Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - هر خلقي از خلايق راهي بسوي خداوند متعال است.

حركت انسان‏ها در مسير تكامل و تنزل از حركت انسان‏ها در مسير توالد و تناسل جدا است. بي‏شك انسان‏ها همان طور كه‏ از مسير توالد و تناسل مانند شجره ‏اي مي ‏رويند و شاخ و برگ پيدا مي ‏كنند، در مسير تكامل و تمدن هم به همين‏ كيفيت مانند شجره مي ‏رويند تا روزي كه به انتها يا به آخرين ثمره برسند. خداوند نمود انسان‏ها و رويش آنها را به همين‏ كيفيت به صورت شجره در سوره انشقاق ترسيم مي‏ كند. آنجا كه مي‏ فرمايد: لتركبن طبقا عن طبق* يعني طبقات انسان‏ها مانند شجره از يكديگر مي‏ رويند، شاخ و برگ پيدا مي ‏كنند تا به آخرين ثمره خود برسند. با توجه به كلمه «عن» كه به معناي تجاوز، يعني به معناي خروج شيئي از شيئي ديگر است مانند خروج برگ از شاخه و خروج شاخه از شاخة بزرگ‏تر، نشان مي ‏دهد كه انسان‏ها همان طور كه به كيفيت توالد و تناسل از يكديگر مي ‏رويند و شاخ و برگ پيدا مي ‏كنند، به كيفيتي كه پدر و مادرها شاخه‏ هاي اصلي و فرزندان شاخه ‏هاي فرعي به حساب مي ‏آيند، در مسير علم و تمدن هم به همين‏ كيفيت از يكديگر مي ‏رويند. پدرها در دوران زندگي خود چگونه و چطور فكر كرده ‏اند و مشكلات زندگي خود را به چه كيفيت حل نموده ‏اند. آنچه از مسير تفكر و تعلم و تجربه به دست  آورده ‏اند و زندگي خود را آزمايش كرده‏ اند، اين مجموعه‏ علم و دانش را به فرزندان خود و نسل بعد از خود تحويل مي‏ دهند و از دنيا مي ‏روند. بنابراين نسل دوم كه علم و تجربه‏ نسل اول و تمدن آنها را تحويل گرفته و بر پايه‏ آن، زندگي خود را شروع مي ‏كند تا بهتر و بهتر به ثمر برساند و مشكلات زندگي خود را بيشتر حل كند، اين نسل دوم تمامي نسل اول به حساب مي ‏آيد. نسل اول گرچه از نظر مزاجي و بدني از دنيا رفته ‏اند وليكن از نظر فكري و علم و تجربه در نسل دوم ادغام شده ‏اند و با آنها زنده ‏اند. به تعبير ديگر شما اگر مي ‏گوييد موجوديت هر انساني به گوشت و استخوان است، اين گوشت و استخوان مرده و به عالم خاك برگشته و اگر موجوديت هر انساني را به علم و عقيده و دانش و تجربه مي ‏دانيد، كه حق هم همين است، اين موجوديت از هيچ کس نمرده و فاني نشده بلكه نسل گذشته در نسل آينده متمركز شده ‏اند و همراه آنها در حركتند تا روزي كه به مقصد برسند. پس موجوديت و شخصيت هر انساني به علم و دانشي است كه فراگرفته يا از مسير تفكر و تجربه در وجود خود ذخيره نموده است. اگر انسان‏ها را به اين كيفيت در نظر بگيريد خواهيد ديد كه هيچ انساني نمرده بلكه تمامي انسان‏ها در كاروان حركات تكاملي به سوي علم و دانش زنده ‏اند و حركت مي ‏كنند تا روزي كه به ثمر برسند. پس در اينجا تصديق مي ‏كنيد كه هر جمعيتي كه در خطوط علمي مخصوصي حركت مي‏ كنند، تمامي‏گذشتگان تاريخند و چنانند كه گويي هيچ کس از آنها نمرده و فوت ننموده تا جايي كه بچه‏هاي سقط شده هم در فكر پدر و مادرها يا فاميل خود زنده‏ اند، در حركتند تا روزي كه به مقصد برسند. اگر بخواهيم موجوديت انسان ‏هاي گذشته را از مسير خطوط فكري و علمي و عقيده‏ اي يا هنري در نظر بگيريم، خطوط حركت در ارتباط با انواع علم و هنر و عقيده بسيار متكثر و مختلف است. هزارها خط و هزارها راه، كه در اين رابطه گفته ‏اند: الطرق الي الله عدد انفاس الخلائق*، يعني راه‏ هاي به سوي خدا و حقيقت، برابر با نفوس خلايق است. هر خلقي از خلايق راهي بسوي خداوند متعال است. مثلا رشته طب و طبابت را در نظر بگيريد. انسان‏ هايي كه حركات علمي و تجربي خود را در خط طب و طبابت شروع كرده ‏اند و آن دانش و تجربه را تحويل آيندگان داده‏ اند، اطباي زمان ما موجوديت تمامي اطباي گذشته ‏اند به طوري كه هيچ طبيبي از نظر موجوديت طبي نمرده بلكه در دانشگاه ‏ها و در فكر دانشجويان پزشكي زنده است. همين‏ طور پادشاهان زمان، مجموعه علم و تجربه‏ پادشاهان تاريخ يا رهبران روحاني زمان به همين كيفيت مجموعه‏ اي از رهبران تاريخند. وليكن ما حركت انسان‏ها را در مسير حق به سوي خدا و عدالت يا در مسير باطل به سوي ظلم و جنايت در نظر مي گيريم. اين دو مسير يا دو مقصد كه در انتهاي اين دو خط است عموميت‏ دارد و تمامي انسان ‏هاي تاريخ را فرا مي ‏گيرد. نمي ‏توانيد كسي را پيدا كنيد كه در يكي از اين دو جهت حركت نكرده باشد و در خط حركت خود علم و تجربه‏ اي به دست نياورده باشد. به اين كيفيت مي ‏توانيد جمعيت زمان خود را مجموعه‏ اي از اين دو كاروان بشناسيد. كارواني به سوي خدا و حقيقت و كارواني به سوي كفر و جنايت و مي ‏توانيد هر دو كاروان را در فكر خود منظم و مجسم كنيد كه به آخرين مقصد كفر و ايمان چقدر و چه اندازه راه دارند. آيا نزديك به مقصدند يا دورند؟ (تفسیر سوره اسری جلد یک) دانلود

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top