Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - کیفیت به معراج رسیدن یک انسان

انسان در ارتباط با خدا و كائنات يك موجود متحرك است به سوي بينهايت، و حركت در بينهايت قابل توقف نيست. هر روز بر علم و قدرت انسان اضافه مي‏شود تا جائي كه خدا مي‏داند و خدا مي‏خواهد. ممكن نيست خداوند فضل و كمالي به انسان بدهد و دو مرتبه از او بگيرد و او را به مراتب جهل و نقص برگرداند. حضرت رسول اكرم ص در سير معراجي خود يك انسان متفكر بود. او هنگامي كه  به رشد معمولي رسيد، به زمين و آسمان نگاه مي‏كرد و در خلقت زمين و آسمان به مطالعه و تفكر مشغول مي‏شد، هنگام ورود به فضاي عظيم آفرينش مانند دانشجوئي بود كه وارد يك مؤسسة عظيمي مي‏شود كه پر است از ماشين‏آلات و صنايع عجيب و غريب. تازه واردي كه به يك چنين موسسه‏اي وارد مي‏شود و صددرصد مي‏داند كه نظم و قانون بر اين موسسه حاكم است، مدير و مهندس دارد كه هركدام به كاري مشغول هستند، در اولين مرتبة ورود، به خود فرمان ايست و توقف مي‏دهد. به خود اجازه نمي‏دهد كه خودسرانه در اين مؤسسه حركت كند و دست به هر كاري و هر چيزي بزند. زيرا اگر خودسرانه حركت كند فوري مامورين انتظامات جلوي او را مي‏گيرند و او را متوقف مي‏كنند. به همين مناسبت اولين حالتي كه در انسان مؤمن در ارتباط با خدا و كائنات پيدا مي‏شود و خداوند آن حالت را دوست دارد حالت تقوي و توقف از مداخله در كاري بدون اذن و اجازة مالك آن موسسه است. اما وقتي كه به خود فرمان ايست مي‏دهد و در ابتداي درِ ورودي مؤسسه مي‏ايستد تا از صاحب موسسه كسب اجازه كند، اين ادب و احترام و يا حالت تقوي و توقف مطلوب  صاحب آن مؤسسه شده، به شخص تازه وارد اجازة حركت و تماشاي آن تأسيسات را مي ‏دهد، و بلكه مأموريني در اختيار او قرار مي ‏دهد تا او را به آن تأسيسات راهنمائي كنند و ساخت و هندسة هر ماشيني را به او گزارش دهند. پيغمبر اكرم ص پس از آگاهي و اطلاع بر عظمت آفرينش، حالت ادب و تقوائي در خود بوجود آورد و از خداوند متعال تقاضا كرد كه به او بصيرت و بينائي بدهد. درجات فهم و شعور او را بالا ببرد. خداوند فرشتگان را به خدمت آن حضرت مامور كرد وآن فرشتگان ضمن اينكه او را حفاظت و حمايت مي‏كردند، هر روز دري از علم و دانش بروي او مي‏گشودند، و درجات علم و دانش او را بالا مي‏بردند تا جائي كه در دوران طفوليت شايد پنج شش سالگي، مادر رضاعي او خواست تعويذي براي حفاظت از جن به گردن آن حضرت بياويزد، پيغمبر فرمود اين چيست كه به گردن من مي‏‏آويزي. عرض كرد تعويذ است تا تورا از جن بيابانها حفظ كند. به مادر رضاعي خود فرمود من در حفاظت خدا هستم. فرشتگان خدا مامور حفاظت من هستند، به يك چنين گردنبندهائي به نام تعويذ احتياج ندارم. پس آن حضرت دائم در حال تفكر و مطالعه در خلقت عالم و آدم، و دائم در حال كشف هدف خدا از خلقت عالم و آدم، و آشنائي بعلت غائي مخلوقات بودند. و دائم از خداي آفريننده طلب و تقاضا داشتند تا روزي كه درهاي علم و معرفت بروي آن حضرت باز شد و علوم قرآني كه آشنائي به كيفيت خلقت عالم و آدم است در سينة آن حضرت جاي گرفت. به آسمانها نگاه كرد و دانست كه چگونه ساخته شده، به ستارگان نگاه كرد و دانست كه آنها چه عوالمي هستند و چگونه خداوند آنها را ساخته است، همينطور به هر چيزي كه عميقانه نگاه مي‏كرد گوئي يك مهندس دانشمندي همراه او بود كه او را به كيفيت خلقت عالم و آدم آگاهي مي‏داد. تا جائي كه پيش از نزول آيات قرآن به حقايق و معاني قرآن آشنا شد. در اين مطالعات و تفكرات خداوند به او فهمانيد كه عالم و آدم از چه چيزي خلق شده، چگونه و چطور و با چه هندسه و قاعده‏ اي ساخته شده، و يا به چه منظوري خلق شده است. اين سه كلمه به اضافه آشنائي به آفريننده عالم، كلمات حكمت ناميده شده است. از ابتداي طفوليت تا سنين چهل سالگي پيش از آنكه مبعوث شود و مأموريت پيدا كند خلق خدا را هدايت كند به تمام علوم و حقايق قرآن آشنا شد. و اين آشنائي به حقايق علم قرآن پيش از نزول آيات قرآن بود. زيرا در آشنائي به الفاظ و يا معاني الفاظ، آشنائي به معاني مقدم است بر آشنائي به الفاظ. انسانها در تعليم و تربيت اول معاني را به دانش آموز نشان مي‏ دهند و بعد لفظ مربوط به آن را بر زبان جاري مي ‏كنند. به درختها اشاره مي ‏كنند مي‏ گويند اين ها درخت است، و همچنين به كوه و دريا و صحرا و هر چه هست. به همين مناسبت كساني كه معاني را نديده ‏اند نمي ‏توانند به وسيله الفاظ، حقيقت معاني را بشناسند. مگر در صورتي كه معاني را ببينند. لذا كلمات و لغاتي كه مربوط به موجودات عالم غيب است مانند روح و فرشته و يا جن و ملك، يا عرش و كرسي ولوح و قلم، بهشت و جهنم و امثال آنها، گرچه انسانها به اسامي اين معاني غيبي آشنا هستند، وليكن از لغت جن و ملك و يا عرش و كرسي نمي ‏توانند به حقيقت جن و ملك و يا عرش و كرسي آشنا شوند. مگر زماني كه معاني را از نزديك ببينند. به همين كيفيت خداوند متعال پيش از آن كه آيات و عبارات قرآن را بر پيغمبر نازل كند او را به معاني آيات يعني حقايق موجود در عالم آشنا كرد. رسول خدا ص در سير معراجي خود ابتدا به حقايق معاني و يا خلايق موجود در عالم آگاهي پيدا كرد و بعد خداوند متعال آيات قرآن را بر او نازل فرمود. پيغمبر اكرم هر آيه‏اي را قرائت كرد معاني آن آيات را در خلقت عالم و آدم مشاهده كرد. و در انتهاي اين تكامل حالت لقاء الهي براي او دست داد. با خداوند رابطة مستقيم و بدون واسطه پيدا كرد. خداوند با او تكلم كرد و او كلمات خدا را شنيد. از خداوند سؤال و پرسش مي‏ كرد و خداوند جواب او را مي ‏داد. طي يك چنين راهي را از تولد تا روز بعثت و روز ملاقات با خدا معراج ناميده ‏اند. خداوند كيفيت اين حركت را در سورة نجم يادآروي مي‏كند. حركت به اين كيفيت را كه تكامل علم و دانش باشد معراج تكاملي مي ‏نامند، كه در پي اين تكامل روحي و فكري، حركت به كائنات و سير در آسمانها هم ساده و آسان مي ‏شود. (کتاب تفسیر سوره اسری جلد یک) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top