Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - رعايت حق انسان به کيفيت است و رعايت حقوق ديگر به کميت.

انسانهایی که در يک جامعه و يا در يک دين زندگي مي کنند به دليل انسانيت، حق احسان بر يکديگر پيدا مي کنند. يعني هر انساني به دليل اين که انسان است وظيفه دارد به انسانهاي ديگر خدمت کند و از منافع وجودي خود، او را بهره مند سازد. حق انساني حقوقي است که خداوند تبارک و تعالي رعايت آن را به ميل و آزادي انسانها واگذار کرده و هيچ کس را به رعايت آن مجبور و ملزم شناخته و پاداش آن خدمت را به خود اختصاص داده نمونه بارز حق احسان همان حقوقي است که بين پدر و مادر و فرزندان پيدا مي شود يعني فرزندان حق احسان بر پدر و مادر خود دارند همچنين پدر و مادر بر فرزندان خود حق احسان دارند يعني پدر و مادر لازم است به منظور جلب رضاي خدا و به منظور رعايت حق انسانيت به بچه هاي خود خدمت کنند بدون اين که از آنها مزدي انتظار داشته باشند از منافع وجودي خود آنها را بهره مند و به ثمر برسانند. از اين جا پدر و مادر بر فرزندان خود حق حيات پيدا مي کنند يعني بهره اي که از پدر و مادر نصيب فرزندان شده حيات فردي و اجتماعي و انساني فرزندان است يعني پدر و مادر همان طور که از نظر مزاجي و بدني فرزندان را زنده کرده اند به آنها حيات و زندگي بخشيده اند و از نظر اجتماعي هم به آنها حيات اجتماعي داده اند و از نظر عزت و شرف و آبرو فرزندان خود را آبرو و عزت داده اند و اگر فرزندان خود را به دين و تقوي هدايت کنند و از علم و حکمت بهره مند سازند به آنها حيات ديني و علمي بخشيدند با اين حساب پدر و مادر در تمام مراحل زندگي مزاجي، فردي، اجتماعي، ايماني و علمي به فرزندان خود حيات بخشيده اند و بر آنها حق حيات دارند. کسي که به انساني به منظور جلب رضاي خدا و به منظور رعايت حق انسانيت خدمت مي کند بر آن انسان مخدوم حق حيات پيدا مي کند يک چنين خدمتي را احسان مي نامند که در شعاع اين خدمت انساني را از مهلکه فقر و بدبختي و يا جهل و ناداني نجات داده و از اين خدمت هدفي به جز جلب رضاي خدا و خدمت به انسانيت نداشته است، يک چنين انسان خدمتگزار که به منظور جلب رضاي خدا به مردم خدمت مي کند حق حيات و حق انسان پيدا مي کند که اگر انسان مخدوم تصميم بگيرد حق او را ادا کند به همان کيفيت که مشغول احسان او قرار گرفته بايستي او را مشمول احسان خود قرار دهد يعني او به حيات ببخشد همان طور که از او بهره حياتي گرفته است رعايت حق انسان به کيفيت است و رعايت حقوق ديگر به کميت مثلا اگر انساني در بيابان در اثر شدت تشنگي مشرف به هلاکت شده ديگري که ان حال عطش و هلاکت را در او مشاهده مي کند کوزه آبي به همراه دارد با دادن جرعه آبي به او خدمت مي کند و او را از تشنگي نجات مي دهد و در اين آب دادن هدفي به جز رضاي خدا ندارد و با اين که مي تواند در برابر همان جرعه آب مبلغ زيادي از آن انسان تشنه دريافت کند وليکن آب آشاميدني خود را که مورد احتياج اوست به منظور جلب رضاي خدا و خدمت به انسانيت در اختيار آن انسان تشنه مشرف به هلاکت مي گذارد و او را از مرگ نجات مي دهد در برابر همين سقايت و آبياري بر او حق حيات پيدا مي کند پاداش يک چنين احساني به کيفيت است يعني مردي که با همان کوزه آب ازتشنگي نجات يافته و زنده شده است اگر روزي ببيند که آن مرد احسان کننده مشرف به هلاکت شده و نجات او از آن مهلکه مبلغي لازم دارد که تمام ثروت او مي باشد به طوري که اگر تمام ثروت خود را بذل بکند آن انسان را مي تواند از مهلکه نجات بدهد و اگر از بذل خود مضايقه کند آن انسان گرفتار مرگ و هلاکت مي شود وظيفه دارد که تمام ثروت خود را هرچند که بالغ بر ميليونها تومان شده است در راه نجات آن انسان بذل کند و با بذل آن ثروت هدفي جز رضاي خدا نداشته باشد با بذل چنين ثروتي او را از مهلکه نجات مي دهد بر او حق حيات پيدا مي کند  حقوق اين دو نفر بر يکديگر مساوي مي شود و هر دو در يک درجه و مقام قرار مي گيرند و به يک ميزان از لطف و احسان خداوند متعال بهره مند مي شوند به همين مناسبت خداوند در سوره الرحمن مي فرمايد هل جزاء الاحسان الا الاحسان يعني جزاي احسان به کيفيت است به همان ميزاني که از لطف و عنايت احسان کننده بهره مند شده ايد واجب است که او را بهره مند کنيد. در اين جا بايد بگوئيم حقوقي که بين پدر و مادر و فرزندان بوجود مي آيد حقوق احساني است از نوع حقوق دوم نه حقوق قانوني و قرار دادي از نوع حقوق اول همان طور که خدمات پدر و مادر درباره فرزندان نجات بخش و حيات بخش بوده است خدمات فرزندان هم درباره پدر و مادر بايستي حيات بخش و نجات بخش باشد. (آزادی ثمره آگاهی است) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top