Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - ویژگی انسان هایی که در تحول دوم قرار گرفتند

تحول دوم در انسان حالت تقرب خواهي و نزديکي به خداوند متعال است. در هر زماني که احساس کند اربابي مانند خداوند متعال دارد به فکر‏ اين مي ‏افتد که به ‏اين ارباب مهربان تقرب پيدا کند. ‏اين تقرب جويي به مقام بالاتر حالت رواني تمامي انسان‏ها از تولد تا روز مرگ است. کودکان وقتي مقام پدر و مادر را احساس مي‏ کنند و عقلشان مي ‏رسد که چنين پدر و مادر و سرپرستي دارند به فکر اين هستند که هر روز در نظر پدر و مادر بهتر و محبوب تر شناخته شوند. پدر و مادر بيشتر به آنها محبت کنند و آنها به پدر و مادر نزديک تر شوند. زيرا بزرگ ترين سرمايه انسان از تولد تا مرگ، احساس وجود خدا و محبت خدا وانسان است. مال و ثروت و لذت  و خوشي و ناخوشي، در درجه دوم بعد از محبت انسان و عشق و علاقه به انسان است. ‏اين حالت رواني انسان است که هرکسي را ازخود بهتر و بالاتر مي بيند و مي ‏داند، سعي مي‏ کند به او تقرب جويد و نزديک تر ونزديک تر باشد و راه تقرب جويي هم کسب رضايت است. مي‏کوشد پدر و مادر را از خود خوشنود کند و يا ارباب ديگري که دارد از خود راضي نگه دارد. مخصوصا وقتي عظمت خدا را که ارباب حقيقي و واقعي اوست درک مي‏کند سعي مي ‏کند به خدا تقرب جويد و نزديک تر شود و رضايت او را جلب کند و اين تقرب جويي و رضايت طلبي از طريق کسب علم و معرفت است. به فکر‏اين است که از خداوند ويا ارباب ديگري که دارد دستوري بگيرد و به دستور او عمل کند. پس اولين صنعت و اولين حالت بعد از احساس بندگي خدا، کسب علم و دستور ازخدا و اطاعت از خداوند متعال است. زيرا اطاعت بدون دستور قابل ظهورنيست. به زبان حال از خداي خود علم و دانش مي‏ طلبد و مي ‏گويد پروردگارا چه خدمتي از من ساخته است و چه عملي انجام دهم که بهترو بيشتر رضايت تو را جلب کنم. يک چنين حالتي که خواهش و تقاضاي علم و دستوراز خداوند متعال است را نبوت مي ‏نامند، يعني آگاهي يافتن به موارد رضا و غضب خداوند متعال. مي ‏خواهد بداند چه اعمال و اخلاقي مطلوب خداوند متعال است، خود را به آن مجهز کند تا تقرب پيدا کند و چه اعمال و اخلاقي مبغوض، تا آن را ترک کند، مبادا از لطف خدا محروم شود. خداوند هم، چنين انساني را زن يا مرد، در مسيردستور و فرمان خود قرار مي دهد، اعمال و افکاري که موجب رضايت خداوند متعال است به او مي‏ آموزد، از اعمال و اخلاقي که مطلوب خداوند متعال نيست او را نهي مي‏ کند. در مسير تربيت او، حلال و حرام بوجود مي ‏آورد يا واجب و مستحب برايش قرار مي ‏دهد. آنچه در طبيعت براي او ضرر دارد، مانند خوراکي‏ها و پوشاکي ‏هايي که مطلوب نيست او را نهي مي‏ کند و آنچه منفعت دارد براي او حلال مي ‏داند در نتيجه حلال و حرام طبيعي غذايي براي او پيدا مي‏ شود. همچنين از نظر لباس و پوشش، پوشش حلال و حرام. لباسي که از پشم و موي حيوانات حرام گوشت است، مانند پشم و موي سگ و گربه ودرندگان ديگر، ويا پوست حيوانات حرام گوشت ، را تحريم مي‏ کند، در برابر آنها لباسي که از پشم و موي حيوانات حلال گوشت پيدا مي‏شود براي او تجويز مي‏ کند از مسير فعاليت و عمل، هر عملي که آبادکننده و يا زندگي انساني است، واجب مي ‏کند و هر عملي که مايه تخريب طبيعت و زندگي انسان است تحريم مي ‏کند. يا هر عمل و اخلاقي که از نوع خدمت به انسان است واجب مي‏ داند و اگراز نوع ضرر و خيانت به انسان است تحريم مي ‏کند، به همين کيفيت تمامي حرکات و سکنات مفيد و نتيجه بخش را براي و حلال مي‏ کند. درنتيجه کتابچه ‏اي از حلال و حرام  واجب و مکروه در اختيار انساني قرار مي‏دهد که بعد از احساس بندگي، دوست دارد به مولاي خود تقرب پيدا کند، مقام بهتر و بيشتري پيدا کند و محبوب خداي خود باشد.‏اين حالت را در روزگار قديم که کتابي در اختيار بندگان نبوده و لازم بوده است از طريق خواب يا وحي و الهام به علم و دانش برسد، نبوت مي ‏نامند ودر زماني که کتاب الهي دراختيار مردم است و يا دانشمنداني معصوم در اختيار مردم هستند،‏ اين حالت دانشجويي را تفقّه مي‏ نامند و چنين انسان دانشجويي را فقيه و يا مجتهد مي ‏نامند. مدتي شايد طولاني،‏ اين دو حالت، يعني بندگي و نبوت، و يا حالت تفقه و دانشجويي در انسان‏ها طول مي ‏کشد. بعضي‏ ها پيش از آن که تقرب به خدا پيدا کنند و مصالح و مفاسد زندگي را بدانند از دنيا مي ‏روند. سرمايه آنها در عالم آخرت همان حالت بندگي است که خدا را به عنوان مولا و آقاي خود شناخته ‏اند و از دنيا رفته ‏اند و بعضي در همين زندگي دنيا به مقام نبوت يا فقاهت مي ‏رسند تا‏ اندازه ‏اي مجهز به علم و دانش مي‏ شوند و از دار دنيا مي ‏روند، و بعضي‏ها در تحول سوم و چهارم قرار مي ‏گيرند. لذا اانسان‏ هاي کامل پيشرفته فارغ التحصيل در مکتب خدا، خيلي کم هستند. به ندرت اتفاق مي‏ افتد که انساني پيش از مرگ مجهز به علم و حکمت الهي مي ‏شود و از دنيا برود. در ميان يکصد و بيست و چهار پيغمبر که همان شاگردان خداوند متعالند، بعضي در حال بندگي و بعضي در حال نبوت و بعضي در مقام رسالت، و در اين ميان فقط يک نفر از آنها تکامل واقعي خود را بدست آورده که دائم ملاقات با خدا دارد و خداوند متعال اسرار خلقت و تربيت را به او آموخته و به کمال مطلق که معراج است نائل شده و خداوند تمام علم خود و کتاب خود را بر او نازل فرموده و دين و دانش خود را به وسيله او تکميل نموده و در اختيارمردم گذاشته است، آن يک نفر پيغمبر خاتم( ص) است. در آينده هم انسان ديگري لازم است که با استعداد کامل خود بتواند حکومت خدا و ائمه (ع) را قبول کند تا به وسيله او حکومت الهي دايرگردد و فرج واقعي و حقيقي براي مردم حاصل شود. پس‏ اين زندگي انسان‏ها از تولد تا مرگ، يک دوره درس و دانشگاه است که خداوند براي مردم دايرنموده است. انسان‏هايي که در تحول دوم يعني مقام نبوت و دانشجويي بوده‏اند دستورات و احکام الهي را از خدا يا کتاب‏هاي وابسته به خدا پيدا کرده‏ اند. درجه نبوت در آنها زماني تکميل مي ‏شود که يک موجود نافع براي خود و ديگران باشند. همه جا خادم باشند و از خيانت بپرهيزند، به بندگان خدا ستم نکنند، وضعيتي در جامعه پيدا کنند که هرکس به آنها مربوط و محشور مي ‏شود احساس امنيت مي ‏کند، مردم او را امين خود مي ‏دانند، امانت‏ها و اسرار خود را به او مي سپارند، در آسايش و آرامش قرار مي‏ گيرند که در همسايه شخصي امين هستند. دوره نبوت که به کمال مي ‏رسد و انسان محيط امن و اماني براي خود و ديگران بوجود مي ‏آورد به فکر ‏اين مي ‏افتد که هرچه بهتر و بيشتر تقرب به خدا پيدا کند. در اين حالت، دنبال عملي مي ‏رود که مطلوب خداوند متعال است و خدا آن عمل را از اعمال ديگر بيشتر و بهتر مي ‏پسندد و دوست دارد بندگانش عامل به آن عمل باشند. آن عمل بسيار مطلوب، خدمت به بندگان خدا است. معناي خدمت به بندگان خدا‏ اين است که هرچه بهتر و بيشتر با خدمات خود با تعليم و تربيت خود بندگان خدا را به فضائل و انسانيت و آبادي برساند. (تفسیر سوره مجادله) دانلود

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top