Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - موارد سه گانه ‏اي كه در ارتباط با ديگران بايستي دقت و مراقبت داشته باشيم.

امام عرضه می ‌دارد: پروردگارا، چنان باشم كه در مقابله با دشمنيِ دشمنان به آن‌ها محبت كنم و در برابر حسدِ حسودان به آن‌ها مودت و پيوستگي پيدا كنم و در برابر تهمتِ اهل صلاح و تقوا به آن‌ها وثوق و اطمينان پيدا كنم و در برابر دشمنيِ نزديكان و خويشان، آن‌ها را سرپرستي كنم و در برابر قطعِ رحمِ خويشاوندان، به آن‌ها نيكي نمايم و در مقابلۀ با واگذاريِ خويشاوندان، آن‌ها را ياري نمايم و در برابر دوستيِ سازشكارانه نسبت به خود، دوستي خود را خالص و اصلاح كنم و در برابر كساني كه تظاهر به دوستي من دارند خوش معاشرت باشم و در برابر تلخي و ناگواريِ ناامنيِ ستم كاران، در ذائقۀ آن‌ها از خود شيريني امنيت به آن‌ها برسانم.  تمامي اين جملات از دعاي مكارم‌الاخلاق در واقع ضد مقابلۀ به مثل در برابر رفتار سوء دشمنان و بيگانگان است. انسان‌ها در ارتباط با يكديگر سه حالت پيدا مي‌كنند که شاید وظیفه اولیه اسلامی انسان، این باشد که در برابر این سه حالت مقابله به‌مثل داشته باشد. حالات سه گانه انسان‌ها، در ارتباط با یکدیگر، يكي بي‌تفاوتي و عدم قبول کوچک‌ترین مسئوليت نسبت به يكديگر است؛ مانند عابري كه در راه حركت مي ‌كند و يك نفر از اهل كاروان را می ‌بيند كه زمينگير شده و يا ميان چاه و چاله اي افتاده، از آن رفيقِ هم كارواني خود بي تفاوت مي‌گذرد و او را در صحرا و بيابان و يا در مهلكه اي كه دارد رها مي‌ كند. حالت دوم، برخورد خلاف انتظار و خلاف انسانيت، كه انسان توانا و موفق در برخورد با انسان‌هاي ضعيف و ناتوان از ضعف و ناتواني آن‌ها استفاده نموده و آن‌ها را در راه منافع خود استخدام و استثمار نموده، بر ضعف و ناتواني آن‌ها می‌ افزايد و به آن‌ها لطمه می ‌زند. حالت سوم، انسان توانا و موفق از توانائي و موفقيت خود در برخورد با انسان‌هاي ناتوان و ناموفق استفاده نموده و به آن‌ها كمك می‌ كند، از آن‌چه دارد به آن‌ها می‌ بخشد؛ آن‌ها را حركت می ‌دهد و به موفقيت خود می‌ رساند. دستورات اوليۀ قرآن و اسلام در برخورد با اين سه طايفه، مقابلۀ به مثل است. كسي كه به تو اعتنا نمي‌ كند، نسبت به تو بي تفاوت و هيچ مسئوليتي را دربارۀ تو قبول نمي ‌كند، تو هم نسبت به او بي تفاوت باش و چنان كه تو را رها مي ‌كند تو هم او را رها كن؛ و كسي كه به تو ستم مي‌ كند و می‌ خواهد تو را در راهِ مقاصد خود استثمار نمايد، جلوي ظلم و ستم او ايستادگي كن و از ستم ‌پذيري و يا انظلام، خودداري نما و يا بالاتر، آنچنان كه به تو ضربه زده است، ضربۀ خود را بر او وارد كن، و در برابر احسان، به احسان كنندگان احسان كن؛ چنان كه فرموده‌ اند: «هل جزاءُ الاحسانِ الاّ الاحسان »، پاداش نيكي به جز نيكي چيزي نيست. وليكن امام چهارم عليه السلام در مراتب اخلاقي خود و در تكميل حسن اخلاق، ازاين مقابلۀ به مثل فراتر و بالاتر رفته ‌اند و از خدا خواهش مي‌ كنند به ايشان توفيقي بدهد تا در برابر بدرفتاري و يا بي ‌تفاوتي ديگران حسن رفتار داشته و مسئوليت انسان‌هاي بي مسئوليت را قبول كند. دو حالت مطلوب كه در يكي از آيات قرآن مطرح شده و انسان مأموريت پيدا كرده است كه در يكي از آن دو حالت باشد، حالت مقابله به مثل در برابر حسن رفتار ديگران و يا مقابلۀ به احسن در برابر احسان و حسن رفتار ديگران است. خداوند در آيۀ (86) سورۀ نساء می‌ فرمايد: «و اذا حُيّيتُم بِتَحيّه فَحَيّوا باَحسنِ مِنها اَو رُدّوها اِنّ اللهَ كان عَلي كلّ شيءٍ حَسيبا» يعني ديگران وقتي دربارۀ شما و نسبت به شما اظهار حيات مي‌ كنند و شما را در برابر رفتار انساني خود قرار مي ‌دهند شما از مقابله به مثل كمي بالاتر و فراتر رويد و به صورتي بهتر و نيكوتر نسبت به او رفتار انساني داشته باشيد؛ يا لااقل مقابلۀ به مثل کرده، مثل و مانند رفتار او را به او برگردانيد.  در بعضي احاديث آمده است كه فرموده‌اند: «صِل مَن قَطَعَكَ و اعفُ عَمّن ظَلَمَك » يعني با كساني كه با تو قطع رابطه مي‌ كنند رابطه داشته باش و از كساني كه به تو ستم کرده‌ اند در گذر؛ و از اين قبيل آيات و روايات بسيار است كه فرموده ‌اند: احسان كنيد نسبت به كساني كه به شما بد کرده ‌اند. (شرح دعای مکارم الاخلاق) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top