Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - نتيجه اعمال از مزد و کيفر اعمال جدا است.

(ليجزيهم الله احسن ماعملوا) اينجا نيز بحثي خيلي دقيق و علمي درباره جزاي اعمال ايراد مي شود که جزاي اعمال و ثواب اعمال چيست؟ آيا ثواب  و جزاي اعمال و افعال به معناي مزد عمل است؟ وقتي مي گوئيم عمل خوب ثواب دارد و عمل بد عقاب دارد و مي گوئيم خداوند به بندگان خود در مقابل کار خير اجر مي دهد و در مقابل کار شر  کيفر مي کند ، آيا واقعاً ثواب و عقاب به معناي اجر عمل خوب و کيفر عمل بد است و يا اين که ثواب و عقاب به معناي نتيجه اعمال خوب و اعمال بد است ، بايستي حساب نتيجه اعمال را از مزد و کيفر اعمال جدا نمود. براي توضيح معنا مي گوئيم مزد عمل مي تواند از اعمال جدا باشد، وليکن نتيجه عمل قابل تفکيک از اعمال نيست. انسان مزدور ممکن است صبح تا شب زحمت بکشد و در مقابل زحمت مزدي نگيرد و يا مزد او را ندهند، ولي هرگز ممکن نيست کاري که انجام داده است بدون نتيجه باشد، مثلاً باغبان و صاحب باغ هر دو زحمت مي کشند درخت مي کارند ، مزد باغبان حقوق است که در آخر به او مي دهند و ممکن است حقوق نگيرد و يا به او پرداخت نکنند، وليکن مزد صاحب باغ و صاحب درختها ثمرات و ميوه هائي است که از درخت پيدا مي شود . همينطور در طرف اعمال بد. ممکن است کسي مرتکب گناه شود وکيفر نبيند و يا ازکيفر او صرف نظر کنند، چنانکه جاهلي به عالمي توهين کند اثر توهين او در دل عالم باقي مي ماند و بين عالم و جاهل عداوت و بيگانگي پيدا مي شود، همينطور ممکن است محکمه قضاوت و عدالت از دزد غافل شود و از مجازات  او صرفنظر کند، چنانکه مي بينيم اين همه خيانت ها و دزدي ها واقع  می شود و کسي نيست دزد وخائن  را مجازات کند، ليکن اثري که از دزدي و خيانت پيدا مي شود، قابل انفکاک از دزدي و خيانت نيست ، مثلاً دزدي آبرو و اعتبار را از بين مي برد ، خيانت دشمني و عداوت بوجود مي آورد ، ممکن نيست مردم به دزد و خائن علاقه و محبت پيدا کنند و آنها را مانند انسانها ي امين و سالم دوست بدارند، نتيجه بحث اينست که نتايج اعمال از اعمال قابل انفکاک نيست ولي مزد و کيفر اعمال از اعمال قابل انفکاک است. در اينجا ميگوئيم آيا ثواب و عقاب الهي مزد و کيفر اعمال است و يا اينکه نتيجه اعمال ميباشد، آيا عذابها و عقابهائي که خداوندمتعال کفار را به آنها تهديد مي کند و معصيت کاران را از آن مي ترساند، ثمرات و نتايجي است که از اعمال بد آنها بوجود مي آيد و يا اين که حدود کيفري است که خداوند متعال در عالم آخرت بر کفار جاري مي سازد، آيا عذاب کفار و گناهکاران مانند شلاق و زنداني است که براي معصيت کار و خائن مقرر شده است و يا مانند بي آبروئي و بغض و عداوتي است که مردم نسبت به دزد و  خيانتکار پيدا مي کنند، اگر عذاب کفر و گناه از نوع حدود و کيفر باشد، قابل انفکاک است و ممکن است خداوند متعال از کيفر اعمال بد صرف نظر کند و عذاب خود را از کافر و گناهکار بردارد و يا اينکه اصلاً آنها را عذاب نکند، ولي اگر از نوع دوم باشد، يعني عذاب کفر و گناه نتيجه کفر وگناه باشد. حتماً کفار به چنين عذابي مبتلا ميشوند و تا زماني که درحال کفر و گناه باشند رهائي از نتايج آن ممکن و ميسور نيست. بعبارت ديگر آيا خداوند متعال براي کافر و گناهکار عذابي ميسازد آتشي برمي افروزد و کافر و گناهکار را ميان آتش مي اندازد و يا اين که کافر و گناهکار با عمل و فعاليت کفرآميز خود عذاب و آتش بوجود مي آورند و بـه آن مبتلا مي شوند؟ بلکه خداوند متعال پيدايش عذاب و آتش را همه جا به کفار نسبت ميدهد و مي گويد آنها با عمل خود عذاب و آتش بوجود مي آورند و خود گرفتار نتايج عمل خودشان مي شوند، درباره پيدايش جهنم ميگويد : يصلونها يوم الدين و ماهم عنها بغائبين . و جاي ديگر ميگويد: سيصلون سعيراً لغت اصلاء و تصليه بمعناي برافروختن آتش مي باشد. مانند کسي که کبريت ميزند هيزم و يا بنزين را آتش ميزند، مانند اين همه عذاب ها و آتش ها که در زندگي بشر بوجود آمده و با اسلحه هاي آتش زا يکديگر را مي سوزانند و معذب مي کنند، پيدايش عذابها به عمل و فعاليت خود کفار ميباشد، همين عذابها و آتش هائيکه در دنيا براي خود بوجود مي آورند در محاکمه آخرت به آن محکوم مي شوند، بنابراين گناهکاران و کفار  با عمل و فعاليت خود عذاب دنيا و عذاب آخرت بوجود مي آورند. و اما در مورد ثواب اعمال ميتوانيم بگوئيم که عمل و فعاليت با انسان و پيدايش نتيجه با خداوند متعال است ، ثواب و نتيجه عمل همان هاست که خداوند متعال از اعمال خير بندگان بوجود مي آورد، عمل خير مانند تخمکاري و درختکاري و ثواب عمل ثمره و نتيجه است که از تخم ها و درختها بوجود مي آيد ، آنچه بدست بندگان خداست کار و کوشش و سرعت در انجام کارهاي خير است و آنچه بدست خدا ميباشد، پرورش کارهاي خير و ايجاد ثمره از عمل وکار خير مي باشد. نتيجه آنکه ثواب اعمال خير به اراده خدا پيدا مي شود، و از بندگان خدا بجز حرکت و جنبش کاري ساخته نيست ، مانند درختکاري، ولي نتيجه اعمال شر بوسيله انسانها بوجود مي آيد و خدا در ايجاد  نتيجه و ثمره از کارهاي شر دخالت ندارد. خدا ميفرمايد: ( مااصابک من حسنة فمن الله وما اصابک من سيئة فمن نفسک ) هرچيز از خير و خوبي و برکت به شما مي رسد از جانب خدا است و هر چه از بدي ها و عذاب ها به شما مي رسد بدست خود شماست ، براي اينکه کفر و گناه از خود عذاب و مشقت بوجود مي آورد، ليکن ايمان و اطاعت فقط انسان را آماده کسب فيض مي کند و ازخود نعمت و برکت بوجود نمي آورد. (تفسیر سوره نور) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top