Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - منظور از کوه قاف ، امام زمان عج است

زندگی ابتدایی انسان‏ها را از ظهور آدم تا قیام قائم، دنیا نامیده ‏اند و زندگی آخرت را که بعد از مرگ شروع می‏ شود و تا ابد ادامه دارد آخرت نامیده ‏اند. پس منظور از دنیا، زندگی دنیا است یعنی زندگی ابتدایی انسان‏ها. با این حساب دنیا نام انسان ‏هایی است که در کره زمین زندگی می‏ کنند نه این که نام کره زمین باشد چون دنیا زندگی انسان‏های کره زمین است. کوه قاف هم بایستی از جنس آدم ‏های کره زمین باشد. انسا‏ن‏ها از نظر این که بی‏ ثمرند یا با ثمرند به درخت ها تشبیه شده ‏اند و از نظر این که خشکند اخلاق انسان را پرورش نمی دهند و یا پرورش می‏ دهند به زمین زراعتی تشبیه شده ‏اند که گیاه و زراعت را پرورش نمی‏ دهند و یا مرطوبند درخت و زراعت را پرورش می ‏دهند و از نظر این که فکرشان و مقامشان از طبیعت بالاتر و بزرگ‏تر است و به ماوراء طبیعت سرکشیده‏ اند به کوه‏ ها تشبیه شده‏ اند. همان‏طور که کوه‏ های کره زمین از سطح کره زمین سر کشیده ‏اند و سر به آسمان بالا برده ‏اند انسان‏های مؤمن و خداپرست هم از این زندگی مادی دنیایی سرکشیده اند و به سوی خدا بالا رفته ‏اند. کوه‏ها سر به آسمان دارند و انسان‏های مؤمن سر به سوی خدا دارند. پس انسان‏های مؤمن از انسان‏های غیر مؤمن، بالاترند. خداوند می‏فرماید: انسان‏های مؤمن ستارگان آسمانند و انسان‏های کافر خار و خس روی زمین. در این رابطه هر کسی ایمانش بالاتر و زیادتر باشد مقامش از سایر انسان‏ها بالاتر است. همان‏طور که کوه‏ها در کره زمین بلند و کوتاه هستند انسان‏های مؤمن هم از نظر ایمان و تقوی بعضی در مراتب بالاتر و بعضی در مراتب پایین‏تر قرار گرفته ‏اند. درجات علم و ایمان بالاتری و پایین  ‏تری دارد تا برسند به مقام انبیاء و ائمه اطهار، کوه‏های مرتفعی هستند که تمام برکات الهی در وجود آن‏ها متمرکز شده و از دامن آن‏ها سرازیر عالم می ‏شود تا سایر انسان‏ها از آن برکات استفاده کنند. کوه ‏های کره زمین از یک طرف سر به آسمان کشیده ‏اند و از طرف دیگر مبدأ جوشش چشمه‏ ها و نهرها و رودخانه‏ ها هستند و باز خزائن برکات مادی خدا هستند که خداوند برکات و منابع مال و ثروت انسان‏ها را در کوه‏ های کره زمین ذخیره نموده است. می ‏توانیم بگوئیم کوه ها انبار ارزاق مادی بشر هستند. با آب‏ هایی که در خود ذخیره می‏ کنند زمین ‏ها و بیابان‏ ها را زنده می‏ کنند و با معادن طلا و نقره و فلزاتی که در خود ذخیره کرده ‏اند منبع مال و ثروت انسان ‏ها شده‏ اند و همچنین همین کوه‏ ها انسان ‏های سرگردان روی کره زمین و گمراهان را از جایی به جای دیگر هدایت می ‏کنند. انبیاء و امام‏ها نیز چنین هستند مانند کوه‏ ها سر به سوی خدا کشیده‏ اند و مبدأ جوشش چشمه‏ های آب حیات یعنی چشمه‏ های علم و دانش هستند و همچنین با علم و دانش خود منشأ پیدایش این همه مال و ثروت و قدرت در کره زمین شده ‏اند. پس اولیاء الله کوه‏های علم و قدرت و برکتند و مخصوصا امام زمان که تمامی اهل دنیا در سایه ولایت و هدایت او می ‏توانند به زندگی خود ادامه دهند. با این حساب شکی باقی نمی‏ ماند که منظور از کوه قاف، امام زمان است و خداوند قرآن را ردیف آن حضرت قرار داده به قرآن و امام زمان قسم می‏ خورد آیات این سوره همین معنا را پرورش می دهد. در این جا لازم است بین حدیث مشهوری که تمامی مسلمانان از شیعه و سنی آن حدیث را از پیغمبر اکرم (ص) نقل کرده ‏اند بین این حدیث و کوه قاف و قرآن مجید رابطه ای برقرار کنیم و بدانیم که حدیث مشهور هم تفسیری از همین حرف قاف قرآن مجید است. حدیث مشهور این است که پیغمبر اکرم در آخرین ساعت‏های نزدیک وفات  خود در حالی که از اختلاف ‏اندازی منافقین خیلی ناراحت بودند و مشاهده می‏ کردند که منافقین می ‏خواهند بعد از پیغمبر حق علی (ع) را نادیده بگیرند و مقام خلافت آن حضرت را غصب کنند به پیغمبر اکرم (ص) خبر دادند که ابوبکر جای شما نماز می ‏خواند. فرمود: مرا به مسجد ببرید زیر بغل آن حضرت را گرفتند و به مسجد آوردند. حضرت، ابی بکر را از محراب نماز عقب زد و خودشان نشسته نماز را خواندند و مردم ایستاده به حضرت اقتدا کردند. بعد از تمام شدن نماز روی منبر نشستند در حالی که بسیار  ناراحت بودند پرسیدند که ای مردم من چطور پیغمبری بودم برای شما ؟ همه جواب دادند که نیکو پیغمبری بودی یا رسول الله ما را از ضلالت و گمراهی نجات دادی و ما انسان‏های متفرق روی زمین را وحدت دادی و ما را از جهالت و جاهلیت نجات دادی ما را از وحشیت به تمدن و اهلیت رسانیدی. پس حق بزرگی بر ما داری در این جا حضرت فرمودند: اکنون هم که از دار دنیا می‏ روم شما را تنها و بدون سرپرست رها نمی‏ کنم فرمودند: "انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی". من دو یادگار بزرگ و در میان شما باقی می گذارم که هر یک از این دو یادگار من از کل عالم و آدم از جن و انس بالاترند. شما مسلمانان بعد از من اگر متوسل به این دو یادگار من شوید و از آن‏ها پیروی کنید هرگز گمراه نمی ‏شوید. جمله بزرگی که رسول خدا در تعریف ائمه فرمود همین کلمه ثقلین است. ثقلین یعنی کل بشریت و تمامی جن و انسی که خدا در عالم خلق کرده است از زمان آدم تا قیام قیامت. این حدیث نشان می‏دهد که هر یک از ائمه از کل بشریت بالاترند. کوه قاف را هم این طور تعریف کرده ‏اند که از کل دنیا بالاتر است. منظور از دنیا، زندگی دنیا و زندگی بشریت است. پس رسول خدا در این حدیث فرموده‏ اند: که امام قائم از کل بشریت بالاتر و بزرگ‏تر است و تمامی موجودات زیر سایه ولایت او زندگی می ‏کنند. پس حدیث در تعریف کوه قاف مانند حدیث ثقلین است. حدیث ثقلین می ‏گوید که هر یک از امام‏ها از کل بشریت بالاترند و سرپرست تمامی مخلوقات عالمند و حدیث کوه قاف می‏گوید که کوه قاف مشرف به دنیا است و دنیا یعنی زندگی بشر پس نشان می ‏دهد که امام زمان از کل بشریت بالاتر است. با این حساب شک و شبهه ‏ای باقی نمی ‏ماند که خداوند در این حرف قاف و کوه قاف، امام قائم را معرفی می ‏کند و قرآن مجید را هم ردیف آن حضرت قرار می‏ دهد. همان‏طور که پیغمبر کتاب خدا و عترت خود، اهل بیت را ردیف یکدیگر قرار دادند و فرمودند که این دو یادگار من هستند و از یکدیگر جدا نمی‏ شوند تا روزی که در سایه خود تمامی انسان‏ها را سر حوض کوثر به من برسانند و زندگی بهشتی را برای بشریت دایر کنند. (تفسیر سوره قاف) دانلود

 

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top