانكه‌ در مباحث‌ گذشته‌ ثابت‌ شد يك‌ روح‌ است‌ مقابله‌ مومن‌ با غير مومن‌ مانند مقابله‌ زنده‌ با مرده‌ است‌ كافر زنده‌ است‌ اما روح‌ ايمان‌ ندارد مومن‌ هم‌ زنده‌ است‌ و داراي‌ روح‌ ايمان‌ است‌ در صورتي‌ به‌ يكديگر مي‌توانند مرتبط‌ باشند كه‌ هر دو واجد روح‌ ايمان‌ باشند. روح‌  ايمان‌ مانند نيروي‌ جاذبه‌ دو نفر مؤمن‌ را به‌ يكديگر متصل‌ مي ‌كند و جاذب‌ و مجذوب‌ يكديگر واقع‌ مي‌ شوند و همينطور هر چه‌ روح‌ ايمان‌ بالاتر برود مومنين‌ بيشتر به‌ يكديگر مرتبط‌ مي‌ شوند تا روزي‌ كه‌ يك‌ نفر تمام‌ انسان‌ها و تمام‌ انسان‌ها يك‌ نفرند وحدت‌ ذاتي‌ و رواني‌ روحاني‌ بينشان‌ پيدا مي ‌شود كه‌ جدا كردن‌ آنها از يكديگر غير ممكن‌ است‌. يكي‌ ديگر از عوامل‌ توحيد و اتحاد، هدف‌ و مقصدي‌ است‌ كه‌ مي ‌تواند تمامي‌ انسان‌ هائي‌ كه‌ بسوي‌ خود حركت‌ داده‌ اداره‌ كند و آنها را به‌ تمامي‌ اهدافشان‌ برساند. انسان‌ يك‌ موجودي‌ است‌ نامتناهي‌ محدوديت‌ كمي‌ و كيفي‌ نمي ‌پذيرد. اگر خانه‌ اي‌ به‌ قطر ميليون‌ و ميليارد سال‌ نوري‌ در اختيار يك‌ نفر قرار دهند بگويند از اينجا تا آنجا مال‌ شما است‌ اعتراض‌ مي كند كه‌ چرا بيشتر از آن‌ و بالاتر از آن‌ مال‌ من‌ نباشد احساس‌ مي ‌كند كه‌ او را حبس‌ كرده‌ اند و يا اگر عمري‌ برابر ميلياردها سال‌ به‌ انسان‌ بدهند و بگويند در انتهاي‌ اين‌ مدت‌ مرگ‌ و نابودي‌ شما است‌ باز هم‌ اعتراض‌ مي ‌كند و خيالش‌ ناراحت‌ مي‌شود كه‌ چرا مي ‌ميرد ارقام‌ نعمت‌ هم‌ از نظر كميت‌ و كيفيت‌ به‌ همين‌ شكل‌ است‌ ارقام‌ دوستان‌ فقط‌ يك‌ ميليون‌ نفر دوست‌ صميمي‌ دارد مي‌ گويد چرا بيشتر نيست‌ ده‌ و صد ميليون‌ همينطور نظر به‌ اين كه‌ از نظر علم‌ نامتناهي‌ است‌ ارقام‌ متناهي‌ مورد قبول‌ او نيست.‌ پس‌ آن‌ كدام‌ هدف‌ و مقصد است‌ كه‌ مي ‌تواند انسان‌ها را قانع‌ كند كه‌ به‌ آنچه‌ خواسته‌ و دانسته ‌اند مي ‌رساند آن‌ ذات‌ مقدس‌ خداوند است‌. به‌ جز خدا تمامي‌ مقاصد محدوديت‌ دارد و انسان‌ نامحدود را قانع‌ نمي ‌كند پس‌ بشريت‌ كه‌ مانند كاروان‌ بسوي‌ يك‌ مقصد ايده‌آل‌ در حركتند، شما هر شهري‌ و هر روستايي‌ را به‌ او معرفي‌ كني‌ كه‌ مقصد شما است‌ به‌ آنجا رسيدي‌ به‌ همه‌ چيز رسيده ‌اي‌ و يا هر انسان‌ قدرتمندي‌ را معرفي‌ كني‌ كه‌ دايره‌ ولايت‌ و حكومت‌ او مقصد است‌ در حكومت‌ او به‌ همه‌ چيز خواهي‌ رسيد اين‌ مقاصد محدود قانع‌ كننده‌ انسان‌ نامحدود نيست‌. لذا خداوند تبارك‌ و تعالي‌ خود را مبداء و منتهاي‌ حركت‌ انسان‌ها و هدف‌ آنها معرفي‌ مي ‌كند مي ‌فرمايد وان‌ الي‌ ربك‌ المنتهي‌ والي‌ ربك‌ يومئذ المستقر يعني‌ عقول‌ و افكار و همت‌ ها و نيت‌ ها و خواست‌ و خواهش ‌ها فقط‌ در وجود خداوند متعال‌ استقرار پيدا مي‌ كند در آنجا همه‌ كس‌ مي‌دانند كه‌ به‌ آنچه‌ خواسته ‌اند رسيده ‌اند و ديگر كمبودي‌ ندارند. پس‌ عامل‌ اصلي‌ وحدت‌ انسان ‌ها ذات‌ مقدس‌ خداوند متعال‌ و ديني‌ است‌ كه‌ انسان‌ ها را در دايره‌ حكومت‌ و ولايت‌ او قرار مي ‌دهد. تمامي‌ حكومت ها بوسيله‌ انسان‌ مذهبي‌ باشد يا غير مذهبي‌، قانع‌ كننده‌ انسان‌ نيست‌ حكومت ‌ها (بر طبق‌ تفسير و تاويل‌ قرآن‌ در آيه‌ و «جعلنا بينهم‌ و بين‌ القري‌» مانند روستاهاي‌ كوچك‌ و بزرگي‌ هستند كه‌ در مسير كاروان‌ ميليون‌ و ميليارد نفري‌ قرار گرفته ‌اند البته‌ اين‌ روستاها نمي ‌تواند مقصد آن‌ همه‌ جمعيت‌ در كاروان‌ باشند شايد هم‌ با آب‌ و غذاي‌ خود نتواند يك‌ روز و دو روز آنها را اداره‌ كنند. مقصد شهر بزرگي‌ است‌ كه‌ تمامي‌ آنچه‌ انسان‌ لازم‌ دارد در اختيارش‌ قرار مي‌دهد كه‌ آن‌ دايره‌ حكومت‌ اولياء خدا مي‌ باشد نتيجه‌ بحث‌ اين‌ است‌ كه‌ مكاتب‌ و فرهنگ ‌هاي‌ محدود و انحرافي‌ و يا حكومت ‌هاي‌ مالي‌ و مادي‌ نمي‌ تواند بشريت‌ را وحدت‌ بدهد اختلافات‌ را برطرف‌ سازد و هر كسي‌ را به‌ ايده‌ و آرزوي‌ خود برساند چنين‌ مكتبي‌ فقط‌ دين‌ مقدس‌ اسلام‌ به‌ رهبري‌ خدا واولياء خدا مي ‌باشد كه‌ تا بي‌نهايت‌ امكانات‌ مالي‌ و مادي‌ در اختيار انسان‌ مي ‌گذارد. (تفسیر سوره واقعه) دانلود

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top