Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - دليل اين كه خداوند انسانهاي مشرك و بت پرست و يا جادوگران و ستاره پرستان را از مسير اعتقادات باطل خود بهره مند مي كند چیست؟

از قرائن و حالات تاريخ اينطوركشف مي شود كه بعد از طوفان نوح مسأله ستاره پرستي در ميان مردم خيلي رواج پيدا كرده به ميزاني كه مقدرات بد و خوب خود را هم منسوب به همان ستارگان مي كردند . طالع بينان و منجمين ستاره شناس كه از مسير حركت نجوم پيشگويي هايي دارند و هنوز هم برف و باران و باد و طوفان را به ستارگان نسبت مي دهند و در تقويم ها مي نويسند يادگار هايي از همان ستاره شناسان بعد از طوفان بوده اند. البته ستاره شناسي و نسبت دادن حوادث به تأثير ستارگان و حركات آنها هم مسأله اي مانند سحر و جادو و اَوراد و دعا است كه در ميان مردم رواج پيدا كرده ، از همان مسيري كه سحر و جادو ظهور پيدا كرد و نتايجي از سحر و جادو گرفتند . ستاره شناسي و ستاره پرستي هم رواج پيدا كرده و ستاره پرستان نتايجي از اين ستاره پرستي بدست مي آوردند . مثلا يك نفر از خانواده آنها كه مريض مي شود براي معالجه مريض گاهي به ساحر و جادو گر متوسل مي شوند و گاهي به منجم و ستاره پرست آنها نيز طبق مقررات جادو گري و ستاره پرستي اَورادي مي خوانند و دستوراتي به آنها مي دهند و اتفاقا بر طبق تقدير، مريض آنها معالجه مي شود، سلامتي خود را باز مي يابد . خانواده بسيار خوشحال مي شوند كه جادوي جادوگر و يا دستورات ستاره پرست نتيجه داده و مريض آنها خوب شده است . با اين كه مريض شدن انسانها يا شفا يافتن آنها بر طبق تدبير حكيمانه خدا انجام مي گيرد. خداوند براي تربيت انسانها و رشد عقل و شعور درآنها بر پايه حكمت خود بندگان خود را غالبا بين حالات مختلف قرار مي دهد .گاهي مريض و گاهي سالم ، گاهي ضعيف و گاهي قوي تا در اثر برخورد با اين حالات ضد و نقيص عقل آنها رشد كند و كم كم بفهمند چگونه مقدراتشان به دست خداوند متعال است .وليكن پيدايش اين حالات مختلف ضد و نقيض را كه انسانهاي مؤمن و عارف بر طبق تقدير خدا مي دانند انسانهاي ديگركه بت پرست يا ستاره پرستند پيدايش اين حالات مختلف را مربوط به خداياني مي دانند كه اعتقاد به آنها دارند. بت پرست مي گويد به بت خودم بي اعتنايي كردم، بچّه ام مريض شد. براي معالجه مرض به بت خودش متوسل مي شود و چند روز ديگر مريض سلامتي خود را باز مي يابد . پدر و مادر ستاره پرست پيدايش سلامتي را نتيجه احترام به ستاره پرستان مي دانند . همين طور عقايد ديگر كه موفقيت خود را نتيجه احترام به عقايد خود مي دانند زيرا از واقعيت حادثه ها خبر ندارند كه به تقدير خداوند متعال است. مثلا يك زن هندوستاني كه بچّه اش مريض مي شود نذر مي كند اگر بچّه ام شفا يافت با شيشه عطري گوساله را معطر مي كنم فردا كه بر طبق تقدير خدا كسالت بچّه اش برطرف مي شود به گوساله خود بيشتر احترام مي گذارد كه بچّه اش را شفا داده با اينكه شفا دهنده و مريض كننده واقعي خداوند متعال است، گوساله ها يا بتها و موجودات ديگر براي كسي منشأء نفع و ضرر نيستند . اگر بپرسي كه خدا چرا نذر بت پرست يا گوساله پرست را قبول مي كند جواب اين است كه خداوند انسانهاي معتقد به كسي يا چيزي را در مسير اعتقاد ثابت نگه ميدارد و از مسير معتقدات آنها گرچه باطل باشد آنها را بهره مند مي كند تا روزي كه عقل سالم و فكر سالم در وجود آنها پيدا شود و خداي واقعي خود را بشناسند. بت پرستان و يا اديان باطل ديگر در مسير حق جويي و خدا شناسي مانند مسافريني هستند كه از بيابانها بسوي شهر بزرگي كه اگر به آنجا رسيدند مي توانند زندگي ايده آلي داشته باشند حركت مي كنند. هر روزي چند كيلومتر به آن شهر نزديك مي شوند گرچه آن كيلومترها كه قطع مسافت نموده اند بيابان است، شهر نيست. وليكن از آن مسافرين كه در بيابان متوقفند و بسوي شهرآباد حركت نمي كنند بهترند . زيرا آنها تلاش مي كنند عاقبت به زندگي ايده آل مي رسند . پس مقداري كه حركت كرده اند و چند كيلومتر راه رفته اند مطلوب خداوند متعال است، درست نيست به حال يأس و نا اميدي وسط بيابان بنشينند و يا به قهقراء برگردند . زحمات خود را هدر نمايند خداوند براي تشويق آنها كه حركت خود را ادامه دهند به شهر بزرگ برسند در همان بيابان كه حركت مي كنند گاهي چشمه آبي و يا نان و غذايي در اختيار آنها مي گذارد تا به حركت خود ادامه دهند . بشريت خداجو و خدا طلب هم در مسير خدا جويي و خدا طلبي مانند همان بياباني ها هستند كه مي دانند شهر ايده آلي هست حركت كرده اند تا خود را به آن شهر برسانند. آنها نيز در بيابان خدا جويي و خدا طلبي يك روز حيوان زيبايي را مي بينند خيال مي كنند خداي آنهاست و روز ديگر منظره ديگر را. خداوند متعال هم از مسير همان عقايدي كه دارند آنها را بهره مند مي كند تا روزي كه پيغمبري به آنها برسد و آنها را راهنمايي كند و يا به هدايت عقل، دين واقعي خدا را بشناسند . اگر خداوند به آنها كمك نكند در يأس و نا اميدي قرار مي گيرند مثل اين است كه مرده اند. (تفسیر سوره قصص) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top