Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - هدف خداوند از جعل قانون صیام

خداوند متعال‌ با جعل‌ قانون‌ صوم‌ و صيام‌ به‌ مبارزه‌ افرادي‌ برخاسته‌ است‌ كه‌ مي ‌خواهند با انجام‌ عمل‌ خوردن‌ و آشاميدن‌ خود را بپرورانند و در خود نيرو و قدرت‌ به‌ وجود آورند. خداوند متعال‌ با جعل‌ قانون‌ صيام‌ انسان‌ را  متوجه‌ مي ‌كند كه‌ آفرينش‌ تو مربوط‌ به‌ خوردن‌ و خوابيدن‌ و شكم‌ پر كردن‌ و افراط‌ و در ساير اعمال‌ نيست‌ بلكه‌ پرورش‌ تو مربوط‌ به‌ اراده‌ و مشيت‌ خداست‌. اوست‌ كه‌ مي‌تواند در نهاد تو اي‌ انسان‌ نيرو و حيات‌ به‌ وجود آورد، تو را تقويت‌ كند و قدرت‌ بدهد و تو را در جهات‌ مادي‌ و معنوي‌ بپروراند. پس‌ راه‌ پرورش‌ و پيدايش‌ عقل‌ و ايمان‌ در اطاعت‌ و بندگي‌ خداست‌ نه‌ در خوردن‌ و آشاميدن‌ و خوابيدن‌ و كارهاي‌ ديگر كه‌ خداوند متعال‌ آنها را نهي‌ كرده‌ است‌. از اين‌ رو خداوند براي‌ مبارزه‌ با اين‌ خاطره‌ در انسان ‌(كه‌ پرورش‌ و تقويت‌ خود را مربوط‌ به‌ خوردن‌ و آشاميدن‌ مي ‌داند)  قانون‌ صيام‌ درست‌ در جهت‌ عكس‌ خاطره‌ انسان‌ به‌ وجود آورده‌ و فرموده‌ اگر تو تقويت‌ خود را در تغذيه‌ مي ‌داني‌ من‌ تقويت‌ تورا در امساك‌ از خوردن‌ و آشاميدن‌ قرار داده ‌ام‌ تو از آن‌ راه‌ خود را چاق‌ مي‌ كني‌ و من‌ از اين‌ راه‌ به‌ تو نيروي‌ ايمان‌ مي‌ دهم.‌ به‌ همين‌ مناسبت‌ صوم‌ و افطار در قاموس‌ دين‌ دو لغت‌ در برابر يكديگر قرار گرفته ‌اند كه‌ راه‌ سازندگي‌ و عدم‌ سازندگي‌ انسان‌ را روشن‌ مي ‌سازد. در تعريف‌ صوم‌ و صيام‌ و خواصي‌ كه‌ از اين‌ قانون‌ به‌ وجود مي ‌آيد حضرت‌ رسول‌ اكرم‌ (ص‌) فرموده ‌اند: الصوم‌ جنة‌ من‌ النار. يعني‌: روزه‌ براي‌ شما سپري‌ است‌ از آتش‌ جهنم‌ كه‌ روزه‌ داران‌ با داشتن‌ يك‌ چنين‌ سپري‌ اگر هم‌ در آتش‌ جهنم‌ قرار گيرند نمي ‌سوزند و آتش‌ در وجود آنها حرارت‌ و سوزندگي‌ به‌ وجود نمي‌ آورد و باز در بعضي‌ از احاديث‌ ديگر در معرفي‌ مؤمني‌ كه‌ به‌ يك‌ چنين‌ سپري‌ مجهز است‌، فرموده‌ اند: كه‌ روز قيامت‌ آتش‌ به‌ مؤمن‌ مي‌گويد:  يا مؤمن‌ جز مني‌ فان‌  نورك‌ اطفاء ناري‌. يعني‌: اي‌ مؤمن‌ تو بيا عبور كن‌ زيرا آن‌ نورانيت‌ تو حرارت‌ مرا خاموش‌ مي ‌كند. در داستان‌ حضرت‌ ابراهيم‌ عليه‌السلام‌ و قرار گرفتن‌ ايشان‌ در آتش‌ نمرود كاملا" اين‌ حقيقت‌ روشن‌ است‌ كه‌ آتش‌ در يك‌ جسم‌ نوراني‌ كه‌ به‌ نيروي‌ ايمان‌ مجهز است‌. اثر نمي ‌گذارد انسان‌ با ايمان‌ مي ‌تواند در ميان‌ آتش‌ ها براي‌ خود هواي‌ معتدلي‌ به‌ وجود آورد و حرارت‌ آتش‌ را با شعاع‌ نور ايمان‌ از حوزه‌ بدن‌ خود دور سازد زيرا حقيقتا" آن‌ آتش‌ براي‌ حضرت‌ ابراهيم‌ عليه‌ السلام‌ خاموش‌ نشد. آتش‌ در نهايت‌ حرارت‌ واشتعال‌ بوده‌ و ليكن‌ حضرت‌ ابراهيم‌ عليه‌ السلام‌ حرارت‌ آن‌ را  احساس‌ نمي‌كرد و شايد در ابتدا احساس‌ برودت‌ مي‌كرد كه‌ با فرمان‌ الهي‌ در هواي‌ معتدل‌ قرار گرفت‌. در اينجا حضرت‌ ابراهيم‌ عليه‌ السلام‌ به‌ نور و نيروئي‌ مجهز است‌ كه‌ با آن‌ نور و نيرو مي‌ تواند حرارت‌ آتش‌ را از خود دور سازد. در خاصيت‌ فيزيكي‌ نور هم‌ اين‌ حقيقت‌ كاملا" روشن‌ است‌ كه‌ نور درجسم‌ حرارت‌ به‌ وجود مي‌ آورد و ليكن‌ خود حرارت‌ نيست‌ و بر حرارت‌ آتش‌ هم‌ غلبه‌ مي‌ كند.  اگر بتوانيم‌ يك‌ جسم‌ نوراني‌ با شعاع‌ تابنده‌ بسازيم‌ و آن‌ جسم‌ را برابر آتش‌ قرار دهيم‌، آن‌ جسم‌ تحت‌ تاثير حرارت‌ قرار نمي ‌گيرد و داغ‌ نمي شود و با شعاع‌ نور خود حرارت‌ را از خود دفع‌ مي‌ كند. شايد هم‌ يكي‌ از دلائلي‌ كه‌ مي‌ گويند حرارت‌ آفتاب‌ در اجسام‌ سفيد كمتر اثر مي‌ گذارد و جسم‌ سفيد از اجسام‌ ديگر ديرتر داغ‌ مي ‌شود، همين‌ باشد كه‌ جسم‌ سفيد كه‌ با جذب‌ انوار مختلف‌ شعاع‌ و تابندگي‌ پيدا كرده‌، حرارت‌ آتش‌ را از حوزه‌ وجود خود دور مي سازد. در هر صورت‌ تنها نيروئي‌ كه‌ مي ‌تواند با آتش‌ مبارزه‌ كند و حرارت‌ آتش‌ را از حوزه‌ وجود خود دور سازد شعاع‌ نور است‌ كه‌ روح‌ ايمان‌ هم‌ از همين‌ نور و نورانيت‌ به‌ وجود آمده‌. خاصيت‌ روزه‌ همين‌ است‌ كه‌ انسان‌ روزه‌ دار اگر چه‌ از نظر مزاجي‌ ضعيف‌ و لاغر مي‌شود وليكن‌ در جهت‌ روحي‌ تقويت‌ مي‌شود.  خداوند متعال‌ در برابر همين‌ امساك‌ و خود داري‌ از مفطرات‌ قلب‌ او را به‌ نور ايمان‌ روشن‌تر مي ‌كند تا جائي‌ كه‌ اين‌ روشنائي‌ در اعضاء و جوارح‌ او هم‌ اثر مي ‌گذارد، صاحب‌ اراده‌ قوي‌ و همت‌ عالي‌ مي‌ شود. با يك‌ چنين‌ اراده‌ و قدرت‌  در مبارزه‌ با عوامل‌ طبيعت‌ و يا در برابر حوادث‌ و درميدان‌ جنگ‌ استقامت‌ نشان‌ مي‌ دهد و بر همه‌ مشكلات‌ فائق‌ مي ‌شود. همين‌ نوراينت‌ و نيروئي‌ كه‌ در اثر اطاعت‌ خدا در او به‌ وجود آمده‌، ذات‌ و فطرت ‌او را نوراني‌ و نيرومند ساخته‌ و سپري‌ است‌ برابر آتش‌ جهنم‌. در حالات‌ مختلف‌ انسانهاي‌ قيامتي‌ و آخرتي‌ نقل‌ شده‌ است‌ كه‌ ممكن‌ است‌ مومن‌ و كافر در يك‌ جا ميان‌ آتش‌ جهنم‌، برابر يكديگر قرار بگيرند و با يكديگر حرف‌ بزنند در همين‌ حال‌ كه‌ در برابر يكديگر هستند كافر در آتش‌ مي ‌سوزد و مومن‌ كوچكترين‌ حرارتي‌ احساس‌ نمي ‌كند و چه‌ بسا شربت‌ آب‌ به‌ دست‌ مومن‌ سرد و گواراست‌ و ليكن‌ همان‌ شربت‌ در اختيار كافر قرار گيرد فوري‌ داغ‌ و جوشان‌ مي ‌شود كه‌ خدا از آن‌ به‌ شراب‌ حميم‌ تعبير مي‌ كند. نتيجه‌ آنكه‌ آن‌ سازندگي‌ واقعي‌ كه‌ تقويت‌ روح‌ انسان‌ به‌ نيروي‌ ايمان‌ و نورانيت‌ باشداز مسير اطاعت‌ خدا به‌ وجود مي‌آيند نه‌ از طريق‌ خوردن‌ و آشاميدن‌. به‌ همين‌ مناسبت‌ خداوند با قرار دادن‌ افطار كه‌ يك‌ سازندگي‌ خيالي‌ و قلابي‌ است‌ در برابر صوم‌ و امساك‌ كه‌ آن‌ هم‌ يك‌ سازندگي‌ واقعي‌ و حقيقي‌ است‌ انسان‌ را متوجه‌ مي‌ كند كه‌ پيدايش‌ نيرو و قدرت‌ در خوردن‌ و آشاميدن‌ وگناه‌ و معصيت‌ نيست‌ بلكه‌ در اطاعت‌ خداست‌. چه‌ خوب‌ مي‌گويد مثنوي‌ در معرفي‌ جبرائيل‌ مظهر قدرت‌ خدا آنجا كه‌ مي‌گويد: قوه‌ جبرئيل‌ از مطبخ‌ نبود. (کتاب شجره طوبی) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top