Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - ورد و دعا يا عبادت به صورت سحر و جادو ارتباطی با ظهور نتیجه ندارد

انبیاء در شعاع تعليمات الهي به وسيله عبادت‏ها و اذكار و اوراد و دعاها خدا را عبادت مي‏ كردند، دعا مي ‏خواندند، اذكار و اورادي داشتند و خداوند دعاي آنها را مستجاب مي ‏كرد. حضرت موسي ع مساجد و معابد براي بني اسرائيل به وجود آورد و به آنها دستور عبادت و قرباني داد و آنها را مأمور كرد به ذكر و دعا و ورد مشغول باشند و از لطف خدا استفاده كنند. در اين مرتبه با استفاده از دعاها و عبادت‏ها و ذكرها و وردها براي آنها معجزاتي به وجود آمد، موفقيت ‏هايي پيدا كردند و در برابر اين تحول، كفار و مشركين هم به ذكر و ورد و دعا متوسل شدند به كيفيتي كه همان دعاها و عبادت ‏ها و ذكرها و وردها را مؤثر دانستند نه اين كه آنها ضمن خواندن دعاها و ذكرها از خدا خواهشي كنند و خدا دعاي آنها را مستجاب كند. مؤثر دانستن دعاها و ذكرها و وردها غير از استفاده از لطف خدا به وسيله دعاها است. مثلا يك نفر با خواندن جمله‏ي اللهم اشفني به شفائك و داوني به دوائك، از خدا شفا و دوا مي‏ طلبد. مرض خود را به خدا عرضه مي ‏دارد و از شفاي الهي استفاده مي‏كند و ديگري با تقليد از پيغمبران همين‏ دعاها و ذكرها را مؤثر مي‏ داند و وسيله موفقيت براي خودش قرار مي ‏دهد، بدون اين كه عقيده يا معرفت به خدا داشته باشد. دعا مي‏ خواند و دعا مي‏نويسد و نتيجه مي‏ گيرد و ممكن است كافر به خدا هم باشد. از همين‏ مسير، سحر و جادو و كاهن و كهانت به وجود آمد كه تا زمان حضرت رسول ص ادامه داشت. توسلات انبيا به ذكر و دعا و استفاده از لطف خدا درجه‏ي سوم به حساب آمد كه توانستند از خداوند خواهشي كنند و خداوند دعاي آنها را اجابت كند. وليكن توسلات كفار به همين‏ ذكرها و دعاها و استفاده از دوا و داروها و جادو جنبل‏ ها دَرَك به حساب آمد، زيرا آنها بدون اين كه معرفت به خدا داشته باشند همين‏ وردها و جادوگري‏ ها را مؤثر دانستند با اين كه وردها و جادوگري‏ ها هيچ ارتباطي با ظهور نتايج ندارد. ورد و دعا يا عبادت به صورت سحر و جادو چه ارتباطي دارد كه مرضي معالجه شود يا موفقيت ديگري حاصل شود. استفاده از وسايل طبيعي يا الهي بر دو قسم است كه سحر و جادو هيچ يك از اين اقسام به حساب نمي ‏آيد. قسم اول دعاي مستجاب كه انسان از خدا خواهشي كند و خدا اجابت نمايد در حالي كه انسان معرفت به خدا دارد و مي‏داند از خدا خواهشي كرده و خدا اجابت نموده است. قسم دوم استفاده از وسايل طبيعي مانند استفاده از آب و غذا براي رفع تشنگي و گرسنگي يا لباس و مسكن و خوراك يا استفاده از دوا و داروهاي طبيعي و طبي براي معالجه امراض و صنايع طبيعي ديگر به همين‏ شكل. اگر انسان رابطة دواها را با مرض‏ها بشناسد مي‏تواند به وسيله دواها مرض‏ها را معالجه كند. خدا را بشناسد يا نشناسد. بهره‏برداري از ارادة خدا به صورت اول را عنايتي مي ‏دانيم. يعني انسان ضمن معرفت به خدا از خدا خواهشي كرده و خدا اجابت نموده است. عامل اين دعا و عبادت مي ‏داند كه از لطف خدا استفاده نموده است. استفاده نوع دوم را كه از وسايل طبيعي براي معالجه مرض‏ ها بهره مي ‏برند، استفاده طبيعي مي ‏ناميم‏، زيرا خداوند در طبيعت علت و معلول قرار داده. با دواها مرض‏ ها را معالجه مي ‏كند و با آب و غذا گرسنگي و تشنگي را برطرف مي ‏نمايد. وليكن سحر و جادو و كهانت يا رياضت مرتاضان نه وسايل طبيعي به حساب مي ‏آيد مانند دوا و داروها و نه هم وسايل عنايتي مانند دعا و اجابت دعا. ساحر و جادوگر رياضت مي ‏كشند، ورد مي‏ خوانند و موفقيت ‏هايي بدست مي‏ آورند. گمشده ‏اي را پيدا مي‏ كنند يا از غيب خبر مي‏ دهند و مي ‏گويند جنيان را مسخر كرديم يا ارواح را مسخر نموديم. با اينكه عوامل يك چنين اعمالي معمولا ايمان به خدا ندارند تا مانند پيغمبران بگويند از خدا خواهشي كرديم و خدا اجابت نمود، بلكه مي ‏گويند از رياضت‏ها و سحر و جادوها و تسخير جن و ارواح استفاده نموده‏ ايم. با اين كه چنين اعمالي ارتباطي با ظهور نتايج ندارد. مثلا من وردي بخوانم و ذكري بگويم، دود و دلخي راه بيندازم، زني را از شوهر جدا كنم يا گمشده ‏اي را پيدا كنم. اين وردها هيچ ارتباطي با ظهور نتيجه ندارد. نه از نوع اول است كه عبادت و اطاعت خدا باشد و نه هم از نوع دوم كه صنعت و طبيعت باشد. صرفا ماليخوليا يا خرافاتي بيشتر نيست. نه خداشناسي به حساب مي‏آيد و نه هم علوم طبيعي، بلكه يك نوع سرگرداني است كه اگر انسان‏ها را بر اين مدار تربيت كنند، آنها را در خلأ مطلق قرار مي‏دهند كه نه از خدا بتوانند استفاده كنند و نه هم از عوامل طبيعت. پس اين هم يك دَرَك به حساب مي‏ آيد. خيلي از بت‏پرستي و بت‏سازي بدتر، زيرا انسان‏ها را به پوكي و پوچي مي‏ كشاند. (تفسیر سوره اسری ـ جلد یک) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top