Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - علت تأکید بر انجام فرائض دینی چیست؟

زماني‌ را كه‌ ارتباط‌ بين‌ انسانها و خدا برقرار مي ‌شود انسان‌ با خدا سخن‌ مي‌ گويد و خدا با او حرف‌ مي‌ زند لقاءالله‌ مي‌ گويند و روز قيامت‌ را از اين‌ جهت‌ لقاء الله‌ ناميده ‌اند كه‌ در آن‌ روز انسانها مستقيماً به‌ خداي‌ خود مربوطند. امر و نهي‌ها يا عزل‌ و نصب‌ ها يا مقدرات‌ يا پيدايش‌ درجات‌ و دركات‌ همة‌ اين ها به‌ امر خدا مقدّر و مقرّر مي شود. در آن‌ روز انسانها چنانند كه‌ مي‌ توانند از خداي‌ خود سئوال‌ و پرسش‌ داشته‌ باشند و جواب‌ سئوال‌ خود را از خدا بگيرند. در معرفي‌ چنين‌ روزي‌ خدا در قرآن‌ مي ‌فرمايد:  و فتحت‌ السماء و كانت‌ ابوابا.  يعني‌ درهاي‌ آسمان‌ به‌ روي‌ همه‌ باز مي‌ شود و هر كسي‌ حق‌ ورود و عروج‌ به‌ آسمان‌ دارد. آسماني‌ كه‌ در آن‌ به‌ روي‌ انسانها باز مي ‌شود همين‌ رابطة‌ با خدا و اولياء خدا مي ‌باشد. اين‌ فضاي‌ بالاي‌ سرما كه‌ آسمان‌ محسوس‌ و قابل‌ رؤيت‌ است‌ در بسته ‌اي‌ ندارد كه‌ احتياج‌ به‌ باز شدن‌ داشته‌ باشد. انسانها اگر وسيله ‌هاي‌ فضايي‌ بسازند به‌ آسمانها بالا روند راه هاي‌ آسمان‌ و درهاي‌ فضا به‌ روي‌ آنها باز است‌ وليكن‌ الان‌ در زندگي‌ دنيا انسانها به‌ دليل‌ جهل‌ و ناداني‌ و به‌ دليل‌ كفر و گناه‌ و معصيت‌ ارتباط‌ مستقيم‌ با خداي‌ خود ندارند، روزي‌ ها گرچه‌ از جانب‌ خدا مقدر مي ‌شود وليكن‌ چنان‌ نيست‌ كه‌ انسان‌ روزي‌ خود را از دست‌ خدا بگيرد آنچنان كه‌ گاهي‌ آب‌ و غذاي‌ خود را از دست‌ پدر و مادر مي‌ گيرد بلكه‌ خداوند روزي‌ خود را مي‌ آفريند و انسانها از آنچه‌ خدا آفريده‌ استفاده‌ مي‌ كنند با اين كه‌ روزي‌ خدا را مي‌ خورند منكر وجود خدا هم‌ هستند، اطاعت‌ از خدا نمي ‌كنند وليكن‌ زندگي‌ آخرت‌ اينطور نيست‌ كه‌ انسانها روزي‌ خود را نقد و آماده‌ از طبيعت‌ به‌ دست‌ آورند و از طريق‌ دامداري‌ يا كشاورزي‌ استفاده‌ كنند بلكه‌ در زندگي‌ آخرت‌ انسانها مستقيماً به‌ خدا مربوطند و روزي‌ خود را از خدا مطالبه‌ مي ‌كنند. انسانها آنچه‌ مي خواهند فوري‌ و آني‌ در هر جا كه‌ باشند از خدا مي‌ گيرند، پاي‌ درختي‌ مي ‌نشينند گاهي‌ يك‌ يا ده‌ كيلو ميوه‌ مي‌ خواهند فوري‌ خدا آن‌ ميوه ‌ها را در اختيارشان‌ مي‌ گذارد گاهي‌ ممكن‌ است‌ ميهمانان‌ زيادي‌ داشته‌ باشند كه‌ به‌ غذا و ميوه‌ زيادي‌ احتياج‌ داشته‌ باشند فوري‌ آنچه‌ مي ‌خواهند به‌ آنها داده‌ مي‌ شود يا اگر مشكلات‌ علمي‌ داشته‌ باشند از خدا مي ‌پرسند و خدا به‌ آنها تعليم‌ مي ‌دهد. خداوند در زندگي‌ آخرت‌ مثل‌ استادي‌ است‌ كه‌ شاگردش‌ را پهلويش‌ مي ‌نشاند و آنچه‌ مي ‌سازد و خلق‌ مي كند به‌ انسان‌ مي ‌آموزد لذا در بعضي‌ آيات‌ قرآن‌ مي ‌فرمايد: و دانية‌ عليهم‌ ظلالها و ذللت‌ قطوفها تذليلاً يعني‌ ساية‌ درختهاي‌ بهشت‌ به‌ انسانها نزديك‌ است‌. انسانها دائم‌ زير ساية‌ درخت هاي‌ بهشت‌ قرار مي‌ گيرند. شاخه ‌هاي‌ پر ميوة‌ درخت هاي‌ بهشت‌ رام‌ و منقاد در اختيار انسان‌ است،‌ به‌ درخت‌ فرمان‌ مي ‌دهد شاخة‌ خود را نزديك‌ مي‌ كند و فرمان‌ ديگر مي‌ دهد شاخة‌ خود را دور مي ‌برد. اين‌ ساية‌ بهشت‌ كه‌ خدا مي ‌فرمايد به‌ اهل‌ بهشت‌ نزديك‌ است‌ ساية‌ لطيف‌ خدا و اولياء خداست.‌ مثل‌ اينكه‌ ما به‌ انساني كه‌ مقامش‌ بالاست‌ مي گوييم‌ زير ساية‌ شما زندگي‌ مي‌ كنم‌، خدا ساية‌ شما را مستدام‌ بدارد، ساية‌ انسان‌ يعني‌ بركات‌ وجودي‌ او مثل‌ كودكان‌ كه‌ زير ساية‌ پدر و مادر زندگي‌ مي ‌كنند، يعني‌ بركات‌ وجودي‌ مادر يا شير مادر نقد و آماده‌ در اختيار آنهاست.‌ ساية‌ خدا هم‌ به‌ همين‌ كيفيت‌ است.‌ پس‌ انسانها در زندگي‌ آخرت‌ فقط‌ از طريق‌ رابطة‌ خدا استفاده‌ مي ‌كنند وليكن‌ كفار يكچنين‌ رابطه ‌اي‌ با خدا ندارند قلبشان‌ تاريك‌ است‌ در جهل‌ و ناداني‌ متولد شده‌ و در جهل‌ و ناداني‌ زندگي‌ كرده‌ و با همان‌ جهل‌ و ناداني‌ مي‌ميرند و با همان‌ تاريكي‌ قلب‌ وارد صحراي‌ محشر مي ‌شود چون‌ با خدا و اوليائش‌ رابطه‌ ندارند يعني‌ معرفت‌ به‌ خدا ندارند و خدا را نمي‌شناسند نمي ‌توانند از خدا چيزي‌ بخواهند و دعاي‌ مستجابي‌ داشته‌ باشند، لذا درهاي‌ آسمان‌ به‌ روي‌ آنها بسته‌ است‌ يعني‌ از وجود خود با خدا رابطه ‌اي‌ ندارند. حكمت‌ اين كه‌ خداوند در قرآن‌ اصرار و تكرار مي ‌كند كه‌ نماز بخوانند دعاها را حفظ‌ كنند و ذكر خدا را هميشه‌ بر زبان‌ داشته‌ باشند همين‌ است‌ كه‌ انسان‌ با خداي‌ خود رابطة‌ دائمي‌ و هميشگي‌ داشته‌ باشد تا هر وقت‌ چيزي‌ مي خواهد يا گرفتاري‌ پيدا مي‌ كند بتواند به‌ خداي‌ خود مربوط‌ شود. تمرين‌ و تكرار دعاها و ذكرها همين‌ است‌ كه‌ ياد خدا را در وجود انسان‌ زنده‌ مي ‌كند. كفّار كه‌ يكچنين‌ تمريناتي‌ ندارند با خداي‌ خود رابطه ‌اي‌ پيدا نكرده ‌اند كلمة‌ خدا و ياد خدا و رابطة‌ با خدا در وجودشان‌ زنده‌ نشده‌ خدا براي‌ آنها مثل‌ گنجي‌ است‌ كه‌ در زير خاك‌ پنهان‌ است.‌ فقيري‌ هم‌ روي‌ آن‌ گنج‌ خوابيده و آن را نمي ‌شناسد تا استخراج‌ كند و فقر و احتياج‌ خود را بر طرف‌ نمايد. انسان‌ هرگز طالب‌ مجهول‌ مطلق‌ نمي ‌شود. شما پي‌ چيزهايي‌ مي ‌رويد كه‌ آن را مي ‌دانيد و مي ‌شناسيد، كفّار يكچنين‌ علمي‌ به‌ خدا ندارند كه‌ او را به‌ عنوان‌ وليّ و سرپرست‌ خود بشناسند و از او چيزي‌ بخواهند، خدا برايشان‌ مجهول‌ مطلق‌ است،‌ از طرفي‌ سفرة‌ طبيعت‌ هم‌ از جلوي‌ آنها برچيده‌ مي ‌شود زيرا در عالم‌ آخرت‌ كار و كاسبي‌ ها دامداري‌ و كشاورزي ‌ها و كارهاي‌ ديگر تعطيل‌ است.‌ انسانها فقط‌ از طريق‌ رابطة‌ با خدا و اوليائش‌ مي ‌توانند زندگي‌ كنند. اگر اين‌ دو رابطه‌ بنا شد مثل‌ طفلي‌ هستند كه‌ به‌ محض‌ تولد در بياباني‌ افتاده‌ و از پدر و مادر خود جدا شده‌ او پدر و مادر نمي ‌شناسد تا از او خواهش‌ و تقاضا كند، پدر و مادر واقعي‌ انسان،‌ خداست‌ پس به‌ هر كيفيت‌ بايد او را بشناسيم‌. (کتاب خلقت عالم و آدم) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top