Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - معرفت به خدا چه زمانی حاصل میشود؟

معرفت وقتی حاصل می‏شود که چیزی را از خودِ خدا بطلبی و خداوند جواب خواهش تو را بدهد، بدین صورت که یا از او چیزی بخواهی و در برابر سؤال تو جوابی به تو بدهد یا اثر و نشانه‏ ای در خواب یا بیداری از او ببینی و بدانی که این اثر از خداوند است، به طوری که گویا خدا را می ‏بینی و او را یافته‏ ای. معرفت حالتی است که بین تو و خداوند متعال حاصل می‏ شود . از مسیر آیات و نشانه ‏های خاص مثل رؤیای صادقه یا نجات از یک خطر و ضرری حتمی، و شفای یک بیماری به طوری که بدانی که فقط خدا بوده که به اراده خود تو را شفا داده است و یا خواهشی از خواهش ‏های تو را اجابت کرده است. همچنین معرفت به نیروی عقل و قدرت عقلانی انسان حاصل می‏ شود. انسانی که با سه دلیل صنایع خداوند را می‏ شناسد و علت ‏های چهارگانه حکمت را کشف می ‏کند، انسانی که می‏ فهمد هر چیزی چرا خلق شده و با چه مصالحی خلق شده ، چگونه خلق شده است و از طریق کشف این سه علت به صنایع خداوند عارف و بصیر می ‏شود که آنگاه به صانع این صنعت‏ها عارف و بصیر می ‏شود و معرفتی بین او و پروردگارش بوجود می ‏آید که این معرفت توسط نور ایمان حاصل می ‏شود و این نور ایمان را خدا بر او افاضه می‏ کند. وقتی این نور ایمان به قلب کسی تعلق گرفت نور عقل را هم تقویت می ‏کند و آنگاه می ‏فهمد که دلیل خلقت او چه بوده است ، می‏ فهمد که برای اطاعت از خدای خود خلق شده است و از خدای خود یاری می ‏طلبد تا دست او را بگیرد و او را به شاگردی خود بپذیرد و به او بیاموزد و او را فقیه و آشنا به حقایق نماید. کسی که عارف به خدا شود در همه امور زندگی و حالات و حوادث، خود را با خدا روبرو می‏بیند و احساس ملاقات با خدا در وجود او پیدا می ‏شود. هنگامی که بیمار شود می‏داند که فقط خداوند است که اجازه داده او مریض شود و می‏فهمد که چرا این اجازه را داده است ، چگونگی بیمار شدن خود را می‏ فهمد و می ‏داند که چگونه به اراده خداوند حتما بیماری او شفا پیدا می‏ کند. پس در این بیماری صددرصد به پناه خدا می‏رود در حالی که مطمئن است که خداوند طبیب بیماری او است و بالاتر از هر طبیبی است. خداوند بالاتر از هر معالجی است و مداوای خداوند بالاتر از مداوای هر دوا و دارویی است. پس کسی که عارف به خداوند متعال است برای دفع ضررها و جلب منفعت‏ها به خود و امثال خود توجه نمی‏کند، توجه او فقط و فقط به خداوند متعال است، از یک طرف به پناه خدا می‏رود که از هر شرّ و آفت و بیماری او را محافظت کند، برای کسب هر خیر و منفعتی از خدا تقاضا و تمنّا می‏کند. تنها محافظ و تنها خیرخواه خود را خدا می‏داند. ائمه اطهار ع خداوند را در همة اموری که به نفع آنها یا به ضرر آنها است مورد نظر قرار داده ‏اند و در همة تقدیرات الهی خود را به خدا سپرده ‏اند. در سختی‏ها همانطور خدا را شکر می‏ کنند که در خوشی و نعمت خدا را شکر می ‏کنند، زیرا یقین دارند که خداوند متعال هرگز شرّی برای کسی مقدر نمی ‏کند و تمام این سختی‏ ها و خوشی ‏ها که برای آنها مقدر می‏ شود در واقع خیر است. مولا امام حسین ع در مناجات خود با خدا که به دعای عرفه معروف است عرضه می‏ دارد الهی در این اختلاف حالات و جورواجور شدن صفات فهمیدم که مُراد و منظور تو این است که مرا عارف به خود قرار دهی و در همه چیز خود را به من بشناسانی به طوری که هیچ مجهولی درباره تو نداشته باشم. حضرت در مناجات خود این را می‏گوید که حالات مختلف انسان مثل غم ، نشاط ، ترس ، امنیت، گشایش و تنگی همه و همه از جانب خداوند متعال مقدر می ‏شود و ارادة خداوند در کار است تا با این تقدیرات و ایجاد حالات مختلف، خود را به بنده ‏اش معرفی کند و یک بندة عارف و عالِم تربیت کند که آن بندة عارف و عالِم می ‏داند همة این حالات و تقدیرات در دنیا و آخرت به نفع او است. بنابراین کلمة محال، به معرفت خدا به این نکته اشاره می‏ کند که آنها در تمام حالات و حادثه‏ها پروردگار خود را می‏ شناسند و معرفت به پروردگارشان را کسب می‏ کنند. (تفسیر زیارت جامعه کبیره) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top