Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - اثبات این که رجفۀ زمین به معنی زلزله در سطح کل زمین و خرابی قطعات و فرو پاشی کوه های سر برافراشته نیست.

کل زمین روز قیامت می لرزد و دچار رجفه می شود. قبل از قیامت، زلزله ها جزئی و مقطعی و در اماکن خاصی رخ می دهد ولی هرگز نبوده که تمام زمین بلرزد و هیچ شهر و روستائی نباشد که از زلزله و تخریب های آن در امان مانده باشد. اما هر جا خداوند تعالی از زلزله روز قیامت خبر می دهد زلزله ایست که همه زمین و کوهها را فرا می گیرد. میفرماید که روز قیامت روزیست که زمین و کوه ها می لرزند به طوری که کل زمین از شرق و غرب و کوه و دره و دریا و صحرا به لرزه در می آیند. جای دیگر می فرماید: زمین روزی به صورت دیگری غیر از این صورت و حالتی که موجود است در می آید. یعنی روز قیامت صورت و هیئت زمین دگرگون خواهد شد و به صورت دیگری در می آید. تحول همه جانبه در زمین و آسمانها و بعد از آن تحول کوه ها و دریاها و صحراها این طور نخواهند بود. هرچه اکنون از زمین می شناسید و می بینید غیر از آن چیزی است که بعد از تحول قیامت خواهد بود. پس برای ایجاد آن تحول لازم است وضع کنونی متلاشی شده، همه چیز بلرزد و فرو ریزد. اما بدان که زلزله و رجفه زمین دو نوع است. یکی لرزش زمین بر اثر زلزله در قطعات زمین و دریا و صحرا چنان که بارها مشاهده کرده ایم خداوند تعالی قطعاتی از زمین را زیر و رو کرده است. و یکی دیگر تکان های شدید زندگی بشر در اثر زلزله های اجتماعی، که نظام زندگی مردم را به هم ریخته، افکار مردم را متحول می کند. مردم به یکدیگر هجوم می آورند و اوضاع فکری و معیشتی موجود را به هم ریخته، نظام و انتظامات دیگری ایجاد می کنند. مثل تحولی که انبیاء و اولیای خدا با قیام خود در مردم ایجاد می کنند. این زلزله ها مردم را به شدت تکان داده، بالادستان را زیر دست نموده و زیر دستانی را که قبلا به حساب نمی آمدند بالا کشیده و مقامات را جابجا کرده است. مولا علی علیه السلام در خطبه ای که بعد از بیعت مردم با ایشان برای خلافت در مدینه ایراد فرمودند گفتند: قسم به خدائی که پیامبرش را به حق مبعوث کرد شما در حکومت من عجیب آزمایش شده و غربال خواهید شد و زیر تازیانه های  قضا و قدر قرار میگیرید تا چنان شود که پایین دستان شما به مقام بالا بیایند و بالادستان شما در مقام پایین قرار بگیرند و البته مومنان سابقه دار در اسلام که عقب مانده بودند در دولت من سبقت خواهند گرفت و جلو افتادگان، در دولت من عقب خواهند افتاد. حضرت (ع) از تحول عمیق و انقلاب عجیبی خبر می دهد که جمع مردم را به هم ریخته، بین آنها فاصله می اندازد و نظامی را که به وجود آورده اند سست می کند و این زلزلۀ اجتماعی  باعث زیر و رو شدن جایگاه مردم می شود. پس زلزله و رجفه به دو صورت است. زلزله ای در زمین، صحرا و دریا و شهر و روستاهای آن، و  زلزله ای در نظام اجتماعی و فکری و علمی و قوانین انسانها. همان طور که شهر و دیار مردم بعد از زلزله آن وضع سابق را ندارد حال و احوال مردم هم بعد از انقلاب آن وضعیت قبلی را ندارد. آیات این سوره و آیات دیگری از این قبیل، که خداوند تعالی از زلزلۀ زمین و لرزش آن خبر می دهد، بیشتر ناظر به زلزله از نوع دوم است. رجفه و زلزله ای که مردم را از زندگی کنونی و نظام موجود به یک زندگی و نظام دیگری کاملا متفاوت با آنچه هست متحول می کند. قیامت وقتی به پا شود مردم را از زندگی دنیائی به زندگی آخرتی منتقل می کند و از نظام طبیعی دنیا که در آن محکوم و اسیر عوامل انسانی و عوامل طبیعی هستند و گرفتار سرما و گرما و زمستان و تابستان شده اند به یک نظام ارادی متعالی که مشیت خدا فقط در آن دخالت دارد منتقل می کند. در آن زندگی، انسان بر عوامل طبیعت حاکم است. بر زمستان حکم می کند که تابستان شود و بر تابستان تا زمستان شود. گرما را دفع کرده تبدیل به سرما می کند و سرما را تبدیل به حرارت و آتش می کند. در حرارت تابستان مثل ابراهیم در آتش نمرود است و هر کجا و در هر موقعیتی باشد گرما و سرمای زندگی خود را به حد اعتدال میرساند. در فضا باشد یا بر روی آب یا هر جای کره زمین، همه جا برایش باغ و بوستان است. انسان ها در آن حال مجهز به اراده کن فیکونی خداوند تعالی می شوند که هر چه بخواهند همان می شود. بر کوه ها فرمان می راند و آنها را جابجا میکند، کوه ها مانع و مزاحم راه او نیستند. . بنا بر این رجفۀ زمین در این آیات به معنی زلزله در سطح کل زمین و خرابی قطعات و فرو پاشی کوه های سر برافراشته نیست، بلکه امکان ندارد کل زمین بلرزد و متلاشی شود. این رجفه در زندگی مردم و نظام و اجتماع آنها رخ می دهد. (تفسیر سوره مزمل) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top