Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - مزیت رشد کیفی بدن نسبت به رشد کمّی آن.

كلمه‌ وقار از ماده‌ وقر به‌ معناي‌ بارگيري‌ و باري‌ سنگين‌ آمده‌ است‌. ولي‌ منظور از وقار در اين‌ حديث‌ شريف‌ به‌ معناي‌ بارگيري‌ روحي‌ انسان‌ است‌ كه‌ انسان‌ در مسير زندگي‌ پربار شود و به‌ اصطلاح‌ نيرو بگيرد تا بتواند متانت‌ خود را در برابر حوادث‌ حفظ كند. يك‌ چنين‌ بارگيري‌ كه‌ انسان‌ را در برابر حوادث‌ عظمت‌ مي ‌دهد و در وجود او ثقل‌ و سنگيني‌ به‌ وجود مي ‌آورد، وقار ناميده ‌اند. تن‌ انسان‌ و بدن‌ او طوري‌ ساخته‌ شده‌ كه‌ قابليت‌ دارد در دو جهت‌ مزاجي‌ و روحي‌ رشد كند چاق‌ و بزرگ‌ شود. حجم‌ بدن‌ انسان‌ در مسير تغذيه‌ از مواد غذائي‌ بزرگ‌ مي ‌شود و همچنين‌ روح‌ انسان‌ در مسير تغذيه‌ از غذاهاي‌ روحي‌ و علمي‌ رشد مي ‌كند و در اثر اين‌ دو نوع‌ تغذيه‌ رشد كمي‌ و كيفي‌ در انسان‌ به‌ وجود مي ‌آيد كه‌ يكي‌ از آن‌ دو مرحله‌ مطلوب‌ و ديگري‌ نامطلوب‌ است‌. رشد نامطلوب‌ رشد كمي‌ و حجمي‌ بدن‌ انسان‌ است‌ كه‌ هر چه‌ بيشتر رشد كند و از حد اعتدال‌ خارج‌ شود بيشتر مايه‌ مصيبت‌ و سنگين‌ وزن‌ و تنبلي‌ انسان‌ مي‌ شود. زيرا بدن‌ با نيروي‌ روح‌ مي‌ تواند استقامت‌ كند و مقاومت‌ نمايد اگر حجم‌ بدن‌ از حد متعارف‌ بيشتر شود و نيروي‌ روح‌ در حد متعارف‌ باقي‌ بماند، رشد كمي‌ بدن‌ در اينجا مايه‌ سستي‌ و تنبلي‌ مي ‌شود. چنانچه‌ مشاهده‌ مي‌ كنيم‌ انسانهائي‌ كه‌ حجم‌ بدن‌ آنها از حد متعارف‌ بيشتر شده‌ به‌ چاقي‌ گرائيده ‌اند غالبا" انسانهاي‌ تنبل‌ و كسلي‌ هستند كه‌ حتي‌ نيروي‌ حركت‌ و راه‌ رفتن‌ از آنها سلب‌ مي ‌شود به‌ همان‌ ميزان‌ كه‌ رشد كمي‌ هيكل‌ انسان‌ و خروج‌ آن‌ از حد متعارف‌ مايه‌ مصيبت‌ است‌، رشد كيفي‌ بدن‌ او يعني‌ ازدياد نيرو و قدرت‌ بدن‌ هر چه‌ بيشتر باشد در نظر انسان‌ مطلوب‌ است‌. انسانهائي‌ كه‌ از نظر حجم‌ بدن‌ كوچك‌ بوده‌ و از نظر نيروي‌ روح‌ قوي‌ هستند بيشتر مي ‌توانند در برابر حوادث‌ و مصائب‌ زندگي‌ مقاومت‌ و استقامت‌ نمايند. به‌ همين‌ مناسبت‌ اولياء خدا و انسانهاي‌ مومن‌ گرچه‌ نظر حجم‌ بدن‌ متعارف‌ و معتدل‌ هستند و ليكن‌ از نظر نيروي‌ روح‌ و ايمان‌ و قدرت‌ مقاومت‌ در برابر حوادث‌ به‌ ميزان‌ زيادي‌ در سطح‌ بالا قرار مي‌ گيرند و گاهي‌ خداوند متعال‌ آنها را به‌ كوه ها تشبيه‌ مي‌ كند و در وصف‌ مومن‌ گفته‌ اند:  المومن‌ كالجبل‌ الراسخ‌ لايحركه‌ العواصف. يعني‌ مؤمن‌ مانند كوه‌، سنگين‌ و پابرجاست‌ كه‌ بادهاي‌ تند نمي‌ توانند او را حركت‌ دهد و از پا درآورد. يگانه‌ راه‌ رشد كيفي‌ انسان‌، ازدياد نيروي‌ روح‌ ايمان‌ به‌ خداوند تعالي‌ و حركت‌ در مسير اطاعت‌ او و تغذيه‌ از علم‌ و دانش‌ است‌. انسان‌ از نظر روحانيت‌ و از نظر نيروي‌ روح‌ تا بي‌نهايت‌ قابل‌ رشد و گسترش‌ است‌. گر چه‌ حجم‌ بدن‌ ميزان‌ معيني‌ دارد كه‌ رشد بدن‌ از آن‌ ميزان‌ بالاتر مايه‌ مصيبت‌ و ضعف‌ و سستي‌ مي‌ شود و ليكن‌ رشد روحي‌ انسان‌ و تقويت‌ بيشتر آن‌ حد معيني‌ ندارد هر چه‌ بهتر و بيشتر رشد كند، بيشتر مايه‌ موفقيت‌ و سعادت‌ مي ‌شود. حركت‌ انسان‌ در مسير دين‌ و اطاعت‌ خدا مانند اتصال‌ ماشين‌ آلات‌ به‌ نيروي‌ برق‌ است‌ كه‌ هر چه‌ بيشتر از برق‌ تغذيه‌ كند، بهتر و سريع‌تر عمل‌ مي ‌نمايد.  احكام‌ خدا و دستورات‌ او سازمان‌ قلب‌ و فكر انسان‌ را به‌ خدا مربوط‌ مي ‌سازد و از اين‌ ارتباط‌ روح‌ انسان‌ بهتر و بيشتر تغذيه‌ مي ‌شود و نيرو مي ‌گيرد، تا زماني‌ كه‌ صفت‌ پست‌ و رذائل‌ اخلاقي‌ از وجود او برداشته‌ شود و متخلق‌ به‌ اخلاق‌ الهي‌ شود. در اين‌ صورت‌ انسان‌ از نظر روحانيت‌ هرچه‌ بيشتر نيرو مي ‌گيرد و قوي‌تر مي ‌شود، در برابر حوادث‌ بزرگ‌ ايستادگي‌ مي‌ كند تا جائي‌ كه‌ بادهاي‌ تند حوادث‌ كوچكترين‌ خللي‌ در زندگي‌ او به‌ وجود نمي‌ آورد و مانند كوه‌ در برابر حوادث‌ ايستادگي‌ مي‌ كند. ظهور يك‌ چنين‌ حالاتي‌ را در وجود انسان‌ وقار مي ‌نامند و در برابر آن‌ كلمه‌ خفت‌ و سبكي‌ قرار گرفته‌ است‌.  انسانهائي‌ كه‌ از نيروي‌ روح‌ برخوردار نيستند، نمي‌ توانند در برابر حوادث‌ ايستادگي‌ كنند. كوچكترين‌ حادثه ‌اي‌ مانند فقر و مرض‌ و خوف‌ از گرسنگي‌ و تشنگي‌ آنها را متزلزل‌ مي‌ سازد. همين‌ سبكي‌ و سنگيني‌ مايه‌ سعادت‌ و يا شقاوت‌ انسان‌ در زندگي‌ قيامت‌ مي ‌شود. خداوند مي‌ فرمايد:   كساني‌ كه‌ سنگين‌ وزن‌ باشند يعني‌ به‌ نيروي‌ ايمان‌ و تقوي‌ مجهز باشند در زندگي‌ گوارا قرار مي ‌گيرند آنها كه‌ سبك‌ وزن‌ هستند، در زندگي‌ جهنم‌ قرار مي‌ گيرند. سبك‌ وزن ها كساني‌ هستند كه‌ براي‌ جلب‌ پول‌ و ثروت‌ و مقام‌ و رياست‌، به‌ كفر و گناه‌ كشيده‌ مي‌شوند. دنيا آنها را حركت‌ مي‌دهد مي ‌برد و اسير مي كند و سنگين‌ وزن ها، كساني‌ هستند كه‌ تمام‌ ثروت‌ و قدرت‌ دنيا پركاهي‌ درنظر آنها ارزش‌ ندارد و آنها را از صراط‌ مستقيم‌ منحرف‌ نمي‌سازد. انسان‌ كه‌ با پيدايش‌ حال‌ ايمان‌ و تقوي‌ ارتباط‌ بيشتري‌ از يك‌ طرف‌ به‌ انسان‌ و از طرف‌ ديگر به‌ خدا پيدا مي ‌كنند، مانند سيم‌ برق‌ رابط‌ است‌ كه‌ در اثر اطاعت‌ هرچه‌ بيشتر قلب‌ انسان‌ را پر از نيروو مقاوت‌ مي‌ كند وليكن‌ اگر انسان‌ عقل‌ خود را رها سازد، رابطه‌ او از خدا قطع‌ مي‌ شود و در اين‌ صورت‌ امكان‌ تغذيه‌ و تقويت‌ روحي‌ براي‌ او نيست‌. هرچه‌ بيشتر به‌ ضعف‌ و سستي‌ مي‌ گرايد تا زماني‌ كه‌ مشرف‌ به‌ هلاكت‌ و نابودي‌ شود. به‌ همين‌ مناسبت‌ خفت‌ از خصائص‌ جهل‌ شناخته‌ شده‌ است‌. يگانه‌ عامل‌ پيدايش‌ وقار و سنگيني‌ درك‌ عظمت‌ خداوند متعال‌ و ارتباط‌ فكري‌ و عقلي‌ انسان‌ به‌ وجود اوست‌. انسان‌ از نظر رواني‌ و فكري‌ چنان‌ است‌ كه‌ در جهان‌ آفرينش‌ موجودي‌ را بهتر و برتر از خود نمي‌ بيند. او با هرچيزي‌ روبرو مي ‌شود خود را بالاتر از آن‌ مي ‌بيند و با همان‌ احساس‌ بالاتري‌ در خود حق‌ حاكميت‌ پيدا مي ‌كند و حالت‌ خودگرائي‌ در او به‌ وجود مي ‌آيد و اين‌ حالت‌ خودگرائي‌ يگانه‌ دليل‌ سبكي‌ و سبك‌ وزني‌ در فكر و روحيه‌ انسان‌ مي ‌شود. زيرا با موجودي‌ بزرگتر از خود روبرو نمي ‌شود تا موقعيت‌ آن‌ موجود بزرگ‌ مايه‌ پيدايش‌ نظام‌ فكري‌ انسان‌ و كنترل‌ نفس‌ اماره‌ او بشود. انسان‌ اگر در برابر كائنات‌ هم‌ قرار بگيرد، در خود احساس‌ بهتري‌ و برتري‌ نسبت‌ به‌ كائنات‌ مي ‌كند. به‌ سوي‌ كائنات‌ حركت‌ مي‌ كند و هر چيزي‌ را مهار و مسخر خود مي نمايد. (کتاب شجره طوبی) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top