Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - مظاهر عملی پیغمبر اکرم ص در معرفی ائمه اطهار ع.

در دستور احکام مسجد خدا فرمود که خانه هاي خدا مانند کوچه و خيابان و يا خانه شخصي نيست که مردم آزادانه بدون قيد و قانون در مسجد خدا بخوابند و مانند خانه شخصي از آن استفاده کنند بلکه خانه خدا احکام مخصوصي دارد. نبايستي شارع باشد که هرکس بخواهد از هرجا به داخل مسجد نگاه کند، در حال جنابت وارد شود، در آنجا بنشيند و بخوابد و يا کارهاي شخص دنيائي خود را در آنجا انجام دهد. مسجد را به صورت کارخانه و مغازه در آورد بلکه مسجد خانه خدا است فقط در حالي که پاک و مطهر هستند حق ورود دارند، فقط براي عبادت و يا انجام کارهاي شرعي اسلامي است و از اين قانون چند نفر را مستثنی کردند. دستور دادند که هر کس درب اتاقش از مسجد باز مي شود ببندد، ديوار بکشد و درب اتاقش را از بيرون مسجد باز کند، مگر اتاق شخص پيغمبر و علي ابن ابيطالب (ع) و حضرت زهرا (س) و امام حسن و امام حسن (ع). آن تبعيض و استثناء  به نظر مسلمانان خيلي سنگين و گران آمد سرو صدا بلند شد که چرا پيغمبر در حکم شرعي الهي استثناء قائل شده است. اگر کسي حق ندارد بدون طهارت وارد مسجد شود و بخوابد همه کس حق ندارند و اگر کسی حق ندارد در اتاق شخصي خود را از مسجد باز کند همه کس حق ندارند چرا رسول خدا براي خود و اهل بيت خود تبعيض قائل شده و به آنها اجازه داده است از خانه خدا به جاي خانه شخصي استفاده کنند بخوابند و بنشينند و آزاد باشند سر و صداي خيلي بالا گرفت که چرا در تکاليف الهي تبعيض قائل شده است. اگر احکام مسجد حکم الهي است براي همه است و اگر حکم شخصي است که چرا پيغمبر به رأي خود حکم داده در اين حکم استثناء قائل شده است مخصوصاٌ خليفه دوم اجازه خواست که از ديوار اتاقش دريچه کوچک به سوي مسجد باز باشد مي گفت دوست دارم رسول خدا را در حال نماز ببينم. رسول خدا (ص) قبول نکرد. عرض کرد روزنه اي اندازه صورت و چشم که شما را ببينم حضرت قبول نفرمودند و فرمودند: خداوند به من دستور دارد مسجد طيب و طاهري براي او بسازم که جز من و برادرم علي (ع) و دو فرزندش کسي حق سکونت در آن نداشته باشد. عباس ابن عبدالمطلب که به شدت از اين تبعيض ناراحت بود مي ‌گفت من عموي پیغمبرم و علي (ع) پسر عمو چرا به پسر عمو امتياز داده و به عموي خود امتياز نمي دهد. روي شدت ناراحتي  براي اين که تا اندازه اي دلش آرام شود حضرت اجازه دادند که ناودان اتاقش به طرف مسجد باشد و به ديگران اجازه ندادند و در زمان خلافت خليفه دوم دستور داد تا ناودان او را برگردانند همه ايراد و اعتراض داشتند که دليل آن تبعيض و امتياز چيست چرا فقط آن 5 نفر حق دارند در خانه خدا به نشينند و بخوابند. در اين جا مي پرسیم اولاٌ حکمت آن تبعيض و امتياز چيست . اگر خداوند تمامي انسانها را در خط مساوي قرار دهد و حاکمیت و محکومیتي قائل نشود چه مي شود . جواب اين است که که اولاٌ انسانها مانند يک کاروان در خط تکامل و ترقی به سوي يک زندگي ايده آل حرکت مي کنند و بايستي به حرکت خود ادامه دهند تا روزي که به مقصد برسند. توقف در حالات ابتدائي بيشتر مایه هلاکت است. انسانها بايستي پيش بروند تا خود را به کمال مطلوب برسانند قهراٌ در اين خط حرکت بعضي جلوتر مي روند و بعضي عقب مي مانند بر خداوند متعال لازم و واجب است جلوافتادگان را به عقب ماندگان معرفی کند و آنها را تشويق کند که بیشتر سرعت کنند و خود را به جلو افتادگان برسانند و همچنین جلو افتاده ها را تشويق کنند که سرعت کنند و خود را به مقصد برسانند و آن تشويقات ايجاب مي کند به کساني که سبقت گرفته اند و جلو رفته اند جايزه بدهند تا ديگران تشويق شوند و ديگر اين که پيش رفته گان در خط تکامل کساني هستند که منبع علم و قدرت شده اند. بيشتر در معرض افاضه فيض الهي قرار گرفته اند پس قهراٌ عقب ماندگان به آن علم و قدرت نیازمند هستند بايستي از علم آنها استفاده کنند تا به مقصد برسند. همانطور که بر خداوند متعال واجب است منابع ثروت طبيعت را مثلاٌ معادن طلا و نقره و جواهرات را به انسانها معرفي کند تا مردم از آن معادن استفاده کنند برخدا واجب مي شود که منابع علم و حکمت را هم به انسانها معرفي کند تا عقب افتادگان با استفاده از آن منابع فيض فقر و جهل خود را جبران و برطرف کنند پس لازم مي شود به پيشرفته گان امتياز بدهد و عقب افتادگان را مامور کند از علم و دانش آنها  استفاده کنند لذا خداوند به پيغمبران معجزه و نشان و مدال مي دهد و ديگران را به اطاعت از آنها مأمور مي کند . پيغمبر اکرم (ص) صرف نظر از تبليغات قولي و عملي در معرفي ائمه اطهار (ع) در سه جا يک مظاهر عملي ترتيب داد تا مردم امتيازات اهل بيت (ع) را بدانند و بعد از پيغمبر تکليف خود را بشناسند. يک جا در ارتباط به مسجد و حجرات اطراف مسجد که اهل بيت را از قوانين و مقررات مسجد معاف کرد و آنها را آزاد گذاشت و اشعار نمود که آنها اهل خانه خدا هستند يعنی صاحبان و مالکان مساجدند و ديگران اگر مؤمن باشد. در مساجد ميهمان خدا هستند و اگر مؤمن نباشند حق ورود به مساجد را ندارند زيرا كه مالك مساجدند از عوارضي که ساير مردم پيدا مي کنند مانند جنابت و عادت زنانه پاک و مطهرند به همين منظور خداوند ولادت مولا را در بهترين مساجد قرار داد تا مردم بدانند خانه های خدا صاحب و مالک دارد مانند خانه هاي شخصي که مالک دارد. با همين عمل درهاي ورودي مردم به مسجد را بستند و در ورودي خانه علي (ع) را باز گذاشتند يعنی مردم را بيگانه به حساب آوردند و اهلبيت را صاحب خانه. کلمه بيت و اهل بيت در همين رابطه بوجودآمده. بيت يعنی خانه خدا و اهلبيت يعنی صاحبان اين خانه. دليل بهتر از اين ها آيه اي در سوره بقره است که خداوند در آن آيه متعرض قريش مي شود و ميفرمايد: شما که به احترام حج خانه خدا جنگ در ماه هاي حرام را تعطيل مي کنید پس چرا اهل خانه را از خانه بيرون مي کنید. اخراج پيغمبر از مسجدالحرام گناهش از جنگ در ماه حرام بزرگتر است فرمود و اخراج اهله منه اکبر يعني خارج کردن صاحب خانه از خانه گناهش بیشتر است. پس در اين آيه پيغمبر اکرم را صاحب مسجدالحرام معرفي کرد تا به اهل دنيا بفهماند که مقصود از زيارت خانه خدا زيارت صاحب خانه است نه زيارت در و ديوار سنگ و خاك  مردم زيارت خانه را قبول کردند و در دو جا صاحب خانه را از خانه خدا اخراج نمودند. يک جا پيغمبر را از مکه به طرف مدينه و در جاي ديگر امام حسين (ع) را از مسجدالحرام به طرف عراق پس اين معنا که آنها اهل بيت اند و در خانه خدا آزادي دارند و ديگران ميهمان آنها  در خانه خدا به حساب مي آيند  از بزرگترين امتيازات اهل بيت است . واما آن دو مورد ديگرکه رسولخدا براي اهلبيت خود امتياز قائل شد و واقعيت آنها را روشن فرمود يکي جلسه حديث کساء بود که مي توانيم آن را مجلس تاج گذاري پيغمبر و تعيين  وليعهد بشناسيم. همانطور که در ميان پادشاهان مرسوم است براي نشان دادن امتيازات شخصي و الزام حاکمیت خود و تعيين جانشين مجلس تاج گذاری تشکيل مي دهند و آن را با شکوه و جلال هر چه تمامتر  برگزار می کنند تا مردم آن پادشاه و جانشن او را به عنوان شخص اول در مملکت بشناسند. رسول خدا هم به دستور خداوند متعال یکچنين مجلسي با شکوه و جلال معنوي ترتیب دادند. آن مجلس گرچه در ظاهر امر بي پيرايه و فاقد تزئينات بود وليکن در باطن شکوه و جلال مخصوصي پيدا کرد به طوري که مورد توجه فرشتگان قرار گرفت و فرشتگان از خدا سؤال کردند اين ها چه کساني هستند که نور آنها آسمانها و ستارگان را تحت الشعاع قرار داده خداوند در جواب آنها فرمود که آنها فاطمه و پدر فاطمه و شوهر او و فرزندان او هستند اين مجلس را که به عنوان حديث کساء با بياني بسيار ساده ياد آوري کرده اند مجلس تاج گذاري رسول خدا است کساء يعنی کسوت الهي. کسوت الهي يعنی آن نشان و مدال مخصوص آنها که ديگران در آن شرکت ندارند تا جائي که ام سلمه تقاضا کرد در آن مجلس شرکت کند و آن کسوت الهي را داشته باشد پيغمبر فرمود تو زن عاقبت بخيري هستي اهل بهشت هستي وليکن اين کسوت مخصوص اوصياء من و خلفاء من مي باشد . و اما مجلس سوم داستان مباهله بود که رسول خدا براي استفاده از قهر و غضب خدا بر عليه نصارا و برطبق آيه مباهله فقط حضرت زهرا و علي ابن ابيطالب و امام حسن و  امام حسين (ع) را شرکت داد و فرمود فقط دعاي اين ها مستجاب مي شود که هرچه بخواهند از خداوند متعال مورد قبول واقع مي گردد. هدف پيغمبر اکرم از اين تظاهرات اين بود که مردم تکليف خود را بعد از وفات پيغمبر بدانند و ديگري را در اين امتيازات شرکت ندهند . (تفسیر سوره حجرات) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top