Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - قرآن از نظر علمی، مخلوق و حادث نیست.

قرآن از هرکس سوای خدا افضل است. در حدیثی فرمودند فضیلت قرآن بر سایر کلمات و عبارات مانند فضیلت خدا بر خلق خدا است. این کلمات و عبارات که قرآن بر آنها برتری دارد شامل کلمات و عبارات ائمه اطهار(ع) هم می شود. در این جا سئوال و جوابی طرح می شود تا ضمن آنها برتری و فضل قرآن روشن تر و واضحتر گردد و آن سئوال این است که: آیا شخص پیغمبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) با علم و قدرت خاص خود با فصاحت و بلاغتی که در توان دارند که در حقیقت می توان گفت در فصاحت و بلاغت و علم و فضیلت، افضل کل بشر هستند، آیا آنها می توانند با علم و قدرت خاص خود، سوره ای و یا چند سوره ای مانند قرآن بیاورند؟ آیا شخص پیغمبر اکرم (ص) می تواند به رأی و فکر خود سوره ای مانند سوره های قرآن بیاورد و یا همچنین ائمه اطهار (ع)؟ البته از قدرت آنها خارج است مگر این که خداوند متعال سوره ای به آنها وحی کند که در این صورت آن سوره از خداوند متعال است. لذا آنها با این که تمام توان و قدرت خود را در سخنرانی ها و ایراد کلمات و عبارات بکار برده اند و آن سخنرانی ها به صورت نهج البلاغه و یا نهج الفصاحه و یا صحیفه سجادیه و سایر روایات و احادیث در اختیار ما گذاشته شده است، هیچ یک از آن جملات و عبارات و خطابه ها نمی تواند با قرآن رقابت کند و بینونت آن کلمات و عبارات با کلام خدا درست مانند بینونت مخلوق با خالق است. اگر شما از فصیح ترین کلمات و عبارات نهج البلاغه، جمله ای را انتخاب کنید و به صورت آیه و یا سوره ای لابلای قرآن بنویسید، قاریان قرآن که آیات قرآن را با سلاست خاص خود می خوانند، به محض این که به آن جملات و عبارات فصیح نهج البلاغه برسند، چنان احساسی به آنها دست می دهد که گویی تصادف و حادثه ای در سبک قرائت آنها پیدا شده و مانند یک ماشین از جادّه صاف و آسفالت به دست انداز افتاده اند و آن صافی و روانی اول را از دست داده اند. با این حساب افضل بودن قرآن بر همه کس و همه چیز روشن است. این که در حدیثی می گوید قرآن از هرچیزی به جز خداوند افضل است، این افضل بودن مربوط به جلد قرآن و کلمات و عبارات آن است که حادث می باشد زیرا قرآن از نظر پیدایش سوره ها و آیات حادث است و از نظر حکمت و علم که کلام نفسانی خداوند متعال است، قدیم و عین ذات خدا است. زیرا علم خدا، خود خداست و چیزی زائد بر ذات او نیست، لیکن کلام خدا مخلوق خداوند متعال است و حادث است. همانطور که ما هستیم و سخن نمی گوییم و گاهی سخن می گوییم و سخنان ما بعد از ما آشکار می شود و حادث است، خداوند متعال هم هست و سخن نمی گوید و فقط گاهی سخن می گوید. کلام خدا مانند کلام انسان، متأخّر از وجود اوست. حادث است و مخلوق خداوند متعال. البته خالق افضل از مخلوق است لیکن قرآن از نظر علم و حکمتی که مشارٌالیه الفاظ و  عبارات است، همان علم خداوند متعال است. خداوند در آیه ای می فرماید: فاعلموا انما اُنزل بعلمه. یعنی بدانید که قرآن به علم خدا نازل شده. یعنی قرآن نمایشگر علم خدا بوده و از علم خدا سرچشمه گرفته است. پس  قرآن از نظر علمی، مخلوق و حادث نیست. آن علم ذاتی و وجودی خداوند متعال است، امّا از نظر کلام و عبارات حادث است. لذا در آیات دعوت به مبارزۀ با قرآن، خداوند می فرماید: اگر می خواهید مانند قرآن کتابی بیاورید، از هر کسی بجز خدا کمک بگیرید، که البته نمی توانید. (تنزیل الکتاب) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top