Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
استاد محمد علي صالح غفاري (ره) - بیان ایرادات و اشکالاتی که در مورد شیطان به عنوان موجود مستقل وارد شده است.

اگر مي خواهيد از مسير ظواهر آيات و روايات عوامل وسوسه گر را که بنام شيطان جني وشيطان انسي و يا ابليس شناخته شده اند اين عوامل را موجودي سواي انسان بشناسيد که خداوند براي انسان در حاشيه زندگي انسانها يک چنين دشمناني خطرناک آفريده وبه آنها ميدان داده است که انسانها و اين بندگان خدا را گمراه کنند و به جهنم بکشانند به شما مي گوييم آن شيطان ها چه جور موجودات مستقل آزاد خطرناکي هستند که تا امروز کسي ردپاي آنها را نديده و فردي يا افرادي از آنها را نشناخته است؟ جن و ابليس در افکار انسانها بجز اشياء مبهم و موهوم چيزي نيستند. آيا کسي هست اين عوامل وسوسه گر را که غير از انسانها و جوامع انساني باشند ديده باشد و شناخته باشد و يا اين که آيا خود آنها در زماني يا در مکاني و يا در فصلي از فصول تاريخ اعلام موجوديت کرده اند و خود را به انسانها معرفي کرده اندکه ما ابليس و لشگريان ابليس هستيم که مي خواهيم زندگي را از شما بگيريم و شما را نابود کنيم و جاي شما زندگي کنيم ؟ خداوند تبارک وتعالي که انسان را وآدم را دربهشت آفريد و به او سند امنيت داد وگفت آزادي هرجا مي خواهي برو و هرجا مي خواهي بنشين و از هرچيزي و هرجايي مي خواهي استفاده کن. اگر يکچنين بهشتي که سرمايه اصلي ومهم آن امينيت است و خدا ميفرمايد:" ان المتقين في جنات ونهرفي مقعد صدق عند مليک مقتدر" ويا جاي ديگرميفرمايد: لاخوف عليهم ولاهم يحزنون . بهشتي را که خداوند به اينصورت معرفي مي کند سرزمين برکت و امنيت و آرام و آسايش است آيا ممکن است بهشت خود را در اختيار يک چنين ديو خطرناکي قرار دهد تا بيايد خانواده خدا را بدبخت و بيچاره کند. حوايي که بجاي دختر خدا شناخته شده و خدا به آدم ميگويد بايستي او را از من خواستگاري کني و يا آدمي که بجاي خليفه خدا و فرزند خدا شناخته شده اين خانواده را در اختيار يکچنين دشمن خطرناکي در شهر بهشت قرار دهد و به او تا روز قيامت مهلت و ميدان دهد که هر جور دلش مي خواهد بندگان خدا را گمراه کند و آنها را به جهنم بکشاند! آيا حقيقتا در آن بهشتي که پنج تن مقدس بودند و بهشت در شعاع ولايت و حکومت آنها بهشت شناخته شده بود ممکن است يک چنين دشمن خطرناکي در آن بهشت راه پيدا کند و بنده خدا را گمراه کند؟ اين همه با خدا مبارزه و معارضه داشته باشد و خدا به او بگويد آدم را سجده کن او جواب بدهد که هرگز سجده نمي کنم, من از او بهترم. آتش نوراني هستم و او خاک تاريک و ظلماني . بالاخره آدم و حوا را از بهشت اخراج نمايد و به سرزمين فلاکت و بدبختي تبعيد کند. اگر اين ابليس دشمن خطرناک خدا يک موجود مستقلي بوده که وارد بهشت خدا شده و بندگان خدا را گمراه نموده چگونه ممکن است شيطاني وارد بهشت شود و با خدا که مالک اصلي بهشت است و مملکت اوست اين همه معارضه ومبارزه داشته باشد. پس تمامي اين دلائل عقلي وعرفاني برهان اين حقيقت است که اين آيات با ظواهري که دارد معناي واقعي آن نيست بلکه بايستي مصداق و معناي شيطاني که خود را بر انسانها مسلط نموده است وآدم را در بهشت وسوسه کرده است در جاي ديگرجستجو کنيم و اين آيات را به کيفيتي ترجمه و تفسير کنيم که با عقل و منطق سازگار باشد و در عين حال لطمه اي و ضربه اي به معنا ومفهوم آيه وارد نشود. درصورتي که عوامل وسوسه و شيطان هاي وسوسه گر يکي از عوامل سه گانه گذشته يعني هواي نفس وشيطان هاي وسوسه گر ازجنس انسان باشند و هم متاع دنيا ، يکچنين ايرادات و اشکالي پيدا نمي شودکه بگوييم چگونه شيطان توانسته است به بهشت وارد شود و بندگان خالص و مخلص را از بهشت بدواند و خارج کند و يا اين همه با خدا معارضه و مبارزه داشته باشد. شيطان بزرگي که همه جا آيات و روايات آن را معرفي کرده اند و انسان را از اطاعت او برحذر داشته اند، ابتدا هواي نفس است. همان نفسي که حضرت يوسف ميگويد"ما ابرء نفسي ان النفس لاماره بالسوء" و يا حضرت رسول ميفرمايد: "اسلم شيطاني بيدي" .يعني هواي نفس خود را با استفاده و استعانت از خداي خود مهارکرده ام و نفس خود را تسليم حق نمودم. در اينجا ممکن است شما بپرسيد اگر آن ابليس و شيطان، هواي نفس است همان اشکال گذشته قابل ظهور است اولا چرا خدا به نفس انساني که شيطان است اجازه ورود به بهشت داده است ؟ بهشت و بهشتيان که درست نيست تابع هواي نفس خود باشند و يا نفس يک انسان بهشتي وسوسه گرباشد و خود را از بهشت اخراج نمايد و ثانيا همين نفس انسان که شيطان بزرگ است چگونه با خدا مبارزه و معارضه مي کند و از خدا مهلت مي خواهد و خدا به او مهلت مي دهد؟ جواب اين است که اولا آدم و حوا در زندگي بهشتي خلق شدند. زندگي دنيايي توأم با رنج و مشقت و علم و تجربه است. آنها مانند دونفر زن و مردي بودند که در زندگي يک پدر و مادر ثروتمندي متولد مي شوند و دوران کودکي خود را در رفاه و آسايش بدون رنج و زحمت بگذرانند و به حد بلوغ برسند. آدم و حوا در يکچنين زندگي خلق شدند و به زندگي خود ادامه دادند و به حد بلوغ رسيدند رنج و زحمتي و مشقتي نديده بودند پس از آن که بالغ شدند و مشاهده کردند که انسانهاي بهشتي در يک مقام و منصب عجيبي قرارگرفته اند آنها در يک چنان علم و قدرت هستند که تمامي فرشتگان و سکنه بهشت از آنها اطاعت مي کنند. خداوند به اين زن و مرد، آدم و حوا دستور داد که اگر در اطاعت اين انسانهاي کامل باشيد و خود را به شجره ولايت آنها پيوند بزنيد در خط اطاعت آنها حرکت کنيد اين زندگي بهشتي براي شما ابديت پيدا مي کند و دوام مي آورد وليکن اگر به شجره هواي نفس و هوس نزديک شديد و به رأي خود، کار کرديد از آنها فاصله گرفتيد اين فاصله شما را به رنج و مشقت مي اندازد و از اين زندگي بهشتي اخراج مي نمايد. در اينجا حديثي از امام هشتم (ع) وارد شده است که وقتي از ايشان مي پرسند آن درختي که خدا آدم را نهي کرد که مبادا از ميوه آن تناول کند چه درختي بود؟ حضرت فرمودند: درخت حسد. شما مي دانيدکه مرض حسد و غريزه حسد يکي از غرايز وجودي انسان است. انسانها وقتي در برابر مقامي بهتر و بالاتر از خودشان قرار مي گيرند با آن مقام بهتر و بالاتر حسودي مي کنند که چرا آنها از ما بالاترند و ما مانند آنها نيستيم .دستور خدا اينجا به انساني که در درجه پايينتر است و در برابر انساني قرارگرفته که در درجه بالاتر است اين است که از آنها اطاعت کند. آن علم و فضيلتي که مايه برتري آنها شده است از آنها کسب نمايد و خود را به مقام آنها برساند نه اين که روي حسد با آنها معارضه و مبارزه داشته باشد . در اينجا خداوند در آيه اي در سوره نساء مي فرمايد: وقتي با برتران و بالاتران از خود قرارگرفتيد با آنها رقابت و حسادت نکنيد بلکه ان سرمايه هاي برترو بالاتر را از خدا بخواهيد تا خدا به شما مرحمت کند و به مقام آنها برساند. در اين رابطه مي فرمايد: وقتي مشاهده کرديد عده اي ازشما برترو بهترند ننشينيد آرزو پيدا کنيد که کاش مانند آنها بوديم چرا آنها برتر و بالايند زيرا هر انساني برابر کار و فعاليت خود بهره مي برد. شما نيز مانند آنها از خدا بخواهيد و فعاليت کنيد تا آنچه خدا به آنها داده به شما هم بدهد . بديهي است که غريزه حسد در برابر کساني ظاهر مي شود که مقامشان و يا مال و ثروتشان بيشتر و بالاتر است . آدم و حوا هم که سکنه بهشت را و يا معصومين را از خود برتر و بالاتر ديدند و هنوز معرفت به آنها پيدا نکرده بودند بجاي اطاعت، گرفتار حسادت و رقابت شدند. پس لازم بود يک دوره اي محروميت ببينند تا قدرت پيدا کنند با هواي نفس مبارزه کنند. (کتاب غیب و شهود) دانلود

Copyright © 1397 استاد محمد علي صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top